Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-16, 13:36   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Noen år velger de gudstjeneste, andre år ikke. Hovedgrunnen når de velger gudstjeneste, er at opplegget på skolen er så kjedelig (hvilket selvsagt også er et prinsipielt problem, men ikke et jeg gidder å ta opp nå, siden mine går i 10.).

Det er ikke som at gudstjeneste nødvendigvis er så himla stas heller, altså. Jeg synes det var uuuurkjedelig i min oppvekst, og skulle ønske jeg slapp. (Når det er sagt, så er det fint om opplegget er bra).

Gammel 21-12-16, 13:41   #62
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vi definerer oss ikke som kristne, men kirka og kristendommens tradisjoner i Norge har dog en betydning for oss. Gudstjeneste på julaften er julens kanskje største høydepunkt for meg. Det var det nesten da jeg var barn også. Da er vi pyntet og julefine, sammen med alle andre i kirka. Barna er fulle av forventninger. Vi voksne kan endelig slappe av og føle julehøytiden sige på. Det er hyggelig å synge flere av de gamle og kjøre julesalmene. De årene en nabo i grenda synger O helga natt med sin flotte stemme, kan det ikke bli bedre.

Når det gjelder skolegudstjenesten går de aller fleste elevene (barneskolen) på den. Mine barn har aldri ytret ønske om å ikke gå. To trinn deltar alltid med sang og juletablå. Foreldrene på disse trinnene møte gjerne opp, og kirka er rett og slett full. Jeg var der i år, og det er alltid stemningsfullt og fint. Hva de to eldste gjør (ungdomsskole og videregående) legger jeg meg ikke opp i, selv om jeg godt kan innrømme at jeg syns det er hyggelig om de går. Eldste ønsker å gå sa hun (er i domkirka, så det er jo flott i seg selv), men hun styres også av hva vennene kommer til å gjøre så jeg aner ikke hva det blir til. Hun på ungdomsskolen vet jeg ikke hva endte opp med å gjøre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 13:49   #63
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kristen, men mener skolen bør være uten forkynnelse, eller i hvert fall at den må stille med gode rutiner og et skikkelig alternativ for de som ikke skal/vil/får være på gudstjeneste. Skoleungene er så store nå at de får velge selv.

Jentungen er i kirken med barnehagen i dag.
Tror ikke barneskolen har gudstjeneste denne julen, så det ble det ikke noe styr der. Når de har gudstjeneste pleier alternativene å være elendige.
9. klassingen valgte å ikke være med på skolegudstjeneste i dag. Alternativet var temmelig ullent formulert og formidlet, så jeg vet ikke helt hva han skulle gjøre mens de fleste var i kirken.

Selv drar jeg på julegudstjeneste hvis det passer meg, og lar vær hvis jeg ikke har tid eller lyst. I år har jeg vært på en finfin julekonsert i evangeliehuset i nabokommunen, og tenker nok at det får være denne julens religiøse aktivitet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 13:50   #64
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi går ikke i julegudstjeneste. (Jeg har vært ganske mange ganger før da, stått på kirka sin lønningsliste som musiker.)

Jeg er ateist. Hadde ansvar for det alternative opplegget på skolen her i går, vi hadde en veldig fin stund hvor vi møtte ulike julefortellinger fra nordiske forfattere og vi flettet julekurver i HC Andersen-ånd.
Jenta mi som går i fjerde ville i kirka, for hun ville se hva det var for noe. Det var greit det, hun bestemmer selv.

Barnehagen skulle i kirka denne uka. De hadde ikke noe alternativt opplegg, men vi styrte unna hele greia siden han ble invitert bort på juleferie noen dager. Like greit, for å sende så små barn til gudstjeneste for å få fortalt hvorfor vi feirer jul (når vi selv faktisk ikke feirer kristen jul) er ikke greit.

Gammel 21-12-16, 13:51   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen her som ikke lar barn som ønsker det få lov til å gå i kirken, forresten? Sånn av nysgjerrighet.

Gammel 21-12-16, 13:53   #66
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen her som ikke lar barn som ønsker det få lov til å gå i kirken, forresten? Sånn av nysgjerrighet.

Jeg omgås ganske mange ateister og det er vel gjengs at barna som ønsker gå i kirka får lov.
Har derimot ganske mange tilfeller av elever som ønsker å gå på alternativt opplegg som må gå i kirka fordi foreldrene bestemmer det.

Gammel 21-12-16, 13:58   #67
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er ikke som at gudstjeneste nødvendigvis er så himla stas heller, altså. Jeg synes det var uuuurkjedelig i min oppvekst, og skulle ønske jeg slapp. (Når det er sagt, så er det fint om opplegget er bra).

Her var gudstjenesten i går, også er det siste skoledag med kos på skolen i dag. I følge tre av venninnene til eldste datter, som var innom med gaver til henne i går etter skolen (min datter var syk og hjemme) hadde det vært kjeeedelig i kirka. Men de er vel i en slik alder at de er for store, og har vært med for mange ganger til å synes at det er særlig spennende lenger, samtidig som de ikke er store nok til å kjenne på høytidsstemningen eller nostalgien. Men nå er det vel ikke noen krise om man av og til må være med på noe man synes er kjedelig.

Jeg har ikke hørt noe om hvordan opplegget på skolen har vært, de to av mine som hadde tenkt til å være med på det var også syke. I følge meldingen fra skolen var det følgende program for tilsteliningen:

Sitat:

Allsang: "Vi tenner våre lykter"
Hva betyr ordet "jul"? samtale.
Dramatisering av juleevangeliet (fra NRK Super)
Samtale om julens budskap: fred
Allsang: "Barnas verden"
Se "Være venner" (NRK Super) del 1
Gruppearbeid i aldersblandede grupper. Hvordan kan dette problemet løses? Hva kunne vært gjort annerledes?
Se "Være venner" del 2
Samtale: Hvordan kan du og jeg skape fred?
Allsang: "Jul i Svingen"

I korte trekk: En aldersblandet samling der elevene synger sammen, lærer om opprinnelsen til ordet "jul", ser en dramatisering av juleevangeliet, samtaler om fredsbudskapet og jobber med det i grupper på tvers av trinn.

Og det høres jo ut som et veldig fornuftig opplegg, som egentlig kunne vært fint for alle. Så litt synd at de må deles opp egentlig.

Jeg må innrømme at jeg ikke aner om noen rundt meg nekter ungene sine å gå i kirka, eller å være med på alternativt opplegg, for den saks skyld. Hva ungenes venner må eller ikke må har jeg ikke kontroll på. Selv hadde jeg aldri engang kommet på at jeg skulle bestemme dette over hodet på ungene, selv ikke i førsteklasse.

Sist redigert av My : 21-12-16 kl 14:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 14:14   #68
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre barn har alltid fått velge selv. Vi har vært tydelige på at selv om vi voksne ikke tror, kan de gjøre seg opp sin egen mening og at det er helt greit at de tror på en gud.

Jeg vet om ganske mange av barnas venner som ikke har fått lov til å velge bort julegudstjenesten.

Gammel 21-12-16, 14:19   #69
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke hørt om det i allefall. Da har jeg faktisk heller opplevd motsatt, at enkelte foreldre ikke ser det som et alternativ å ikke delta på julegudstjenesten. Alle i barnehagen (og alle i storebrors klasse det ene året de hadde det) deltar på julegudstjeneste, selv de som er muslimer, hinduer, ateister og katolikker. Jeg har ingen problemer med at barna våre deltar på dette og det er likegyldig for meg om det er fordi vennene gjør det, fordi de faktisk liker det eller andre grunner. Foreldrene mine er heller ikke kristne (og hverken jeg eller broren min er døpt eller konfirmert, noe som var relativt uvanlig på den tiden). Jeg deltok selv på julegudstjeneste da jeg gikk på barneskolen og husker jeg syntes det var koselig selv om jeg ikke hadde noe forhold til det de snakket om.

Gammel 21-12-16, 14:23   #70
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jeg spurte læreren da jeg gikk på ungdomsskolen om jeg fikk droppe skolegudstjenesten siden jeg ikke var medlem i statskirka, og det fikk jeg lov til (tror ikke foreldrene mine var involvert engang). Det var ikke noe alternativt opplegg, så da de andre gikk i kirka på slutten av skoledagen, etter at vi først hadde hatt kosestund på skolen, fikk jeg bare gå hjem.

Gammel 21-12-16, 14:25   #71
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hos oss var det faktisk et skikkelig alternativt opplegg (tydeligvis svært uvanlig for 80-tallet med tanke på de mange dårlige oppleggene som finnes nå), men det var bare de som hadde livssynsundervisning i stedet for kristendomsundervisning som fikk delta på dette. Hvorvidt man deltok på julegudstjeneste eller det alternative arrangementet var altså forhåndsbestemt ut fra hvilket fag man hadde.

Gammel 21-12-16, 14:26   #72
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Enig. Jeg kan ikke akkurat heller si at jeg minnes de påtvungne skolegudstjenestene med glede.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 14:39   #73
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg ihvertfall. Hun fikk gå i barnehagen, på skolen har det ikke vært noe alternativ - der har de ikke skolegudstjeneste.

Hun hadde selvagt fått lov til å gå dersom hun hadde ønsket. Hun har (selv om jeg var i tvil), fått lov til å være med på 'leir' med den kristne ungdomsgruppa.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 15:12   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde mulighet for fritak da jeg gikk på skolen siden jeg ikke var medlem av kirka. Jeg var med og protesterte ikke på det. Kjedelig eller ikke var ikke vurderingskriterier for meg. De som hadde fritak hadde vel et mer forlokkende tilbud sånn sett med tanke på gudstjenesteopplegget dengang.

Jeg syntes ikke det var kjempegøy, men det var lærerikt.

Ungene mine får ikke "velge selv" som i å "shoppe det som virker gøyest". Jeg ønsker at de skal delta. Om det kommer protester hos de store skal de få lov å droppe.
Det samme gjelder andre ting.
Jeg pushet for hardt på skidag i fjor. Der burde den ene fått mulighet til å delta på alternativet.
Jeg kommer til å forvente at de deltar om de skal andre ting utenfor skolen også, men lytte til dem om de ønsker alternativ på skolen av en god grunn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 15:31   #75
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg hadde mulighet for fritak da jeg gikk på skolen siden jeg ikke var medlem av kirka. Jeg var med og protesterte ikke på det. Kjedelig eller ikke var ikke vurderingskriterier for meg. De som hadde fritak hadde vel et mer forlokkende tilbud sånn sett med tanke på gudstjenesteopplegget dengang.

Jeg syntes ikke det var kjempegøy, men det var lærerikt.

Du må ha vært et svært reflektert barn. Kjedelig eller ikke er vel bortimot de viktigste vurderingskriteriene for de aller fleste ungene tror jeg, i alle fall i barneskolen, når de får velge fritt.

Mine får shoppe det som virker gøyest. Eller mest lærerikt. Eller det vennene deres skal delta på, eller hva de nå legger vekt på. Jeg spør dem ikke engang om begrunnelsen for hva de velger, jeg bare spør dem og krysser av for det de svarer i skjemaet som kommer fra skolen, siden det nå engang er fritt valg. Hvis det ikke var fritt valg, men vi måtte be om fritak, så hadde jeg nok bedt om en nærmere begrunnelse og pushet litt mer på, og fortalt dem at man bare må tåle å gjøre noe man synes er kjedelig i blant, hvis kjedelig var begrunnelsen.

Sist redigert av My : 21-12-16 kl 15:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 15:33   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år skal vi feire jul hos pappaen min. Da går vi ikke i kirken. Kona hans er svært uttalt ateist. De har sagt at hvis det er viktig for meg og ungene, så kan vi gjerne gå. Men så viktig er det ikke.

Hvis jeg feirer jul med moren min så går vi i kirken på julaften. Jeg synes det er en koselig ting å gjøre.

Snuppa var på julegudstjeneste med skolen, men knerten ville heller være på julesamlingen i gymsalen. Skolen vår er veldig flinke på dette, og i god tid før jul sender de ut fullstendig program for begge oppleggene, inkludert hvilke sanger som skal synges hvert av stedene. Det er påmelding til begge arrangementene, men jeg aner ikke hva de gjør med de elevene som ikke leverer noen påmelding. Sannsynligvis får de velge selv den dagen arrangementet er. (At det er to arrangement er praktisk for skolen også, for antallet elever er for høyt til at de kunne ha vært samlet bare ett av stedene.)

Gammel 21-12-16, 15:39   #77
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I år skal vi feire jul hos pappaen min. Da går vi ikke i kirken. Kona hans er svært uttalt ateist. De har sagt at hvis det er viktig for meg og ungene, så kan vi gjerne gå. Men så viktig er det ikke.

Hvis jeg feirer jul med moren min så går vi i kirken på julaften. Jeg synes det er en koselig ting å gjøre.

Snuppa var på julegudstjeneste med skolen, men knerten ville heller være på julesamlingen i gymsalen. Skolen vår er veldig flinke på dette, og i god tid før jul sender de ut fullstendig program for begge oppleggene, inkludert hvilke sanger som skal synges hvert av stedene. Det er påmelding til begge arrangementene, men jeg aner ikke hva de gjør med de elevene som ikke leverer noen påmelding. Sannsynligvis får de velge selv den dagen arrangementet er. (At det er to arrangement er praktisk for skolen også, for antallet elever er for høyt til at de kunne ha vært samlet bare ett av stedene.)

Her var det oppgitt at de som ikke svarer automatisk blir igjen på skolen.

Gammel 21-12-16, 15:41   #78
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke et veldig reflektert barn, men jeg var nysgjerrig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 15:42   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Her var det oppgitt at de som ikke svarer automatisk blir igjen på skolen.

Det tror nok jeg også. Hvis ikke barnet selv insisterer på å gå i kirken. Særlig hvis barnet er litt stort (4.-7. klasse).

Gammel 21-12-16, 15:51   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk et hyggelig og veldig politisk korrekt brev fra skolen i år, med beskjed om at man i år måtte melde seg på og ikke av skolegudstjeneste. Helt i tråd med gjeldende regler, med andre ord. Jeg glemte rett og slett å melde på Minsta, og husket det ikke før samme dag, etter at julegudstjenesten var begynt.

Jeg må innrømme at jeg derfor ble litt overrasket over at Minsta kom hjem og fortalte at hun hadde vært på gudstjeneste likevel. Så mye for den politisk korrektheten, liksom.

Misforstå meg rett: hun skal gjerne få gå på gudstjeneste for min del, og planen var jo egentlig å avtale med henne om hun ville gå eller ikke, men jeg syns jo at når skolen først spør, så bør de jo overholde det de sier da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.