|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Eldste går på vgs og har ikke tilbud om det, så jeg prøvde meg på at han kunne følge yngste til avslutningsgudstjeneste med skolen i kveld så jeg får gjort siste innspurt. Men han nektet, så da blir det skolegudstjeneste i ettermiddag på oss. Jeg synes det er flott og høytidelig selv om jeg ikke nødvendigvis tror på gud og alt det der. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei, jeg er ateist og går ikke i kirken i julen. Arvingen er også ateist og skolen hennes har ikke julegudstjeneste. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Jeg er litt usikker på om jeg får det til i år, vi skal feire borte og drar på julaften.
|
|
|
|
#44 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei. Vi er ateister hele gjengen. Ungene har vært igjennom skolen, vi synes det er greit at de lærer litt om kirka på den måten, men det for holde. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Minsten spiller på julegudstjenesten. Mellomste går på katolsk skole og der kan han miste plassen dersom han ikke går på messe.
|
|
|
#46 |
|
Borte
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei, vi er ikke troende.
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ja, jeg var på skolegudstjenesten i går. Jeg pleier å få det til, og i år ville minsten veldig gjerne at jeg kom, for han skulle lese juleevangeliet og tok det VELDIG alvorlig. Og var superflink!
|
|
|
#48 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ja, vi skal på julegudstjeneste på julaften. Det er en tradisjon og gir høytidsstemning. Jeg gleder meg. Gikk aldri i kirken i julen da jeg var barn, men vi har innført det etter at vi fikk barn selv. Vi er - hva skal jeg kalle det? - passivt kristne. Altså tror, men går ikke regelmessig i kirken (eller regelmessig er det jo siden vi går hver jul), ber ikke bordbønn og sånt, men vi tror på vår måte og ber når vi føler for det. Sist redigert av liefje : 21-12-16 kl 18:39. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Me fekk heim lapp der me skulle krysse av om eleven skulle delta på juleavslutningen/gudstenesta i kyrkja. Jentungen som snart er konfirmant fortel at fleire på trinnet hennar har sagt nei til å delta, for da fekk dei fri eit par timar (flott alternativt opplegg, som skulen så fint kalla det
|
|
|
#50 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ja, vi går alltid i kirka på julaften. Jeg er ikke vokst opp i et kristent hjem, og vi gikk aldri i kirken. Nå hadde det vært rart og tomt å gå glipp av det, og vi får da til å ordne julemiddag likevel. Det er nok mest en vanesak.
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ja vi går i kirken på julaften.
|
|
|
|
#52 |
|
© All rights reserved
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Jeg er veldig glad i skolegudstjenesten, det er en fin tradisjon. Den burde ikke vært i skoletiden, men på ettermiddag slik at flere foreldre kunne deltatt. Alle mine tre barn har alltid deltatt, men har fått velge selv. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Jeg kom akkurat fra skolegudstjenesta til barneskolen nå.
|
|
|
#54 |
|
saftig
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei, vi er ateister alle mann. Jeg nektet å gå på julaften da jeg var 14-15, før det hadde det vært tvang.
|
|
|
#55 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Jeg har allerede vært på to gudstjenester i forbindelse med jula, den ene skolegudstjeneste sammen med barna. Mannen min er ateist, jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle meg, men synes kirken er fin å befinne seg i rundt juletider. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei, jeg har vært en gang på gudstjeneste på julaften i hele mitt liv, og som ikke-troende gir det meg ingen mening og ikke fikk jeg noe julestemning av det heller. Så da blir det ikke flere ganger, koselig å være hjemme, høre julemusikk, se på julefilmer og stelle i stand middag. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
finner ut av mye
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ikke noe julegudstjeneste, men om noen kan gjøre meg en tjeneste og kjøpe julegaver for meg blir jeg glad.
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Her var de jeg vet om som ikke deltok barn av ateistforeldre. Hinduer, muslimer og katolikker og en del (antatt) ateister blant både barn og ansatte var med. (Overraskende stort spenn i religiøst tilknytning hos en relativt liten lærerstab, når jeg tenker etter.
|
|
|
#59 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Nei fysjom, sånne ting driver ikke vi med, hedninger som vi er.
|
|
|
#60 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)Ungdomskole-ungene mine er i kirka i regi av skolen i dag.
|
![]() |
|
|