Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem kjøper du julegaver til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-16, 23:59   #41
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper du julegaver til?

Mamma
Pappa+kone
Søsken+barn
To vennefamilier.
Min bestevenninne og hennes barn
Mannen min og våre barn
Svigermor
Onkelbarn på mannesiden
To firmenninger av barna.

Det ser uskyldig ut, men det er snakk om 35stk

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:09   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi har kutta ganske kraftig ned, så vi kjøper til ungene, hverandre, foreldrene våre, søsken med partnere og nevøene (nieser hadde også fått, altså, hadde vi hatt noen), og så en liten ting til et par av naboene. Mannen kjøper til sin familie, jeg kjøper til min, vi blir enige om og deler på å skaffe ungenes. Vi pleier å skrive liste på forhånd og dra sammen og handle alt på en gang. Det blir i underkant av tjue gaver, eller litt mer de åra ungene får flere ting.

Hvor lang tid bruker dere da? Bare sånn ca? Kunne tenke meg å gjøre det slik neste år nemlig.

Gammel 08-12-16, 00:17   #43
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Barna, 2 stk
Mamma og samboer
Pappas kone. Pappa døde i høst, fryktelig rart å ikke skulle kjøpe noen gode vinflasker til ham.
Oldemor
Bror
Svigerinne
Nieser (4 stk)
Pappas kone sine to søstre
Eksen fra barna

I tillegg gir eldste vennegaver til 5-6 jenter, jeg betaler.
Listen ble ikke så lang, men tror ikke jeg har glemt noen.
I tillegg pleier jeg å kjøpe noen gaver til barn som trenger det og gi via en organisasjon. I år har jeg kun levert gave til et barn, så tenker å kjøpe et par til.

Sist redigert av millact : 08-12-16 kl 00:45.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:29   #44
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det varierer fra år til år. Har jeg tid og ork til å lage noe av hagens grøde, så får "gud og hvermann" litt av hvert. Faste gavemottakere blir færre og færre.

- Helten
- Avkommet
- Mutter'n
- To unger til søskenbarn
- En venninne
- En av venninnens avkom
- En av tantene

I tillegg hender det at Helten ordner noe til sin far. I år er den overlevert allerede.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 00:44   #45
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine to barn.
Kjæresten.
Eksen.
7 venner.
Bror.
Svigerinne.
Nevø.
Mamma.
Pappa.
4 voksne venners barn.
1 venners barn.
Ungene har kjøpt til 5 venninner hver.

Totalt 31 gaver.

Gammel 08-12-16, 01:05   #46
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor lang tid bruker dere da? Bare sånn ca? Kunne tenke meg å gjøre det slik neste år nemlig.

Vi er ganske effektive, men vi pleier å legge inn lunsj. I år må vi dra en kveld det er langåpent, da ordner vi barnevakt, drar i femtida, er framme en halvtime seinere og satser på å være hjemme igjen i 21-22-tida, tenker jeg. Det er jo gjerne tjukt med folk, da, men mer en tre-fire timer bruker vi nå ikke*. Sjøl med spisepause. Vi skriver som sagt liste, handler ungenes og fetternes gaver sammen først, og så deler vi oss. Mannen min pleier å handle til min far i tillegg til egen familie, fordi han skal i aktuelle butikker uansett, så vi planlegger gjerne litt på forhånd.

Interesserte kan få overvære seansen en kveld i en liten by nær meg seinere denne måneden.

* Man må alltids utsette to-tre som man ikke får tak i, men det pleier å gå bra. Det går lettere etter at vi kutta ut vennegaver og tremenninggaver og alt som må sendes. Og så prøver vi å ikke legge handledagen til 22. desember, men det har gått bra det også! :kald fisk:

Sist redigert av Matilda : 08-12-16 kl 11:05.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 01:17   #47
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mann
Barn 2stk
Svigersønn 1 stk
Foreldre 2 stk
Svigerforeldre 2 stk
Søsken m/ektefelle 2 (4) stk
Svigersøsken m/ektefelle 2 (4) stk
Tantebarn 8 stk
Gammeltantebarn 6 stk
Venners barn 7 stk
venninner 2 stk

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 08:00   #48
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Ektefelle
Barn
Onkel
Mamma
Venninne og hennes to barn
To nieser (fra i år får disse "bare" penger)

Det blir 9 stk.

Har kuttet kraftig ned siste årene. Flere venninner, søsken med sine ektefeller, og voksne nieser er kuttet ut.

Ektefelle ordner til sin familie. Og ex har fått ansvar for å kjøpe til sin familie fra vårt felles barn.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 08:15   #49
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir gaver til:

Hverandre
Ungene våre
Foreldre
Mine søsken (på mannen sin side har en av de bestemt at det gjør vi ikke)
Nevøer og nieser (mannen gir fremdeles en oppmerksomhet til sine fire voksne nevøer, i tillegg til alle de under 18 år)
En nevø sitt barn (den eneste som har fått barn enn så lenge)

Jeg gir til en venninne

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:33   #50
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Bare de aller nærmeste:

Xian-mannen
Ullungen
Lillebror
"Reservedatter" som delvis bor her
Foreldre (6)
Farmor
Nevøer og nieser (14)
Søsken (mine og mannens) (6)
Svogere/svigerinner (5)
Tante
Nær venninne og hennes barn (3)

Altså 40.

I tillegg kjøper vi presanger til oss selv og barna fra to sett besteforeldre. En ordning vi setter pris på; da får vi jo akkurat det vi ønsker oss. Men det blir enda mer å handle...

Først i fjor, på fjerde trinn, fikk jeg vite at "alle" kjøper presang til lærerne, så Ullungen skal gi dem (2) en sjokoladeplate hver. Og så gir hun 4-5 venninnegaver. Runder dermed godt og vel 50 presanger. Er veldig klar for å kutte ut nevøer og nieser når de når konfirmasjonsalder, men har så langt ikke turt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:01   #51
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jentene
Mamma
Bror
Søster m mann
Nevøer (2)
Kjæresten
Kjærestens barn (3)
Venninner (2)
Fadderbarn (3)

Faren min har sagt han ikke vil ha noe. I tillegg kjøper jeg gave fra barna til deres far og noen venninnegaver fra dem.

Gammel 08-12-16, 11:09   #52
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir gaver til

barna (3)
eksens barnebarn + datter (4)
kjæresten (1)
kjærestens datter (1)
foreldre (2)
tante (1)
søskenbarn (3)
venninner (2)
venninnebarn (1)

I tillegg kjøper jeg til barna mine fra foreldrene mine. Barna kjøper jeg to til tre gaver til.

Gammel 08-12-16, 18:31   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg kjøper til
Egne barn
Foreldre(som regel spleis med broren min)
Broren min og kona
Niese
Bonusnevø

3 stk gudmødre fra gudsønnene
Besteforeldre fra barnebarn.
Tante og onkel fra nevøer

Venninne
Venninnes to sønner
Venninne
Veninnes 2 sønner
Venninne
Venninne

Kollegaer(ca 4-5 stk)

Bestekompis til storebror.
Venninnes datter.

Tror det er alle.

I år har jeg forresten også kjøpt til barnas far både fra ungene og en fra meg.

Gammel 08-12-16, 18:59   #54
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper til:

Barna mine
Foreldrene mine
Søster+mann
Nieser
Fadderbarn+søster
Meg selv fra meg selv og barn
Et par venninner

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 19:22   #55
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir til:
Foreldrene mine
Alle barna
Barnebarna til mannen min
Søsteren min
niese og nevø+kjæreste
mannens niese og nevø som er under konfirmasjonsalder (2 stk)
Mannens søsken med partnere
Svigermor (hun pleier å gi gave til bare mannen og ikke til meg - sjarmtrollet )
Vaskedamene våre
Spillelæreren til pøbelprinsessen

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 20:07   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann og barn
Foreldrene mine
Svigerforeldrene mine
Tantebarn (også på mannens side)
En tante
Bestefar (de to sistnevnte er det ikke alltid jeg som kjøper til, men jeg er med på gaven)
Søsken og svigerinner/svogrer på min side av familien. Mannen sin familie har hatt vett til å si stopp for noen år siden slik at vi bare kjøper til barna og voksne uten barn.

Mannen kjøper stort sett bare til meg. Med mindre jeg outsourcer noe til han som han kan kjøpe på nett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 09:13   #57
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann og barn.
Den ene broren min, samt svigerinne og hennes barn. Den andre broren har avsluttet gavebytting for mange år siden etter avtale.
Tantebarn, altså barna til den broren som ikke bytter med de voksne.
Ei venninne.

Totalt 12 stykker.

Tidligere var det fadderbarn og mannens onkelbarn også, men de er store og voksne nå.

Tidligere var det også annen familie, men det er avsluttet av diverse årsaker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.