Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem kjøper du julegaver til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-16, 17:00   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper du julegaver til?

Min mamma
Svigerforeldre (3)
Nieser/nevøer (8)
Venners barn( 6)
Søsken (4,kuttet 2)
Venninner (7)
Kollegaer ( 3)

Noen jar jrg glemt der jeg for kjøper 30 gaver uten kollegaer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 17:16   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene, 2
Min mor
Mormor
Fetter (2 år)
Typen
Ex-svigermor
En kusine
Tante & onkel
Ungene til typen, 2
Fetter & kusine

Gammel 07-12-16, 17:17   #23
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Min mamma
Svigerforeldre (3)
Nieser/nevøer (8)
Venners barn( 6)
Søsken (4,kuttet 2)
Venninner (7)
Kollegaer ( 3)

Noen jar jrg glemt der jeg for kjøper 30 gaver uten kollegaer.

Egne barn?
Partner?

Gammel 07-12-16, 17:23   #24
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det verste på min liste er ikke de JEG skal gi til. Det er bare 8 personer (mann, gutt, foreldre, søster, nevø, to venninner). Men: I tillegg er det jeg som tenker ut og kjøper gaver fra mange andre personer til meg selv, mannen min og sønnen min. Det er liksom jeg som er julenissen i familien. Det er visst sånn at ingen klarer å finne på gaver ut over spesifikke ønskelister og gavene på ønskelistene må jeg selv kjøpe for enten er ikke butikkene der hvor disse giverne bor, ellers kan det bare bestilles online og det er for vanskelig, eller det er generelt litt for mye stress for mange å fikse gaver etc etc. Jeg gjør det forsåvidt gjerne, da, men er ofte totalt avslappet ift. mine egentlige oppgaver som jeg har planlagt i godt tid også kommer det masse sånne last minute greier slik at jeg likevel må stresse. Men jul blir det jo likevel. Ho-ho-ho!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 17:49   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper/lager gave til

Ungene
Ungenes far
Besteforeldre (4 stk pga skilsmisse, men de får gjerne pargave)
Bror med partner
Nevø
Niese
Paminafamilien
Noen få nære venninner

That's it, i grunnen - 10-12 stykker til sammen. Det blir gjerne mer enn en gave til ungene da, siden vi har en liten familie og de uansett ikke får uhorvelige mengder gaver til sammen.

Gammel 07-12-16, 17:52   #26
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Egne barn?
Partner?

Var de jeg glemte ja.
(Kan jeg skylde på at jeg er syk på dag 3?)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 18:19   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper eller lager til barna, mannen, mannens foreldre/barn/søsken/nieser, og i år tror jeg jammen læreren til mellomste fortjener en oppmerksomhet også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 18:33   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min
Sønnen min
Våre foreldre (6)
Våre søsken (5)
Våre svogere og svigerinner (2-ish)
Våre nevøer og nieser (4)
Noen venninner (1-4, varierer litt)
Noen vennebarn (1-3)
Kompiser av Hiawata (2)

Noe av det er hjemmelagde gaver, noe symbolske smågaver, noe donasjoner itl veldedige organisasjoner og noen vanlige gaver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 18:41   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper til
Egne barn
Foreldre(som regel spleis med broren min)
Broren min og kona
Niese
Bonusnevø

3 stk gudmødre fra gudsønnene
Besteforeldre fra barnebarn.
Tante og onkel fra nevøer

Venninne
Venninnes to sønner
Venninne
Veninnes 2 sønner
Venninne
Venninne

Kollegaer(ca 4-5 stk)

Bestekompis til storebror.
Venninnes datter.

Tror det er alle.

Gammel 07-12-16, 20:05   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre (2)
Svigerforeldre (2)
Søstre (2)
Svoger m/partner (2)
7 tante/onkelbarn
1 vennepar
3 venninner
1 kompis
Egne barn (4)
Oldemor (1)
Kjæreste (1)
Småting til venninnes barn (2)

26-28 til slutt da tenker jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 20:37   #31
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Mann
Barn
Foreldre
Svigerforeldre
Svigerinne
Svigerinnes barn
Søsken
1 stk. søskenbarn (har alltid vært som en søster for meg) + hennes barn
Fadderbarn

Gammel 07-12-16, 21:25   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper til få.
Mamma, mammas kjæreste, 2 av søsknene mine (den 3. ønsker ikke gaver), gutta boys, mannen, svigerinne, svigermor og svigerfar, tre tanteunger. I tillegg kjøper jeg noe småting til venner - men det er av typen "god kaffe" og lignende.

Gammel 07-12-16, 21:36   #33
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Mann
Barn
Svigerforeldre
Søster med mann
Tantebarn
Bror med dame
Svigerinne med mann
Svoger med kone
Lærere/miljøarbeidere til barna
Dansepedagog
Venninne
Venninnes barn
3 unge voksne som har bodd hos oss tidligere
Barna til disse
Barn vi får tildelt via julegaveaksjonen

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 22:51   #34
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gutta mine
Foreldrene mine
Broren min og samboeren
Kusinene til gutta, 4 stk
X sine søsken med samboer får noe hjemmelaget, det samme med xsvigermor.

Gammel 07-12-16, 23:02   #35
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann (1 )
Barn (3)
Nieser og nevøer (både voksne og barn, 6 i tallet)
Mor
Svigermor
To av mine venninner
Barna til de nevnte venninnene (5)
Nabobarna (3)

En liten gjeng, helt overkommelig. Det er mange år siden vi kuttet ut gaver til mine søsken, vi gir til barna istedet.

Sist redigert av Blondie : 07-12-16 kl 23:15.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 23:08   #36
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Ungene
Søster
Meg selv
Pappa
Ekssvigermor
Tantenunger (3)
4 venninner
Smågaver til kollegaer
Noen venner i USA

Sist redigert av Frøydis : 07-12-16 kl 23:23.
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 23:12   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

6 nevøer/nieser
2 egne barn
1 forelder
Av og til mannen
Av og til meg selv

Jeg har i flere år prøvd å få ned antallet julegaver, så vi har kuttet ut gaver til venners barn, våre egne søsken og foreldre (bortsett fra mamma).

Gammel 07-12-16, 23:16   #38
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min
Samboeren min
Meg selv
Mamma
Bror+søster
2 nieser.
Også lager vi gave til lærere/assistenter på skolen og assistenter her hjemme

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 23:39   #39
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hoi, en hel del:
Mamma
Svigerforeldre (to sett)
Søsken, 6 stk, noen med partner (får som regel felles i så fall)
Nieser og nevøer, 4 stk
Mine kusiners barn, 5 stk (men gir sammen med min mor)
To venninner
Tre venninnebarn
Egne barn, 2
Hverandre (stort sett)
Oldeforeldrene får gjerne en hilsen i tillegg til julekort.

Gammel 07-12-16, 23:47   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper gaver sammen og gir til:
Hverandre
Barna (Ofte flere gaver til hvert barn, alt etter hva de ønsker seg)
Pargaver til søsken m/partner
Nieser/nevøer (også her pargaver for de som er etablert)
Svigers
Mamma
Svigerbestemor
Svigerstemor
Pargave til mannens tante/onkel (vin, sjokolade, blomst)
To venninner

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.