Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-16, 09:36   #41
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Lutter både jul og bursdag året etter de fyller 18. Hvis søsken får, har de fått et flakslodd. Jeg hadde det sånn selv, synes det er helt fin løsning.

Sånn gjør vi og. Litt julegodis og flaxlodd.
Siden vi en stund der hadde 36 av dem måtte vi bare ta et valg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 09:55   #42
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har ikke vi så store nieser og nevøer, men kan nevne at vi får fortsatt gave av min tante og onkel;-)
Ift gaver til de voksne, så kjøper vi fortsatt. Synes det er hyggelig både å gi og få fra broren min, selv om det nå stortsett blir fellesgave til dem som par:-)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 09:59   #43
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har begynt å kutte ut til de over 18 år når vi ikke feirer jul sammen med dem. Vi har generelt lite kontakt med dem, og de har heller aldri gitt gaver til sine søskenbarn i Oslo, så det føles ikke naturlig. Det gjelder barn av mannens storebror. Jeg er mer usikker på hva vi kommer til å gjøre med barna til mannens lillebror, da vi har en del mer kontakt med dem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 10:05   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stopper ved 18, men glimter til i blant og kjøper noe om jeg ser noe som jeg tenker er perfekt.

Gammel 10-12-16, 12:48   #45
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og kjøpe også til kjærestar/samboarar. Men eg har berre to, hadde eg hatt tolv hadde det vore annaleis.

Gammel 10-12-16, 13:06   #46
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja. For vi er som søsken. Lite aldersforskjell og nære. På mannens side er det kun en så der stopper vi nok ikke. Tror aldri tanta ville vurdert å slutte med våre.

Gammel 10-12-16, 13:39   #47
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Og det kommer vi nok til å fortsette med. I alle fall til de vi har mye kontakt med, noe vi foreløpig har med alle sammen, også de som er voksne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 13:45   #48
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper til de får egne barn, da får barna og ikke de voksne. I allefall frem til nå, men det gjelder kun en ste-niese som bor langt unna og vi har sett lite til. Hvordan det blir med de andre vet jeg ikke enda. De er 20+ flere av de men ikke etablerte med barn.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 14:42   #49
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tenker dette er samanliknbart med min familie (mi eldste niese er 11, så det er ikkje aktuelt i denne generasjonen ennå). Men vi er mange søskenbarn og foreldregenerasjonen blei einige om å slutte å gi gaver rundt 22-23-år eller deromkring. Likevel har eg ei tante som eg har betre kontakt med enn dei andre og det har hent at eg har fått gave frå henne, utan at ho dermed har gitt til alle nieser og nevøer.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 15:03   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare ett voksent tantebarn, og hun får fortsatt. Kommer neppe til å slutte med det nå, hun er 24. Resten er små, og foreløpig er det bare tre stykker, men mannen har unge brødre, så vi kan vel fort få 4-5 til etterhvert. Jeg tror nok vi kommer til å fortsette å gi når de blir voksne likevel, men vi får se hva vi finner ut etterhvert. Jeg har fått av mine tanter og onkler på morssiden etter jeg ble voksen, men på farssiden sluttet de etter konfirmasjonen. Mannen har enorm familie, så der hadde det vært helt umulig å fortsette å gi til alle. De er vel rundt 45 søskenbarn på morssiden.

Gammel 10-12-16, 17:28   #51
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har bare ett voksent tantebarn, og hun får fortsatt. Kommer neppe til å slutte med det nå, hun er 24. Resten er små, og foreløpig er det bare tre stykker, men mannen har unge brødre, så vi kan vel fort få 4-5 til etterhvert. Jeg tror nok vi kommer til å fortsette å gi når de blir voksne likevel, men vi får se hva vi finner ut etterhvert. Jeg har fått av mine tanter og onkler på morssiden etter jeg ble voksen, men på farssiden sluttet de etter konfirmasjonen. Mannen har enorm familie, så der hadde det vært helt umulig å fortsette å gi til alle. De er vel rundt 45 søskenbarn på morssiden.

45! Wow!

Gammel 10-12-16, 17:59   #52
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har seks nieser og nevøer, og to er over 18 år. De får julegaver, men ikke bursdagsgaver. Litt styr siden de er bosatt i utlandet.

Gammel 10-12-16, 20:48   #53
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

45! Wow!

Kanskje ikke fullt så mange. Jeg er faktisk ikke sikker, men de er sju søsken og flere har mange barn i ulike aldersgrupper. Går helt i surr.

Gammel 10-12-16, 21:19   #54
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen og Helten har åtte. De har fått julegaver en gang, vi har liksom ikke hatt så mye kontakt med dem og de bor skrekkelig langt herfra. Men er vi over dammen, så får alle en gave uansett alder. Søsknene til Helten også.

Mer relevant for meg blir da å svare på om jeg gir til voksne søskenbarn/deres barn/vennebarn, og der blir svaret nei, det slutter jeg med etter konfirmasjonsalderen en gang. Med unntak for fadderbarn, de har fått litt lenger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 21:22   #55
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har ingen. De niesen og nevøen mannen min har er fra 9 år og nedover. Jeg har ingen "ekte" tantebarn.

Gammel 10-12-16, 21:36   #56
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Egentlig lyver jeg litt, for det er sånn at er det selskap så gis det gave uansett. Jeg har tidligere elsket å gi bort gaver, og det gjør jeg fortsatt, men jeg har ikke kapasitet til å fundere og ordne etter arbeidstid, så det blir litt tilfeldig om slekta mi får noe fra oss eller ikke.

Nå har jeg ordna fellesaktiviteter to ganger i år, som bursdagsgave til en hel haug av søskenbarn, tanter, onkler, Mutter'n, Broder'n osv., og så får vi se om noen får noe til jul i år. Siden jeg i dag lagde masse syltetøy av hagens grøde, så skal man ikke se bort i fra at flere enn vanlig får gave fra meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 22:02   #57
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir nieser og nevøer (og bonus-sådanne)gave til de får barn, da er det kidsa som får. Jeg slenger gjerne med noe godt, hjemmelaget likevel, en pose karameller, konfekt, lemoncurd e.l.

Gammel 11-12-16, 12:19   #58
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, selv om de er over 20. Liten familie så vi gir en penge eller sånt Narvesen gavekort. Aner ikke når vi har tenkt å slutte med det.. blir uansett så lenge de kommer hit på julaften.

Gammel 11-12-16, 20:14   #59
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selv om de eldste faktisk ikke er så altfor mange år yngre enn meg. Vi har gått litt ned i pris etter at de ble voksne og fikk jobber, da. I tenårene ga vi ofte penger eller gavekort, nå handler det mer om en liten oppmerksomhet, typisk en flaske vin, en pyntedings (som går an å bytte!) etc.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:18   #60
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Har ingen. De niesen og nevøen mannen min har er fra 9 år og nedover. Jeg har ingen "ekte" tantebarn.

Jeg tenker på alle som ekte tantebarn uavhengig av om de er fra min eller mannen sin side, så selv om jeg bare har et biologisk tantebarn har jeg fire totalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.