|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?
Sånn gjør vi og. Litt julegodis og flaxlodd.
|
|
|
#42 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Nå har ikke vi så store nieser og nevøer, men kan nevne at vi får fortsatt gave av min tante og onkel;-) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Vi har begynt å kutte ut til de over 18 år når vi ikke feirer jul sammen med dem. Vi har generelt lite kontakt med dem, og de har heller aldri gitt gaver til sine søskenbarn i Oslo, så det føles ikke naturlig. Det gjelder barn av mannens storebror. Jeg er mer usikker på hva vi kommer til å gjøre med barna til mannens lillebror, da vi har en del mer kontakt med dem. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Ja, og kjøpe også til kjærestar/samboarar. Men eg har berre to, hadde eg hatt tolv hadde det vore annaleis.
|
|
|
|
#46 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Ja. For vi er som søsken. Lite aldersforskjell og nære. På mannens side er det kun en så der stopper vi nok ikke. Tror aldri tanta ville vurdert å slutte med våre.
|
|
|
#48 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Vi kjøper til de får egne barn, da får barna og ikke de voksne. I allefall frem til nå, men det gjelder kun en ste-niese som bor langt unna og vi har sett lite til. Hvordan det blir med de andre vet jeg ikke enda. De er 20+ flere av de men ikke etablerte med barn.
|
|
|
#49 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Eg tenker dette er samanliknbart med min familie (mi eldste niese er 11, så det er ikkje aktuelt i denne generasjonen ennå). Men vi er mange søskenbarn og foreldregenerasjonen blei einige om å slutte å gi gaver rundt 22-23-år eller deromkring. Likevel har eg ei tante som eg har betre kontakt med enn dei andre og det har hent at eg har fått gave frå henne, utan at ho dermed har gitt til alle nieser og nevøer.
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Vi har bare ett voksent tantebarn, og hun får fortsatt. Kommer neppe til å slutte med det nå, hun er 24. Resten er små, og foreløpig er det bare tre stykker, men mannen har unge brødre, så vi kan vel fort få 4-5 til etterhvert. Jeg tror nok vi kommer til å fortsette å gi når de blir voksne likevel, men vi får se hva vi finner ut etterhvert. Jeg har fått av mine tanter og onkler på morssiden etter jeg ble voksen, men på farssiden sluttet de etter konfirmasjonen. Mannen har enorm familie, så der hadde det vært helt umulig å fortsette å gi til alle. De er vel rundt 45 søskenbarn på morssiden.
|
|
|
|
#51 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
45! Wow!
|
|
|
#52 |
|
både her og der
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Jeg har seks nieser og nevøer, og to er over 18 år. De får julegaver, men ikke bursdagsgaver. Litt styr siden de er bosatt i utlandet.
|
|
|
#53 |
|
|
Kanskje ikke fullt så mange.
|
|
|
|
#54 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Jeg har ingen og Helten har åtte. De har fått julegaver en gang, vi har liksom ikke hatt så mye kontakt med dem og de bor skrekkelig langt herfra. Men er vi over dammen, så får alle en gave uansett alder. Søsknene til Helten også. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Har ingen. De niesen og nevøen mannen min har er fra 9 år og nedover. Jeg har ingen "ekte" tantebarn.
|
|
|
#56 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Egentlig lyver jeg litt, for det er sånn at er det selskap så gis det gave uansett. Jeg har tidligere elsket å gi bort gaver, og det gjør jeg fortsatt, men jeg har ikke kapasitet til å fundere og ordne etter arbeidstid, så det blir litt tilfeldig om slekta mi får noe fra oss eller ikke. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Jeg gir nieser og nevøer (og bonus-sådanne)gave til de får barn, da er det kidsa som får. Jeg slenger gjerne med noe godt, hjemmelaget likevel, en pose karameller, konfekt, lemoncurd e.l.
|
|
|
#58 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Ja, selv om de er over 20. Liten familie så vi gir en penge eller sånt Narvesen gavekort. Aner ikke når vi har tenkt å slutte med det.. blir uansett så lenge de kommer hit på julaften.
|
|
|
|
#59 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjøper dere gaver til voksne nevøer og nieser?Ja, selv om de eldste faktisk ikke er så altfor mange år yngre enn meg. Vi har gått litt ned i pris etter at de ble voksne og fikk jobber, da. I tenårene ga vi ofte penger eller gavekort, nå handler det mer om en liten oppmerksomhet, typisk en flaske vin, en pyntedings (som går an å bytte!) etc. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Jeg tenker på alle som ekte tantebarn uavhengig av om de er fra min eller mannen sin side, så selv om jeg bare har et biologisk tantebarn har jeg fire totalt.
|
|
![]() |
|
|