Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Første bursdag for skolebarn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-16, 17:41   #21
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Første bursdag for skolebarn

Vi feiret bursdag med 17 jenter en uke etter skolestart. Det var heldigvis fint vær så vi kunne ta imot de ute. Da gikk jeg rundt med en rull maskeringstape og hilste ungene velkommen mens jeg lagde navnelapper. Vi voksne hadde også navnelapper. Det var bare to av ungene som etter det ikke turte å komme inn uten foreldre. Vi hadde mer enn nok servering og de to timene fløy med pølse, skattejakt med kinobilletter som skatt, kake, frilek og kino siste halvtimen. Vi feiret sammen med en annen familie som ikke har like stor stue (vår er ikke stor heller, men stor nok til 17-18 unger). Det var veldig godt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 14:40   #22
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Selskapet ble en stor suksess! 11 gutter, inkludert våre egne - alle så ut til å kose seg, isbar var kjempestas og bursdagsbarnet var knallfornøyd.

I tillegg til isbaren hadde vi pølser, muffins og litt saltsnacks, og det var nok i massevis. Bortsett fra isbaren var det mest populære saltstenger dyppet i sjokolade og strøssel - et tips jeg plukket opp fra et sånn Coop Extra-blad i siste liten, og som tydeligvis falt veldig i smak både hos ungene og de voksne.

Tre av foreldrene ble værende, og etter det verste serveringsstyret var overstått fløt selskapet så fint av seg selv at vi faktisk rakk å sette oss ned og ta en kaffekopp - veldig koselig!

Gammel 06-09-16, 14:42   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-16, 15:38   #24
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som en super bursdag! Det med saltstengene skal jeg huske på. Hva slags sjokolade brukte du?

Gammel 06-09-16, 15:47   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ikke finn frem instrumenter og tro at det blir hyggelig. Det blir det ikke. *klok av skade*
eller: hyggelig for ungene, men traumatiserende for barna. sånn blir det.

Gammel 06-09-16, 15:55   #26
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så bra!

Ja, jeg var overraskende nervøs i forkant, så det var en stor lettelse at det gikk så bra.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Høres ut som en super bursdag! Det med saltstengene skal jeg huske på. Hva slags sjokolade brukte du?

Vanlig kokesjokolade. Men når jeg først prøvde synes jeg sjokoladelaget ble for tykt, så jeg smeltet i en liten bit delfiafett, da ble sjokoladen lettere å jobbe med. Jeg dyppet halve saltstengene i sjokolade og lot dem avkjøle seg bittelitt på bakepapir før jeg hadde på strøsselet, sånn at ikke alt skulle renne av med den varme sjokoladen.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

ikke finn frem instrumenter og tro at det blir hyggelig. Det blir det ikke. *klok av skade*

Haha, begge ungene er instrumentgale, så vi hadde en diger kasse med allverdens lekeinstrumenter stående fremme på Småens rom - de (og ørene våre) fikk kjørt seg litt, kan du si.

Gammel 06-09-16, 22:20   #27
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvem er ungene og hvem er barna?

Gammel 09-10-16, 23:19   #28
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Drar opp denne da det er vår tur på tirsdag og vi skal ha 11 gutter på bursdag her som vi ikke kjenner. Jeg er spent. Bursdagsbarnet vil ha pølser, muffins og sjokoladekake. Godteposer skal de få få heise opp med en heisekran han har fra en balje, og bursdagsbarnet vil ha stolleken det er det som er på stell.

Gammel 09-10-16, 23:24   #29
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres ut som fine planer, Millen. Jeg ville hatt noen planlagte aktiviteter for å gjøre ting enklere. Min yngste som nå er 3. klassing var på en vennegruppe i 1. klasse hvor de hadde aktivitetsløype ute med lommelykter. Det var stas. Er det mulig å få til noe slikt?

Forsøker å tenke tilbake til 1. klasse. Da var det noen hjemmebursdager. Tror de fleste hadde frilek i grunnen.

Gammel 10-10-16, 00:09   #30
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal være hjemme ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.