|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bursdag for skolebarnVi feiret bursdag med 17 jenter en uke etter skolestart. Det var heldigvis fint vær så vi kunne ta imot de ute. Da gikk jeg rundt med en rull maskeringstape og hilste ungene velkommen mens jeg lagde navnelapper. Vi voksne hadde også navnelapper. Det var bare to av ungene som etter det ikke turte å komme inn uten foreldre. Vi hadde mer enn nok servering og de to timene fløy med pølse, skattejakt med kinobilletter som skatt, kake, frilek og kino siste halvtimen. Vi feiret sammen med en annen familie som ikke har like stor stue (vår er ikke stor heller, men stor nok til 17-18 unger). Det var veldig godt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bursdag for skolebarnSelskapet ble en stor suksess!
|
|
|
#24 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bursdag for skolebarnHøres ut som en super bursdag! Det med saltstengene skal jeg huske på. Hva slags sjokolade brukte du?
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Første bursdag for skolebarnikke finn frem instrumenter og tro at det blir hyggelig. Det blir det ikke. *klok av skade*
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første bursdag for skolebarn
Ja, jeg var overraskende nervøs i forkant, så det var en stor lettelse at det gikk så bra.
Vanlig kokesjokolade. Men når jeg først prøvde synes jeg sjokoladelaget ble for tykt, så jeg smeltet i en liten bit delfiafett, da ble sjokoladen lettere å jobbe med. Jeg dyppet halve saltstengene i sjokolade og lot dem avkjøle seg bittelitt på bakepapir før jeg hadde på strøsselet, sånn at ikke alt skulle renne av med den varme sjokoladen.
Haha, begge ungene er instrumentgale, så vi hadde en diger kasse med allverdens lekeinstrumenter stående fremme på Småens rom - de (og ørene våre) fikk kjørt seg litt, kan du si.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Første bursdag for skolebarn
|
|
|
#28 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Første bursdag for skolebarnDrar opp denne da det er vår tur på tirsdag og vi skal ha 11 gutter på bursdag her som vi ikke kjenner. Jeg er spent. Bursdagsbarnet vil ha pølser, muffins og sjokoladekake. Godteposer skal de få få heise opp med en heisekran han har fra en balje, og bursdagsbarnet vil ha stolleken det er det som er på stell.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Første bursdag for skolebarnDet høres ut som fine planer, Millen. Jeg ville hatt noen planlagte aktiviteter for å gjøre ting enklere. Min yngste som nå er 3. klassing var på en vennegruppe i 1. klasse hvor de hadde aktivitetsløype ute med lommelykter. Det var stas. Er det mulig å få til noe slikt?
|
|
|
#30 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Første bursdag for skolebarnVi skal være hjemme ja.
|
![]() |
|
|