Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

"Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-16, 00:03   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Hvert kvartal (?) skal det sendes inn tall for antall årsverk/timeverk ansatte har så det burde eksistere.

Takk, da skal jeg sikkert klare å lete dem opp.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Den kommer til å måtte reduseres fordi vi ikke lenger kan ha er ordning hvor du tjener det samme uavhengig av om du går på jobb eller ei - det er ikke bærekraftig over tid. Fokuset på at alle skal bidra med det de KAN (være seg mye eller lite) er stadig større, og det å ha ordninger som KAN mangle incentiver for folk til å prøve å finne sin egen aktivitsevne og dermed få dem ut av en passiv mottakssituasjon - er uheldig.

For at de som trenger det skal få best mulig hjelp, må vi som kan det, jobbe og få hjula til å gå rundt i form av verdiskaping og skatt til fellesskapet.

Men landet vårt har allerede satt i gang incentiver for å få folk til å finne aktivitetsevnen sin, man risikerer å miste eller får redusert sykelønn dersom man ikke prøver å finne ut av det etter noen uker med sykemelding. Det var i hvert fall slik jeg forstå NAV og arbeidsgiver da jeg var langtidsdeltidssykemeldt for tre-to år siden. Er det ikke det dialogmøtene er til for.

Det som bekymrer meg er at de med dårligst økonomi igjen er de som må betale gildet, mens rikfolka får mer i skattelette enn de gir partiene sine i gaver. Statsansatte og folk med høye lønninger i privat sektor har oftest avtaler om full lønn uansett.

Jeg tror at det er de med lavest utdanning, lavest sosial kompetanse og dårligst forutsetning til å komme seg opp av sykesenga er de eneste som blir rammet av redusert økonomi under sykdommen sin. Og som dermed får en tilleggsbelastning som gjør at det tar lenger tid å bli (helt) friske.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.