Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-16, 12:52   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er et folkehelseproblem at folk tar tankene sine altfor alvorlig

Han har gitt ut noen bøker, Kongen anbefaler, blant annet.
Og det er gjort en rekke intervju, så noe burde man jo finne.
Ellers kan det jo tenkes at det går an å få ta i artikkelen i PDF, men at FP ikke tillater opplasting av pdf-er. Har jeg hørt. Men slikt kan jo sendes på e-post. Kanskje.

Gammel 26-09-16, 12:58   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det joggesitatet er jo bare episk

Gammel 26-09-16, 12:59   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er ganske få som jogger (eller annen fysisk aktivitet) som gjør det for å leve lengre, de fleste gjør det av diverse grunner som handler om her og nå (slankere her og nå, plass til mer sjokolade her og nå, bedre blodtilførsel til hjernen her og nå, bedre krefter til hverdagsliv her og nå, kjappere i vendingen her og nå, godfølelse etter treningen her og nå).

At det i tillegg beviselig forebygger svært mange av de tingene som kan gjøre alderdommen skikkelig strevsom og vanskelig (gikt, smerter, dårlig balanse, glemsomhet, ork og krefter) er en Fin Ting i tillegg, men så lang horisont tror jeg ikke det er så mange som reelt sett tenker sånn fra dag til dag.

Gammel 26-09-16, 13:00   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers syns jeg han sier veldig mye bra og poengtert, men joggesitatet er bare helt malplassert, fordi han addresserer en motivasjon jeg tror nesten ingen har.

Morsomt for folk som ikke trener, da, selvsagt, det er jo lett å se.

Gammel 26-09-16, 13:03   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers syns jeg han sier veldig mye bra og poengtert, men joggesitatet er bare helt malplassert, fordi han addresserer en motivasjon jeg tror nesten ingen har.

Morsomt for folk som ikke trener, da, selvsagt, det er jo lett å se.

Det kan jo ha en positiv helseeffekt ved å redusere den dårlige samvittigheten hos folk som uansett ikke hadde kommet til å jogge.

Gammel 26-09-16, 13:05   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Som gruppe kan joggere leve lenger, men trolig ikke mye lenger enn den tiden de bruker på å jogge. Uansett skal du være klar over at de årene du får ekstra, får du helt på slutten av livet. Så de årene er kanskje litt oppskrytt. Så du bør i alle fall like å jogge.

Fantastisk passende for meg, som ikke kan løpe! :adopterer:

Gammel 26-09-16, 13:05   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna, jeg tror han først og fremst adresserer overskriftshysteriet i tabloidene.

"SLIK LEVER DU TI ÅR LENGER!"
"TREN DETTE FOR Å UNNGÅ HJERTESVIKT!"
"LØP FOR LIVET! LITERALLY!"

... et cetera.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:07   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan jo ha en positiv helseeffekt ved å redusere den dårlige samvittigheten hos folk som uansett ikke hadde kommet til å jogge.

Og en god latter forlenger også livet, har jeg hørt.

Det er klart, når man som han snakker med folk som er sykelig opptatt av å gjøre ALT for å unngå sykdom, så er sånne spissformuleringer veldig gode.

Jeg TROR faktisk at irritasjonen min over den (og det er en stund siden jeg hørte den første gang) handler mest om at den er helt upresis, enn at jeg tar den personlig.

Gammel 26-09-16, 13:07   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Polyanna, jeg tror han først og fremst adresserer overskriftshysteriet i tabloidene.

... et cetera.

Slik tolker jeg det også.

Gammel 26-09-16, 13:08   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... et cetera.

Ser den.

Så det er sikkert mange som IKKE trener som kjenner på at de skulle gjort det for å leve lengre, mens de som faktisk trener faktisk motiveres av helt andre ting...

Gammel 26-09-16, 13:09   #31
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble superbegeistret da jeg leste intervjuet med ham og tenkte at det han sier har utrolig mye for seg. Ikke minst at det ikke er noen grunn til å gå og bekymre seg for alt som kan gå galt, fordi man rett og slett ikke klarer å forutse hva som kommer til å skje. Forsiktig, positiv realisme er et tankesett jeg liker!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:10   #32
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Han har gitt ut noen bøker, Kongen anbefaler, blant annet.
Og det er gjort en rekke intervju, så noe burde man jo finne.
Ellers kan det jo tenkes at det går an å få ta i artikkelen i PDF, men at FP ikke tillater opplasting av pdf-er. Har jeg hørt. Men slikt kan jo sendes på e-post. Kanskje.

Takk for boktips, se prikk!

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:10   #33
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Han sier jo også (i aftenposten) at hvis du ikke røyker og holder deg i form så har du gjort ditt for å ikke bli syk, så han er ikke anti-trening.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:16   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det kan også tenkes at noen har laget en pdf av A-magasin-artikkelen, kanskje.

Gammel 26-09-16, 13:20   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen har nok laget en pdf av den artikkelen, med limpistol såklart!!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:40   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er sikkert mange som IKKE trener som kjenner på at de skulle gjort det for å leve lengre, mens de som faktisk trener faktisk motiveres av helt andre ting...

Ja, det er det jeg tror.

Gammel 26-09-16, 13:47   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener for øvrig at man SKAL lytte til følelsene sine. Ikke for å la seg styre av dem, men for å være klar over dem. Er man klar over hva man egentlig føler, er det også lettere å forholde seg objektivt til de ulike følelsene. Jeg er et skikkelig følelsesmenneske og føler og føler. Men jeg har samtidig blitt ganske flink til å analysere følelsene mine og tenke rasjonelt rundt dem. Så jeg mener at det trenger ikke å være en motsetning der.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:49   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og som "en som trener" føler jeg meg kanskje urimelig truffet, fordi så mange av delingene av denne har vært veldig "haha, tenk på alle tullingene som jogger for å leve lenger og så er det ingen vits! :haha" " når det IKK ER FOR Å LEVE LENGER AT JEG TRENER!!

Gammel 26-09-16, 13:51   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og som "en som trener" føler jeg meg kanskje urimelig truffet, fordi så mange av delingene av denne har vært veldig "haha, tenk på alle tullingene som jogger for å leve lenger og så er det ingen vits! :haha" " når det IKK ER FOR Å LEVE LENGER AT JEG TRENER!!

Men da trenger du jo i hvert fall ikke føle deg truffet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 13:51   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man i utgangspunktet ikke helt forstår hva folk vil leve lengst mulig for, så blir det jo unektelig morsomt om enkelte i tillegg jogger til ingen nytte av den grunn. Jeg er selvsagt klar over at folk kan jogge av andre årsaker også, men det er jo ikke like morsomt. Det slo klart an på Facebook da jeg la ut sitatet der, jeg kjenner visst flere joggere enn jeg ante.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.