Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Så det kommer ned til dette: Skal lav smertetoleranse være gyldig sykemeldingsgrunn? Folk har jo forskjellige ressurser? Kan man forvente at folk skal tåle det samme?
Hva med en vrien arbeidsgiver? Det er himmelvid forskjell på hvordan arbeidsgivere møter sine ansatte når de blir syke. Uavhengig av arbeidets art. Det er åpenbart at dette har noe å si for kontakt med arbeidsplassen i sykmeldingsperioden. Som kanskje er den best dokumenterte faktoren for å få folk raskt (eller i det hele tatt) tilbake på jobb. ARbeidsigver har idag store utgifter de første ukene av sykmeldingen. Etter det er utgiftene vesentlig mindre, og til tider er det både lettere og billigere med en person som er helt ute enn en som trenger tilrettelegging og oppfølging. Jeg vet det diskuteres å smøre ulempen for arbeidsgiver utover en lengre periode. Det tror jeg kan være smart.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg har feber også, feber! :skingrestemme:
:livredd for at noen skal Tenke Sitt: 
Det er bra du er hjemme når du er syk på en måte som gjør det fornuftig. Jeg håper du også skjønner at du er syk og bør være hjemme og få behandling hvis du får en litt skikkelig psykisk nedtur en dag. Det kan til tider være skumlere på en jobb som din.