Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

"Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-16, 10:30   #11
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Full lønn under sykdom og barselpermisjon er en schlager i tariffavtaler.

Ellers er det prosjekter på gang i samarbeid mellom NAV og arbeidslivet om bl.a. rygglidelser og annet. Er det iBedrift det heter? Vi har i hvert fall kontaktpersoner i avdelingene hos oss som går på opplæring for å kunne rådgi kollegaer osv. foruten div. IA-tiltak som trening i arbeidstiden osv. Hvor stor effekt det har hatt, det vet jeg ikke. Men mitt inntrykk er at dialogmøter har effekt. Ikke pga sitt innhold, men fordi mange brått blir friskere når de får innkalling til møte. Hvilket vel illustrerer poenget ganske godt.

Ellers må jeg si min rygghistorie fikk noen selsomme utslag. Jeg ble bedt av lege å dra på ryggskole, og måtte kjøre flere mil hver vei til det (enda bilkjøring ellers var det det ble advart mest mot) for at noen fysioterapeuter skulle fortelle meg noe jeg hadde søkt opp på Google for lenge siden, mens fysioterapeuten jeg mente jeg trengte, sa at det var noe jeg måtte lære å leve med, men jeg kunne få komme til samtaler. Yeah, right. Lett for meg, jeg aksepterer ikke nødvendigvis premissene, kan legge ansvar på systemet og hadde mulighet til å finne meg en god massør istedetfor. Men for en som har respekt for autoriteter kunne det vært ganske knusende. Det er noen ting som ikke fungerer i forhold til å peke ut veien for pasienten og gi h*n et kjærlig lite puff. Det krever gode fastleger.

Helt enig med det flere skriver, fysisk aktivitet og sosialisering er veldig viktig for både muskel/skjelett og lette depresjoner. Det burde foreskrives, og ikke være opp til den enkelte. Har man hatt det dårlig lenge, trenger man hjelp med initiativet. Man blir ikke intiativrik av å være på et dårlig sted i livet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.