|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)
Roligere ja på mindre steder, men ikke nødvendigvis hyggeligere. Og med roligere kan man også godt si treigere, og at det slett ikke er hyggelig, men helt infernalsk, vannvittig irriterende! Høvdingen knegger fornøyd hver gang vi er på hytta og jeg må forholde meg til lokalbefolkningen på apoteket. Jeg får hjerteinnfarkt.
Alle har jo et lokalmiljø, samme hvor stor byen er. Man forholder seg jo ikke til alle butikkene i Oslo, hele tiden, eller handler på en ny dagligvare hver dag. Jeg forholder meg til min ansatte på Rema på samme måte som søstern min på et knøttested forholder seg til sin. Sånn var det også i New York da vi bodde på samme sted i tre uker, vi ble "kjent" med butikken på hjørnet.
Ja, det syns jeg også. Jeg har null tro på at mennesker blir greiere dess mindre stedet de bor på er. Eller omvent (derfor syns jeg NSB sin julereklame med hun med latten som bare blir så jordnær og grei jo nærmere hun kommer oppvekstbygda og vekk fra Oslo er ultrateit).
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo den finaste reklama og eg har framleis ikkje klart sjå den uten å bli rørt
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() |
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sikkert samme personlighet.
![]() |
#5 |
intro
|
Ha-ha, har en sånn på nærbutikken, ja. "Disse eplene er så gode! Jeg elsker også denne deodoranten!"
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Haha, der er jeg også! Jeg liker hyggelig betjening, altså. Men ikke om det går på bekostning av effektiviteten. Også går det jo litt begge veier. Jeg sier alltid hei og hadet til de bak kassa, og siden vi nettopp har flyttet og fått ny nærbutikk, så merker jeg jo at de kjenner meg igjen nå og smiler kanskje litt ekstra.
Åja, det er så deilig! Det gjør de på min Rema også om det er litt mange i kø, da begynner de bare å putte det i pose i stedet for å sende det ned båndet slik at jeg skal komme meg fortere unna.
Åh, skrekk! Da hadde jeg ikke handlet der mer, tror jeg. Jeg har en sjappe der navnet mitt tydeligvis kommer opp på skjermen når jeg betaler med kort, og han som jobber der gjør et poeng av å bruke det: "tusen takk, Tallulah!". Jeg skjønner at han gjør det for å være hyggelig, men jeg syns det er litt for nært. Save
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
Åh.
![]() |
|
|