|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#282 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Har tipsa dei nærmaste, ja. Dvs. tanter, onklar, besteforeldre og fadrar.
|
|
#283 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Nå har vi fått datoen. 7. mail 2017. Blir bare en dag her i år pga. få konfirmanter i kirken. Vanligvis har de to. Men de skal ha to gudstjenester samme dag, så har bedt om å få den som starter kl. 12 og ikke den som er kl. 10. Vi har mye gjester som må kjøre langt, så får håpe det går i boks. Jeg gidder ikke å ha alle på overnatting. Bare de som bor lengst unna som 5-6 timer unna. De som har 1-3 timer unna får komme den dagen om de vil komme. Ingen i vår familie som gidder å booke seg inn på hotell, det vet jeg. Men nå har jeg i alle fall sendt melding til de aller nærmeste om datoen. Må ta en kikk og oppsett av ei gjesteliste sånn at vi kan tipse noen flere også av de som skal bli bedt. |
|
|
|
|
#284 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
#285 |
|
Står på egne ben
Vi fikk beskjed om at det ble lest opp på søndag hvem som får 10 og hvem som får 12, så jeg har kun sendt en mail med litt begrunnelse for hvorfor vi håper på kl. 12. Største tulla her får heller ingen god dag om vi må ha 10 overnattingsgjester som skal ut av huset samtidig som oss 5 på morgenen om vi må ha den tidligste, så det vil jeg for all del også unngå. Får vi kl. 12, så kan de som har 2-3 timer å kjøre komme den dagen, og kjøre hjem igjen på kvelden. Vi har nesten bare familie langt unna. Kun moren og søsteren min som bor i nærheten. Nå er hun ekstra nærtagene og takler ikke støy og bråk og mas rundt seg, så jeg vil for all del unngå at vi får en veldig urolig morgen. Uansett har vi noen få som må overnatte. Om vi får tidligste så må vi rett og slett rømme på hotell med henne eller noe, for gjestene gidder i alle fall ikke booke seg inn på hotell. Vi gjorde det samme når vi giftet oss. Vi rømte huset, og gjestene overtok huset vårt og sov som sild i tønne. |
|
|
|
|
#286 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi gjorde det. Spesielt siden flere av gjestene er jegere, og 10. september er "midt i jakta"!
|
|
#287 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Konfirmant 2017Gudstjeneste med presentasjon av konfirmantene, da møter foreldrene, sant? |
|
|
|
|
#288 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Konfirmant 2017Ja. |
|
|
|
|
#289 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Konfirmant 2017Takk, jeg mente det var vanlig. |
|
|
|
|
#290 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Vi har gitt beskjed om datoen til faddere, familie og dåpspresten.
|
|
#291 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Haha, vi skal ha om en uke og var ute i dag og handlet t-lysestaker, små vaser, lys, pynt og stæsj.
|
|
|
#292 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg har meldt om datoen til våre søsken og fadderne og besteforeldrene, vi har booket bunadsying på Husfliden, vi har snakket om meny og meldt til familiemedlem med cateringforbindelser at vi vil ha mat fra dem. Baking håper jeg på mye bidrag til, er lovet to kaker hittil. Vi får mange spillende gjester på besøk i selskapet, så jeg må ha mat og drikke til dem når vi kommer. Og så er det et år til, men siden jeg både sang i tre konfirmajsonsgudstjenester i går og fulgte korpset på konfirmasjonspillinger i går og skal avgårde på slik i dag også, så har vi tenkt og planlagt litt i helgen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#293 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Jeg kjenner at jeg stresser litt nå som konfirmasjonen plutselig blir i mai og ikke i september. Mai er ikke en god tid for meg på jobb. En sommerferie hadde vært fin i forkant. Men det ordner seg vel. Bare vi vet hvor vi skal være. |
|
|
|
|
#294 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Konfirmant 2017Vi har også meldt dato til gjestene. |
|
|
|
|
#295 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Heldigvis hadde stedet vi opprinnelig hadde booket ledig på den nye datoen også. Så da slipper jeg å bekymre meg mer over det. |
|
|
|
|
#296 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Så godt å ha det i boks!
|
|
#297 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmant 2017Vi har ikke fått vite datoen ennå, men siden de så langt kun er 4 konfirmanter så skulle det nok ikke være så vanskelig å enes om en dato som passer alle. Håper de blir hvertfall et par til...
Isabel/Izzi Creo Sist redigert av IzziCreo : 05-09-16 kl 22:56. |
|
|
|
|
#298 |
|
Men først, kaffe!
Det var om lag 40 konfirmanter, og seks av dem hadde med en foreldre, så det har visst sluttet å være så vanlig der vi bor. |
|
|
|
|
#299 |
|
Står på egne ben
Hos oss så hadde de i alle fall et lite møte etterpå i kirken så vi gikk inn igjen felles med foreldre og konfirmanter for litt ekstra informasjon. Her hos oss så var de fleste foreldrene med. |
|
|
|
|
#300 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Da har vi vært på presentasjonsgudstjeneste og påfølgende foreldremøte.
|
![]() |
|
|