Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-16, 18:25   #281
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Njaaa, vi har bedt noen om å gjøre det. Gjestelisten er ikke helt ferdig.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 20:08   #282
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sender dere ut "save the date" av en eller annen sort så fort dere vet datoen?

Har tipsa dei nærmaste, ja. Dvs. tanter, onklar, besteforeldre og fadrar.

Gammel 02-09-16, 21:25   #283
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi fått datoen. 7. mail 2017. Blir bare en dag her i år pga. få konfirmanter i kirken. Vanligvis har de to. Men de skal ha to gudstjenester samme dag, så har bedt om å få den som starter kl. 12 og ikke den som er kl. 10. Vi har mye gjester som må kjøre langt, så får håpe det går i boks. Jeg gidder ikke å ha alle på overnatting. Bare de som bor lengst unna som 5-6 timer unna. De som har 1-3 timer unna får komme den dagen om de vil komme. Ingen i vår familie som gidder å booke seg inn på hotell, det vet jeg. Men nå har jeg i alle fall sendt melding til de aller nærmeste om datoen. Må ta en kikk og oppsett av ei gjesteliste sånn at vi kan tipse noen flere også av de som skal bli bedt.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 21:46   #284
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men de skal ha to gudstjenester samme dag, så har bedt om å få den som starter kl. 12 og ikke den som er kl. 10. Vi har mye gjester som må kjøre langt, så får håpe det går i boks. Jeg gidder ikke å ha alle på overnatting. Bare de som bor lengst unna som 5-6 timer unna. De som har 1-3 timer unna får komme den dagen om de vil komme. Ingen i vår familie som gidder å booke seg inn på hotell, det vet jeg. Men nå har jeg i alle fall sendt melding til de aller nærmeste om datoen. Må ta en kikk og oppsett av ei gjesteliste sånn at vi kan tipse noen flere også av de som skal bli bedt.

Samme situasjon her ang. tidspunkt. I tillegg kjenner jentungen få av dei som er i første gruppe. Me har spurt om å få bytte til siste. Veit ikkje om det let seg gjere. Tippar det er mange som ønsker kl 12 og ikkje kl 10.

Gammel 02-09-16, 22:13   #285
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Samme situasjon her ang. tidspunkt. I tillegg kjenner jentungen få av dei som er i første gruppe. Me har spurt om å få bytte til siste. Veit ikkje om det let seg gjere. Tippar det er mange som ønsker kl 12 og ikkje kl 10.

Vi fikk beskjed om at det ble lest opp på søndag hvem som får 10 og hvem som får 12, så jeg har kun sendt en mail med litt begrunnelse for hvorfor vi håper på kl. 12. Største tulla her får heller ingen god dag om vi må ha 10 overnattingsgjester som skal ut av huset samtidig som oss 5 på morgenen om vi må ha den tidligste, så det vil jeg for all del også unngå. Får vi kl. 12, så kan de som har 2-3 timer å kjøre komme den dagen, og kjøre hjem igjen på kvelden. Vi har nesten bare familie langt unna. Kun moren og søsteren min som bor i nærheten. Nå er hun ekstra nærtagene og takler ikke støy og bråk og mas rundt seg, så jeg vil for all del unngå at vi får en veldig urolig morgen. Uansett har vi noen få som må overnatte. Om vi får tidligste så må vi rett og slett rømme på hotell med henne eller noe, for gjestene gidder i alle fall ikke booke seg inn på hotell. Vi gjorde det samme når vi giftet oss. Vi rømte huset, og gjestene overtok huset vårt og sov som sild i tønne.

Det eneste jeg har holdt av nå er lokalet, men det var enkelt siden vi skal ha det i huset til moren min. Hun må bare holde seg frisk og rask sånn at det går som planlagt. Kakebaker til to hovedkaker er bestilt (ikke i detalj da, men hun holder av plass i kalenderen sin), og jeg burde kanskje tenke på et sted å bestille maten også, for det blir fort fullt her i byen når det er både borgelig og kirkelig mange steder samme dagen.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 22:59   #286
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sender dere ut "save the date" av en eller annen sort så fort dere vet datoen?

Vi gjorde det. Spesielt siden flere av gjestene er jegere, og 10. september er "midt i jakta"!

Gammel 02-09-16, 23:47   #287
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gudstjeneste med presentasjon av konfirmantene, da møter foreldrene, sant?

emm er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 23:55   #288
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 03-09-16, 00:08   #289
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, jeg mente det var vanlig.

emm er ikke aktiv  
Gammel 03-09-16, 00:29   #290
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt beskjed om datoen til faddere, familie og dåpspresten.

Gammel 03-09-16, 19:13   #291
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg vil ikke si at jeg har begynt å planlegge, men jeg samler bilder på Pinterest. Og da jeg kom over telysestaker fra Ittala på salg kjøpte jeg et par mer enn hva jeg hadde tenkt i tilfelle de ble aktuelle til konfirmasjonen.

Haha, vi skal ha om en uke og var ute i dag og handlet t-lysestaker, små vaser, lys, pynt og stæsj.
Har også kjøpt en blå hortensia og setter den i solen så satser på at den springer ut litt mer blått på en uke.

Gammel 04-09-16, 11:44   #292
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har meldt om datoen til våre søsken og fadderne og besteforeldrene, vi har booket bunadsying på Husfliden, vi har snakket om meny og meldt til familiemedlem med cateringforbindelser at vi vil ha mat fra dem. Baking håper jeg på mye bidrag til, er lovet to kaker hittil. Vi får mange spillende gjester på besøk i selskapet, så jeg må ha mat og drikke til dem når vi kommer. Og så er det et år til, men siden jeg både sang i tre konfirmajsonsgudstjenester i går og fulgte korpset på konfirmasjonspillinger i går og skal avgårde på slik i dag også, så har vi tenkt og planlagt litt i helgen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-09-16, 11:47   #293
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg stresser litt nå som konfirmasjonen plutselig blir i mai og ikke i september. Mai er ikke en god tid for meg på jobb. En sommerferie hadde vært fin i forkant. Men det ordner seg vel. Bare vi vet hvor vi skal være.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-09-16, 19:11   #294
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har også meldt dato til gjestene.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 05-09-16, 19:21   #295
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis hadde stedet vi opprinnelig hadde booket ledig på den nye datoen også. Så da slipper jeg å bekymre meg mer over det.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-09-16, 22:43   #296
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Heldigvis hadde stedet vi opprinnelig hadde booket ledig på den nye datoen også. Så da slipper jeg å bekymre meg mer over det.

Så godt å ha det i boks!

Gammel 05-09-16, 22:48   #297
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke fått vite datoen ennå, men siden de så langt kun er 4 konfirmanter så skulle det nok ikke være så vanskelig å enes om en dato som passer alle. Håper de blir hvertfall et par til...

Med en gang vi har den, så vil vi sende ut en save the date.

Sist redigert av IzziCreo : 05-09-16 kl 22:56.
IzziCreo er aktiv nå  
Gammel 06-09-16, 09:34   #298
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det var om lag 40 konfirmanter, og seks av dem hadde med en foreldre, så det har visst sluttet å være så vanlig der vi bor.

emm er ikke aktiv  
Gammel 06-09-16, 10:09   #299
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hos oss så hadde de i alle fall et lite møte etterpå i kirken så vi gikk inn igjen felles med foreldre og konfirmanter for litt ekstra informasjon. Her hos oss så var de fleste foreldrene med.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 06-09-16, 10:40   #300
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har vi vært på presentasjonsgudstjeneste og påfølgende foreldremøte.
Ungene har vært på padletur med presten
Men de er fullbooket ut juni 2017. Blir leir 23-27 juni.
Det blir hektisk her med treninger, kamper, obligatorisk oppmøte i forbindelse med konfirmasjon og lekser. :svett:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.