Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på suksessterte?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 21:49   #30
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på suksessterte?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Libra: er du helt sikker på at den versjoner du skriver om er den originale? For jeg har aldri hørt om den versjonen før fp, så jeg måtte spørre noen konditorvenner av meg ( etter å ha googlet) og de mente at den versjonen er en lokal variant noen steder, men at den originale suksessterten et en bunn og ett lag med gul krem.
Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig altså...jeg har ikke snøring på hva som et rett...

99,96% sikker Jeg er blitt fortalt at oppskrifta opprinnelig er fra Tyskland.Husker ikke helt 100 % hvordan historien var. Kaka er fra Hildonen bakeri i Vadsø. Det er jeg som sagt rimelig sikker på. Lurer på om at bakeren/konditoren som startet bakeriet (i hine hårde gamle dager) hadde vært i lære i Tyskland og tok med seg oppskrifta hjem. (Men den delen er jeg mindre sikker på at jeg husker riktig) Selve oppskrifta på bakerikaka er vel fortsatt en "hemmelighet", men noenlunde rett blir det med hjemmeoppskriften.

Det er forresten litt variasjon på hvordan kremen lages og jeg har smakt mange varianter og det blir forskjellig smak på noen av de. Av de jeg har smakt er den oppskrifta jeg har delt tidligere i tråden den som er nærmest Hildonen sin.

http://www.bakeri.net/nyheter/?article_id=6736

Har ikke noe eget bilde, men fant et som onkelbarnet til Hildonen hadde lagt på instagram. Ikke den penest pynta kaka, men det er noe slikt som er vanlig. Han skriver at den er bakt i Vadsø, men noe sier meg at den ikke er "montert' der. https://scontent.cdninstagram.com/t5...MDI4NDA2NzQ1.2

... og så svarer jeg som om det sto om livet og æren og alt mulig annet. Det betyr jo strengt tatt ikke så veldig mye. Men jeg tror nok dine kontakter tar feil og det er de som har en lokal variant.

Sist redigert av Libra : 18-05-16 kl 22:04.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.