Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 15:28   #81
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Hadde det bare vart i 3 uker så.

Frøkna går på 1. videregående og allerede uke 1 på ny skole var det etablert grupperinger om hvem som skulle være på busser. Avstemninger om hvem som fikk være med og ikke. Man må søke om å være med på buss, så er det en hard kjerne som sier ja eller nei. Hva tenker man om følelsen de som får nei sitter igjen med. "Du er ikke kul nok til å være med oss." Så samles en gjeng som har fått nei/ikke ønsker å være med på jaget og de kalles da "Taperbussen". Det lages dekknavn på buss og gruppe, det lages egne sanger allerede i 2. klasse under dekknavn før de slipper sitt endelige navn. Det arrangeres dugnader fra 1. klasse for å samle inn penger. Her kan man velge å være med på dugnad, men man må sørge for å innbetale kr 1.500,- pr måned for å være med.

Så kan man tenke seg - 20 jenter på en buss, BFF i 3 år??
En uoverensstemmelse og du er ute av bussen. Man signerer på kontrakter som er helt hinsidige. De har egne fester og sosiale event for bussdeltakerene allerede nå. De hippeste får være med årets russ å rulle fra 1. klasse.

Hva jeg mener?? Jeg kaster snart opp av hele eksluderingsmetodikken, jeg koker snart over av sinne. Det er så spinnvilt at jeg har ikke ord. Og foreldrene gliser og sier "man er bare ung 1 gang".

Vi stod å så på russetoget i går, en slapp halvdrita gjeng som knapt orket å blåse i fløyta og løfte beina. Fy faen så hippe og kule! Heldigvis finnes det lysglimt her, men dessverre overskygges mye av de ekstreme.

Her har politiet reist rundt og konfiskert musikkanlegg og avskiltet busser, så opprettes det FB sider med oppfordring om å samle inn penger de til stakkarene som har mistet "alt".

Hvordan forklare en 16 åringen at du trenger ikke være med på dette presset, når svaret man får ute er at du blir ekskludert fra vennegjengen - jeg syntes det er vanskelig. Men som forelder har jeg et ansvar å begrense galskapen.

Gammel 18-05-16, 15:32   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Taperbussen" eller "restebussen" er et velkjent fenomen, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:33   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns medias dekning har vært balansert, jeg. Det er skrevet masse om grei russ, suss osm gjør opprør mot russelåtene, russ som er kollektivtransportruss og hurra meg rundt. Jeg syns absolutt ikke det har vært et overdrevent fokus på den russen som oppfører seg kjipt, de har fått fokus som fortjent. Jeg er helt enig med Candy, man må slutte med denne høhø-ingen, og det må settes krav til russen på en helt annen måte enn det gjøres nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:33   #84
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg snakket med noen i går som fortalte om en jente som var den eneste i gjengen som ikke fikk være med på 17-mai-frokost, den var nemlig bare for de "på bussen". Dette er første på videregående - det blir nok tre gøyale år for hun ene som ikke får være med på noe som helst. De var altså "for mange" for en buss, så hun fikk ikke være med - hun hadde lyst.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:35   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de da altså ikke russebusser, men de deler seg visstnok likevel inn i grupper, eller gjenger, og har egne gruppenavn, og får trykket gensere etc, i følge de to russemødrene på jobb. Så ekskludering får de visst til uansett.

Gammel 18-05-16, 15:35   #86
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17-åringen min har ikke ofret russefeiringen en tanke enda, vi diskuterte det i helgen. Det er litt opp og ned hvor hipt det er.

Her i distriktet varte feiringen i år i seks uker. Det er mange undervisningstimer med slitne elever.

Gammel 18-05-16, 15:38   #87
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns medias dekning har vært balansert, jeg. Det er skrevet masse om grei russ, suss osm gjør opprør mot russelåtene, russ som er kollektivtransportruss og hurra meg rundt. Jeg syns absolutt ikke det har vært et overdrevent fokus på den russen som oppfører seg kjipt, de har fått fokus som fortjent. Jeg er helt enig med Candy, man må slutte med denne høhø-ingen, og det må settes krav til russen på en helt annen måte enn det gjøres nå.

Det jeg reagerer på er at også den positive fokusen normaliserer disse vanvittige bussene, selv om jeg tviler på at det er flertallet av landets russ som er med på slike. Når kronprinsparet, tv-kanaler, aviser etc "ruller" på fantastisk flotte busser, de har det hyggelig, og får dette til å framstå som en selvfølge, det er slik det er å være russ. Det bidrar til en holdning om at det må til, for å få en vellykket russefeiring, at det er dette russefeiringa dreier seg om.

Gammel 18-05-16, 15:39   #88
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Helt tragisk Neket, og en av flere gode grunner til å forby russebussene.
Ekskludering er ikke ok, og kommer man skeivt ut så har man tre vonde år foran seg. Helt unødvendig å støtte opp om et slikt press vi hører russebussene er blitt. Nei til sponsing av busser!

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:48   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp, det synes jeg også. Enhver politi og undervisningsinspektør som blir intervjuet om faktiske kriminelle hendelser er også raskt ute med å poengtere at "men stort sett er russen greie, altså!", selv i reportasjer som handler om møljeslåsskamper.

Gleder meg til det blir den samme poengteringen fra enhver som blir intervjuet når det er snakk om problematikk rundt asylsøkere, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:55   #90
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Artiklene er fra november 2015, men i aller høyeste grad aktuelle.

http://touch.budstikka.no/russ/russe.../s/5-55-188017

Jeg er oppriktig bekymret for hva russetiden gjør for de som faller utenfor. Det kan bety et 3 årig helvete for de som ikke får innpass.

http://touch.budstikka.no/russ/russe.../s/5-55-190006

Gammel 18-05-16, 16:10   #91
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fytti grisen altså http://www.aftenposten.no/amagasinet...n-8467945.html

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 16:23   #92
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Her jeg bor så er det en vgs og den er ikke kjempestor. Det er en del russebiler, men ikke en eneste buss. Hørte musikk fra dem en kveld i denne perioden og det var Vømmøl Spællemannslag. Har ikke inntrykk av at det har endret seg mye her siden jeg var russ og at det ikke er så veldig stort problem. De holder dåpen på ettermiddag med ordfører og representant fra banken som "prester" og de har besøkt barnehagen til mini der de delte ut pinneis og russekort. Fyll er det da og problemet her er at de drar med seg de som er yngre på festene sine. Et lite sted som mange flytter ifra etter vgs og russefeiringen er mer en markering av at en epoke er forbi og at alle de er vokst opp med snart blir spredd over hele landet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 16:34   #93
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er russebussene som er problemet, ikke russetid og russ i seg selv. Med russebusser følger nemlig en russetid som varer (satt litt på spissen, men ikke mye) fra høsten i første klasse til våren i tredje klasse. Det går med utrolig mye tid (også skoletid) til dugnadsjobbing og det er heller ikke bra med et markant skille mellom hvem som er med på buss (aka populær) og hvem som ikke er det allerede fra første klasse. I tillegg kommer selvsagt en penge- og ressursbruk av en annen verden, noe som også er nevnt tidligere i tråden her. Det er utrolig mange kommersielle og useriøse aktører som prøver å få kloa i de unge lovende, og det er slett ikke slik at de venter til de er tredjeklassinger før de setter inn salgs-støtet. I tredje klasse er det selvsagt et mål å overgå forrige kull når det gjelder smakløse sanger og utagerende oppførsel, og ganske vanlig at normalt oppegående og greie ungdommer for en periode mister all kritisk sans og gjemmer seg bak buss-imaget sitt.
Jeg tror man kunne oppnådd en stor forbedring "bare" ved å forby russebusser- de er virkelig roten til svært mye av det negative som skjer i russetiden nå om dagen.

Dette.

Og de sangene er altså så kvalme at jeg gremmes. Hvis mine barn er med på buss med slike sanger, blir de gjort arveløse :-(

Gammel 18-05-16, 16:36   #94
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hadde det bare vart i 3 uker så.

Frøkna går på 1. videregående og allerede uke 1 på ny skole var det etablert grupperinger om hvem som skulle være på busser. Avstemninger om hvem som fikk være med og ikke. Man må søke om å være med på buss, så er det en hard kjerne som sier ja eller nei. Hva tenker man om følelsen de som får nei sitter igjen med. "Du er ikke kul nok til å være med oss." Så samles en gjeng som har fått nei/ikke ønsker å være med på jaget og de kalles da "Taperbussen". Det lages dekknavn på buss og gruppe, det lages egne sanger allerede i 2. klasse under dekknavn før de slipper sitt endelige navn. Det arrangeres dugnader fra 1. klasse for å samle inn penger. Her kan man velge å være med på dugnad, men man må sørge for å innbetale kr 1.500,- pr måned for å være med.

Så kan man tenke seg - 20 jenter på en buss, BFF i 3 år??
En uoverensstemmelse og du er ute av bussen. Man signerer på kontrakter som er helt hinsidige. De har egne fester og sosiale event for bussdeltakerene allerede nå. De hippeste får være med årets russ å rulle fra 1. klasse.

Hva jeg mener?? Jeg kaster snart opp av hele eksluderingsmetodikken, jeg koker snart over av sinne. Det er så spinnvilt at jeg har ikke ord. Og foreldrene gliser og sier "man er bare ung 1 gang".

Vi stod å så på russetoget i går, en slapp halvdrita gjeng som knapt orket å blåse i fløyta og løfte beina. Fy faen så hippe og kule! Heldigvis finnes det lysglimt her, men dessverre overskygges mye av de ekstreme.

Her har politiet reist rundt og konfiskert musikkanlegg og avskiltet busser, så opprettes det FB sider med oppfordring om å samle inn penger de til stakkarene som har mistet "alt".

Hvordan forklare en 16 åringen at du trenger ikke være med på dette presset, når svaret man får ute er at du blir ekskludert fra vennegjengen - jeg syntes det er vanskelig. Men som forelder har jeg et ansvar å begrense galskapen.

All inkluderingen vi driver med på barneskolen og de problemstillingene vi har der, er jo ingenting i forhold til dette. Galskap!

Gammel 18-05-16, 16:44   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min som går i 8., sier at hun ikke gidder å være russ -"jeg er ikke populær uansett". Heldigvis sier hun også at hun ikke bryr seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 16:52   #96
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min som går i 8., sier at hun ikke gidder å være russ -"jeg er ikke populær uansett". Heldigvis sier hun også at hun ikke bryr seg.

Samtidig er det betenkelig hvis det blir slik at russefeiring kun skal være forbeholdt de populære.

Gammel 18-05-16, 16:56   #97
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

For å svare på spørsmålet: Ja.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 17:09   #98
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har har hatt russ i år. I Oslo. Noen kvelder på Tryvann med t-bane, noen russekroer, russedress og russekort. Mye moro! Helt overkommelig, og jeg har ikke hørt noe om kjipe utvelgelsesprosesser e.l. Så, det går an å være russ på en helt ok måte!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 17:10   #99
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er nok de samme menneskene som synes det er greit å ekskludere småunger fra bursdagsselskaper også. "To av elleve får ikke komme for dem leker ikke bursdagsbarnet med"-foreldre. *fordomsfull*

Ekskludering fra dag 1 på VGS er bare kjempetrist. Det er heldigvis ikke kutyme her i distriktet. Min førsteklassing sier at russetiden ikke er noe tema i hennes klasse i hvert fall og hun har ikke hørt om noen andre som er i gang med planer heller, men så er det da heller ingen russebusser her omkring.

Russebussene, med alt de drar med seg av ekskludering, både ved utestengelser fra "det gode selskap" og enorme summer for alt fra sanger til egne klær med både dekknavn og virkelig navn og hva det nå måtte være, ser ut til å være roten til mange av problemene.

De forskrekkelige sangtekstene, som representerer et menneskesyn som er til å regelrett gråte over, er et annet fenomen som har dukket opp de seinere årene. Jeg føler ikke at jeg er kua som har glemt at jeg var kalv når jeg mener at den formen russefeiringen har fått for mange i dag er helt forkastelig og bør avskaffes.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 17:19   #100
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Vi har har hatt russ i år. I Oslo. Noen kvelder på Tryvann med t-bane, noen russekroer, russedress og russekort. Mye moro! Helt overkommelig, og jeg har ikke hørt noe om kjipe utvelgelsesprosesser e.l. Så, det går an å være russ på en helt ok måte!

Kjipe utvelgelsesprosesser er det her, bl.a. neste års russ that is. Datteren min melde seg ut i slutten av første, eller begynnelsen av andre. Tidligere i mai hadde hun besøk av ei venninne fra Stavanger. Hun var med på skolen og var sjokkert. Det var kun penger, status og sex det gikk i. Og det stemmer blant en stor del av det trinnet. Det er jenter med pengesterke foreldre (typ veldig pengesterke) og de flyr rundt som en gjeng bortskjemte divaer. Jeg var en periode bekymret for jenta mi, om hun skulle ble en del av de, men etter en lang periode som nøytral meldte hun seg helt ut. Jeg er skikkelig stolt av henne, det krever litt guts å gjøre det og stå i det. Og som eneste i venninnegjengen som faktisk ikke er med på buss. Jeg håper og tror hun kommer styrket ut av det, og får en fin russetid likevel.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.