Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-16, 10:15   #281
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Playdate

Jeg syns dere overreagerer. Hvordan skal vi få nye medlemmer her, når de blir mottatt på denne måten? Det er et diskusjonsforum, det kommer en ny bruker som har et problem hun vil diskutere, og dere kritiserer opp og ned og i mente. Troll sprekker av seg selv, så man trenger ikke dra frem troll-spekulasjoner bare fordi brukeren diskuterer på en annen måte enn vi er vant til. Skrivestil setter seg etterhvert som man blir husvarm. Scroll tilbake til deres egne første foruminnlegg og sjekk om det var noen "stil" på dem.

Håper Enmamma tør å fortsette her, og ikke bare ble vår pinsevenn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 10:57   #282
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det jo faktisk ikke sånn at vi slenger ut følelser om troll veldig ofte da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 11:20   #283
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå er det jo faktisk ikke sånn at vi slenger ut følelser om troll veldig ofte da.

Enig, Anne. Jeg gjør i hvert fall ikke det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 11:20   #284
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Trodde et nettroll var en som slang stygge og støtende kommentarer - ikke en som var ny:- p

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 11:24   #285
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Trodde definisjonen på nettroll var en som slang stygge og støtende kommentarer - ikke en som var ny:- p

Se her:

Sitat:

Åpne hovedmenyen

Rediger
Overvåk denne siden
Troll (Internett)

"Ikke mat trollene" er en vanlig oppfordring på nettfora.
Troll og praksisen trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former på Internett. Herring et al definerer praksisen som "å lokke andre inn i meningsløse og tidsløsende (off-topic) diskusjoner"[1]. Et troll på nettet skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; trollets primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 16-05-16, 11:28   #286
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde et nettroll var en som slang stygge og støtende kommentarer - ikke en som var ny:- p

Vi har hatt nettroll her som har herjet i mange år uten at vi forstod det, men så kom det fram. Og vi har hatt nettroll som har vært lette å gjennomskue. Få som har vært stygge med støtende kommentarer.

Gammel 16-05-16, 11:35   #287
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Se her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internett)

Ja, ikke vet jeg og samme kan det være.
Takk for meg!

Gammel 16-05-16, 11:53   #288
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns dere overreagerer. Hvordan skal vi få nye medlemmer her, når de blir mottatt på denne måten? Det er et diskusjonsforum, det kommer en ny bruker som har et problem hun vil diskutere, og dere kritiserer opp og ned og i mente. Troll sprekker av seg selv, så man trenger ikke dra frem troll-spekulasjoner bare fordi brukeren diskuterer på en annen måte enn vi er vant til. Skrivestil setter seg etterhvert som man blir husvarm. Scroll tilbake til deres egne første foruminnlegg og sjekk om det var noen "stil" på dem.

Håper Enmamma tør å fortsette her, og ikke bare ble vår pinsevenn.

Takk for støtten, hjelper vel lite å si det men jeg er virkelig den jeg utgir meg for å Være. Får jo ikke bevist det, like lite som jeg vet hvem andre her er og om de er genuine. Kommer ikke til å fortsette nei, men det har ikke vært bortkastet. Fikk luftet problemstillingen, fikk gode råd -og understreket hvor viktig jeg mener det er og ikke avfeie magefølelsen i situasjoner som går på barnas sikkerhet.

Gammel 16-05-16, 11:54   #289
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det så jævla viktig om historien er genuin eller ikke?
Jeg har også vært utsatt for den helvetes heksejakta som pågår her i min tidlige karriere på forumet (gud forby at en veranda kunne være i annen etage og det faktisk VAR farlig å hoppe utfor og takk til SKilpadda som "reddet" meg ) og husker den desperate følelse av å bli latterliggjort av de etablerte brukerene.

Ta dere sammen og oppfør dere som folk. Enmamma har ikke gjort noe som helst som er til skade for forumet eller oppført seg som et troll. Hvilken rolle spiller det om det er sant eller ikke? Det er vel ingen som må avlegge et sannhetsløfte for å delta her? Eller sjekker du Pøbelsara m/flere sannhetsgehalten i alle problemstillinger som blir lagt fram?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 11:58   #290
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hvorfor er det så jævla viktig om historien er genuin eller ikke?
Jeg har også vært utsatt for den helvetes heksejakta som pågår her i min tidlige karriere på forumet (gud forby at en veranda kunne være i annen etage og det faktisk VAR farlig å hoppe utfor og takk til SKilpadda som "reddet" meg ) og husker den desperate følelse av å bli latterliggjort av de etablerte brukerene.

Ta dere sammen og oppfør dere som folk. Enmamma har ikke gjort noe som helst som er til skade for forumet eller oppført seg som et troll. Hvilken rolle spiller det om det er sant eller ikke? Det er vel ingen som må avlegge et sannhetsløfte for å delta her? Eller sjekker du Pøbelsara m/flere sannhetsgehalten i alle problemstillinger som blir lagt fram?

Dette er jeg veldig enig i. Jeg har som sagt tenkt tanke selv om dette var seriøst, men mest fordi vedkommende ikke deltok i noen andre tråder. Jeg syns problemstillingen er helt grei, og kan være viktig å diskutere.

Gammel 16-05-16, 12:06   #291
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

I HI var det en helt grei problemstilling, men det som kommer etterpå klarer ikke jeg å ta seriøst i alle fall.

Gammel 16-05-16, 13:22   #292
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettroll er ikke problematiske i min verden om de ikke utnytter folk eller er til belastning. Denne tråden inneholder interessant tematikk og er nyttig i seg selv, helt uavhengig av hvem avsender er.

Gammel 16-05-16, 13:32   #293
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nettroll er ikke problematiske i min verden om de ikke utnytter folk eller er til belastning. Denne tråden inneholder interessant tematikk og er nyttig i seg selv, helt uavhengig av hvem avsender er.

Det er jeg tildels enig i. Og jeg var med helt til det startet med bilder og antydninger om at vedkommende far kunne være pedofil.

Gammel 16-05-16, 13:55   #294
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg synes nettroll er problematiske fordi de ødelegger diskusjonsklimaet. Hvis man stadig er usikker på om noe er ekte eller ikke, så påvirker det i hvilken grad folk gidder å bidra i tråden. Ikke akkurat noe som vil gjøre et forum bedre.

Gammel 16-05-16, 14:38   #295
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes nettroll er problematiske fordi de ødelegger diskusjonsklimaet. Hvis man stadig er usikker på om noe er ekte eller ikke, så påvirker det i hvilken grad folk gidder å bidra i tråden. Ikke akkurat noe som vil gjøre et forum bedre.

Men hvordan I all verden mener du at jeg, som ikke er et nettroll, har ødelagt diskusjonsklimaet?
Bare fordi du vil ha det til at jeg er det Gjør det ikke sant!
Ut I fra hvem som ødelegger innlegget her så er det du som er trollet, ikke jeg.

Gammel 16-05-16, 14:52   #296
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Men hvordan I all verden mener du at jeg, som ikke er et nettroll, har ødelagt diskusjonsklimaet?
Ut I fra hvem som ødelegger innlegget her så er det du som er trollet, ikke jeg.

Javel.

Gammel 16-05-16, 15:01   #297
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget en spinoff.
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=182017

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 15:01   #298
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Dette er et forum som har eksistert i mange år, så jo, mange her kjenner hverandre på ordentlig også. Uten at jeg er en av dem som kjenner pøbelsara, vet jeg at det er mange nok her som gjør det til at du ikke vinner noe på å peke på henne. Bare så det er helt klart.

Gammel 16-05-16, 15:08   #299
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Dette er et forum som har eksistert i mange år, så jo, mange her kjenner hverandre på ordentlig også. Uten at jeg er en av dem som kjenner pøbelsara, vet jeg at det er mange nok her som gjør det til at du ikke vinner noe på å peke på henne. Bare så det er helt klart.

Vinner noe å påpeke at hun ødelegger mer enn meg? Jeg vet ikke hvem hun er eller hvem som egentlig kjenner henne -så ut I fra mitt sted så kan vel så gjerne hun Være et troll. Og som en annen her påpekte, troll kan jo lure en i åresvis.. :- P

Gammel 16-05-16, 15:11   #300
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Vinner noe å påpeke at hun ødelegger mer enn meg? Jeg vet ikke hvem hun er eller hvem som egentlig kjenner henne -så ut I fra mitt sted så kan vel så gjerne hun Være et troll. Og som en annen her påpekte, troll kan jo lure en i åresvis.. :- P

Skjerp deg. Det er ikke OK å gå til gjentatte angrep på andre brukere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.