Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 13:55   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jepp. Det er jo til og med sagt her inne, tror jeg. Jeg har også jobbet i barnehage og prøvde å ta dette opp med et foreldrepar, at 1-åringen ikke hadde god bevegelsesfrihet i sine trange jeans. Det ble ikke godt mottatt, fordi barnet må jo være påkledd.

Heldigvis er det mange variasjonsmuligheter utenom joggebukser og trange jeans, og de fleste er fornuftige nok til å velge klær ungene kan bevege seg i uansett. Jentene er jo heldige der, de kan ha på seg tights/strømpis og skjørt eller kjole, og ha massevis av bevegelsesfrihet og likevel være "påkledd".

I skolealder bestemmer jo ungene i økende grad selv hva de skal ha på seg, i alle fall i min verden, og nå (hhv 3. og 5.-klasse) føles det unaturlig å skulle bestemme dagens antrekk for ungene. Jeg sender dem tilbake til rommet med beskjed om å ta på ei anna bukse eller en annen genser hvis det er tydelig skittent, eller protesterer om jeg ser at de kler seg i konflikt med vær og temperatur, ellers får de kle seg som de vil. Om det nå er adidasbukse som er det hotte i femteklasse for tida, og femteklassingen faktisk eier ei slik bukse, så forstår jeg det utmerket godt om det er den hun velger å ha på seg. Eller om den joggebuksa faktisk, i åtteåringens øyne, er den fineste og kuleste buksa i skuffen, fordi det, i hans øyne, er et dritkult trykk nedover ene beinet. Eller rett og slett fordi de skal ha utebukse eller regnbukse over, og dermed velger den mykeste buksa de har. Nei, det faller meg ikke inn å overstyre det.

Sist redigert av My : 03-05-16 kl 14:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.