Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-16, 12:19   #61
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Kanskje fornuftig, men vi sier allikevel nei. Jeg har også barn som sparker fotball i friminuttene, men jeg synes allikevel treningsbuksa er til trening og at vanlige klær kan brukes på skolen. Det blir jo hull og flekker på treningsbuksene også, og siden en skoledag mest består i å være i et klasserom synes jeg det er greit å bruke noe annet der.

Kan jeg spørre hvorfor? Det er jo ikke dresskode i klasserommet?

Her må også ungene ha på "ordentlige" bukser hvis vi skal til byen, på besøk, spise ute, på kino e.l. fordi det da er mer skikk og bruk. Men på skolen, der de fleste andre også har treningsbukser, ser jeg ikke helt hvorfor enkelte barn skal måtte kle seg penere. De bryter jo ingen norm ved å gå i treningsbukser, tvert om, det er vel nærmest det som er normen. I alle fall her, i sportylandet Trøndelag.

Da jeg gikk på barne-/ungdomsskolen var det moderne med Poco Loco joggedresser :knirk: og vi brukte det da på skolen (det var vel hele poenget egentlig, siden det var skikkelig hot). Og hele tiden fra da og fram til nå har det vel vært en eller annen form for treningstøy av mer eller mindre slaskete og komfortabel art som har vært både moderne og innafor til hverdags-/skolebruk, både for barn og ungdom, enten det har vært sefa-jazzbukser, sweatpants, Adidas-knappebukser, sykkelshorts, Adidas med smale ben, 2XU-treningstights etc. Om foreldrene synes det er pent eller ikke er selvsagt en annen diskusjon, det samme med hvorvidt man skal la egen smak styre hva skolebarna skal ha på seg. Men i forhold til hva det forventes av påkledning på skolen er det i alle fall uproblematisk.

Som sagt, jeg synes det er viktig at ungene lærer seg at man kler seg ulikt til ulike anledninger, og at man følger det som er forventet, og det som er normen. Nettopp derfor ville jeg hatt problemer med å argumentere for hvorfor joggebukse eller treningsbukse ikke er innafor i klasserommet. Det er bare å se seg rundt, så faller det argumentet rimelig fort sammen.

Litt som de som ikke fikk lov å gå med hullete jeans på skolen på 80-tallet, for det passet seg ikke med hullete klær. Husker noen lurte med seg i sekken og skiftet når de kom til skolen.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 12:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:24   #62
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig, Tallulah og Lille*My, men det ene barnet her er jo 14 år (?), det er ikke så langt unna voksen i denne sammenhengen, synes jeg.

Tja, de vokser da fortsatt. Masse. Og hvis vi fjerner oss fra det generelle, og går tilbake til problemstillingen i HI, så var det heller ikke snakk om jeans eller joggebukse, men pene chinos, med fin skjorte og tversover til. Og jeg synes fortsatt det er bra nok i massevis, for en 14-åring og en 9-åring. Eldste er selv konfirmant til neste år, og de kan godt vente med å kjøpe dress til da.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 12:50.
Gammel 02-05-16, 12:32   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chinos og skjorte er helt innafor i min omkrets.
Det er mer unntaksvis at unger stiller i dress.
Joggebukse har jeg vel aldri sett i konfirmasjon, men ungene her bruker joggebukse på skolen. At det ikke skulle være gangbar påkledning på skolen har vel aldri falt meg inn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:33   #64
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Poden her fikk dress til 17. mai i fjor, den var for kort da han skulle i fint selskap i oktober samme år. Jeg kjøper ikke to dresser i året vanligvis. Når det er sagt synes jeg de penbuksene til 199 som de har på "alle" butikkene duger helt fint, men nye chinos kan også gjøres ganske pyntet.

Pensko er litt samme greia her. Om jeg kjøper nye til jul er de for små til 17 mai.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:33   #65
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også joggebukse må være greit på skolen. Jeg husker i min tid, på ungdomsskolen, da var det jo veldig inn med disse Adidas-buksene med knapper i siden. Alle gikk med det.

Gammel 02-05-16, 12:34   #66
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pen bukse (gjerne chinos) og skjorte synes jeg er helt innenfor.

Når det gjelder treningsbukser på skolen så skal jeg innrømme at det er en av de kamelene jeg har spist ganske lett. Jeg hadde en tanke om at det skulle mine døtre aldri bruke. Men lillesøster er tydeligvis så mye mer komfortabel med det enn med andre bukser. Hun bruker pene og velsittende sorte treningsbukser med pyntete topper til og er velstelt ellers og jeg synes faktisk at det ser helt fint ut.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:45   #67
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Pen bukse (gjerne chinos) og skjorte synes jeg er helt innenfor.

Når det gjelder treningsbukser på skolen så skal jeg innrømme at det er en av de kamelene jeg har spist ganske lett. Jeg hadde en tanke om at det skulle mine døtre aldri bruke. Men lillesøster er tydeligvis så mye mer komfortabel med det enn med andre bukser. Hun bruker pene og velsittende sorte treningsbukser med pyntete topper til og er velstelt ellers og jeg synes faktisk at det ser helt fint ut.

Eldste her gikk forresten stort sett i stillongs inne på skolen, hver vinter, fra første til og med fjerdeklasse. Hadde hun vanlig bukse over stillongsen i det hun gikk til skolen så gikk denne av til første friminutt, når utebuksa måtte på, for hun nektet å ha anna bukse inni utebuksa. Siden hun ikke gadd å ta den på igjen når hun kom inn, så ble hun gående i stillongsen resten av dagen (siden lærerne ikke sa noe på det, og jeg heller ikke var der for å passe på). Så for hennes del var det en klar oppgradering av antrekket da hun begynte å gå med treningsbukser på skolen.

Nei, jeg er rimelig avslappet på akkurat det området, når det gjelder hva de går i på skolen, så lenge det er rent, og passende etter været.

Gammel 02-05-16, 12:48   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine går i joggebukser på skolen, i hvert fall tiåringen som får noia av alt annet. Sånne grå sweat pants, stort sett. Med min velsignelse. Plutselig skal de ha fysisk aktivitet uten skifting først, plutselig er det en eller annen aktiv time på annet vis, og jeg kan finne på å ha på meg joggebukser på jobb selv, faktisk. :tilstår:

I en konfirmasjon (hypotetisk problemstilling, jeg har aldri vært i noen, faktisk) hadde jeg sett på skjorte, slips/sløyfe og pene chinos som pyntet nok i massevis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 12:54   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine går også i joggebukser på skolen. Største på snart 11 går kun i det, mens han minste har noen sånne perioder hvor han skal være kul, så da går han i dongeri eller chinos.

Gammel 02-05-16, 13:05   #70
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Kan jeg spørre hvorfor? Det er jo ikke dresskode i klasserommet?

Her må også ungene ha på "ordentlige" bukser hvis vi skal til byen, på besøk, spise ute, på kino e.l. fordi det da er mer skikk og bruk. Men på skolen, der de fleste andre også har treningsbukser, ser jeg ikke helt hvorfor enkelte barn skal måtte kle seg penere. De bryter jo ingen norm ved å gå i treningsbukser, tvert om, det er vel nærmest det som er normen. I alle fall her, i sportylandet Trøndelag.

Da jeg gikk på barne-/ungdomsskolen var det moderne med Poco Loco joggedresser :knirk: og vi brukte det da på skolen (det var vel hele poenget egentlig, siden det var skikkelig hot). Og hele tiden fra da og fram til nå har det vel vært en eller annen form for treningstøy av mer eller mindre slaskete og komfortabel art som har vært både moderne og innafor til hverdags-/skolebruk, både for barn og ungdom, enten det har vært sefa-jazzbukser, sweatpants, Adidas-knappebukser, sykkelshorts, Adidas med smale ben, 2XU-treningstights etc. Om foreldrene synes det er pent eller ikke er selvsagt en annen diskusjon, det samme med hvorvidt man skal la egen smak styre hva skolebarna skal ha på seg. Men i forhold til hva det forventes av påkledning på skolen er det i alle fall uproblematisk.

Som sagt, jeg synes det er viktig at ungene lærer seg at man kler seg ulikt til ulike anledninger, og at man følger det som er forventet, og det som er normen. Nettopp derfor ville jeg hatt problemer med å argumentere for hvorfor joggebukse eller treningsbukse ikke er innafor i klasserommet. Det er bare å se seg rundt, så faller det argumentet rimelig fort sammen.

Litt som de som ikke fikk lov å gå med hullete jeans på skolen på 80-tallet, for det passet seg ikke med hullete klær. Husker noen lurte med seg i sekken og skiftet når de kom til skolen.

Det er ikke noe mer dresskode i klasserommet enn det er for en tur i byen eller ute og spise (med mindre det er dresskode på restauranten) eller på kino. Forskjellen er at vi fremdeles holder på at treningsbukser er til treningsbruk og ikke skolebruk mens du synes det er greit i klasserommet. Ja, det er mange som bruker treningsbukser på skolen, men det er også mange som ikke gjør det. Det er ikke slik at mine barn er utenfor som de eneste som ikke går i treningsbukser på skolen. Hvorfor jeg sier nei? Jeg er helt enig med deg at det ikke er et argument at jeg ikke synes det er pent selv (en ren og pen treningsbukse kan være vel så "pen" som en del andre klær i mine øyne). Argumentet er at vi har klær til ulike anledninger. Jeg synes ikke treningsbuksa som ble brukt på fotballtrening kvelden før er ok å ta på seg dagen etter når de skal på skolen.

Jeg hadde kanskje tenkt annerledes om de virkelig ønsket å gå i treningsklær på skolen, men ingen av dem har vært så ivrige på det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:17   #71
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt off uansett da, for fjortenåringen her fikk dress for første gang i sitt liv nå - den berømte konfirmasjonsdressen. Vi har virkelig ikke hatt noen anledninger som ikke har kunnet tåle penbukse/skjorte tidligere.

Gammel 02-05-16, 13:29   #72
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er ikke noe mer dresskode i klasserommet enn det er for en tur i byen eller ute og spise (med mindre det er dresskode på restauranten) eller på kino. Forskjellen er at vi fremdeles holder på at treningsbukser er til treningsbruk og ikke skolebruk mens du synes det er greit i klasserommet. Ja, det er mange som bruker treningsbukser på skolen, men det er også mange som ikke gjør det. Det er ikke slik at mine barn er utenfor som de eneste som ikke går i treningsbukser på skolen. Hvorfor jeg sier nei? Jeg er helt enig med deg at det ikke er et argument at jeg ikke synes det er pent selv (en ren og pen treningsbukse kan være vel så "pen" som en del andre klær i mine øyne). Argumentet er at vi har klær til ulike anledninger. Jeg synes ikke treningsbuksa som ble brukt på fotballtrening kvelden før er ok å ta på seg dagen etter når de skal på skolen.

Jeg hadde kanskje tenkt annerledes om de virkelig ønsket å gå i treningsklær på skolen, men ingen av dem har vært så ivrige på det.

Jeg snakket selvsagt om når ungene ønsker å gå med trenings-/joggebukse. Selvsagt er det mange som ikke gjør det, det er ikke alle som liker det. Det er jo ikke det samme som å nekte dem å gjøre det hvis de vil, med argumentet at treningsklær kun er til trening (men jeg så jo også i kjerringskotråden at enkelte fortsatt holder på at joggesko kun er til jogging).

Hvis buksa som ble brukt på trening kvelden før er ren (noe den svært sjelden er), så er den ok på skolen. Er den ikke ren må de ta ei anna. De bruker også gjerne fotballtrøyer på skolen, :innrømmer: men selvsagt ikke om de har svettet i den på trening.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 13:37.
Gammel 02-05-16, 13:58   #73
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Joggebukse i konfirmasjon? Det hadde jeg reagert på, gitt! Chinos og skjorte er helt innafor i min verden. Jeans og skjorte er ikke det, selv ikke en svart.
Mine får gå i joggebukse på skolen, og jeg klarer ikke se hva som er galt med det. Mange joggebukser er jo beregna på "vanlig" bruk, ikke trening.
Eldste gikk på ungdomsskolen da pysjbuksetrenden var stor for den aldersgruppa. Der gikk grensa mi, så hun fikk ikke gå på skolen i pysj.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:59   #74
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her ser jeg skolebarn i både stilongs, fotballdrakt, joggebukser, penkjoler og alt mulig annet så jeg hadde virkelig ikke hatt noe problem med å sende storebror på skolen i joggebukse. Nå synes jeg personlig det ser penest ut med andre bukser og siden han ikke selv ønsker joggebukse på (og bare eier én som han bruker i gym) så går han derfor ikke i det, men om det kommer en dag hvor han (eller noen av de andre) vil ha joggebukser og bruke dem på skolen er det helt greit.

Gammel 02-05-16, 14:13   #75
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

For vår del, så er det samme kleskode for butikk, bytur, kino etc som på skolen.
Folk er jo forskjellig, men jeg synes de skal se kledd ut. Og det synes jeg ikke man gjør med en joggebukse. Da ser det ut som man skal på trening. De fleste buksene han har er jo myke og med stretch i. Altså ikke voldsom forskjell i comforten i forhold til en joggebukse. Og prisen på de er omtrent den samme. Så da er det hipp som happ hvilken bukse det evt måtte komme hull på.

Pompen har joggebukse/fritidstøy på seg på skolen om det skal være aktiviteter som krever det. Aldri ellers. Og det kunne ikke ramle meg inn å gå med joggebukse på jobb. Da tror jeg sjefen hadde sagt fra gitt.

Gammel 02-05-16, 14:26   #76
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Pompen har joggebukse/fritidstøy på seg på skolen om det skal være aktiviteter som krever det. Aldri ellers. Og det kunne ikke ramle meg inn å gå med joggebukse på jobb. Da tror jeg sjefen hadde sagt fra gitt.

Det kunne ikke jeg heller. Men barna mine jobber (heldigvis) ikke her. De er ikke engang voksne. Og de ferdes i et miljø hvor jogge-/treningsbukse er både akseptert, moderne og helt vanlig. Da er det ikke så relevant hva jeg synes de ser "kledd" ut i, så lenge det ikke går på tvers av skikk og bruk der de er. Og det er jo det som er poenget. På skolen er det innafor med joggebukse (altså ikke nødvendigvis i foreldrenes øyne, men blant de andre som er der). Det er det ikke på jobb. Og det er jo det det handler om å lære. Jeg kler meg heller ikke slik på jobb nå som 42-åring som jeg gjorde til daglig som student på universitetet. Selv om jeg heller ikke da gikk i joggebukse.

Det går heller ikke bare på komfort forresten, det er jo også en motegreie. Med disse smale Adidas-buksene til skoleungene, grå sweatpants eller treningstights på eldre gutter og jenter hhv. Og slik har det vel vært til alle tider. Folk som ser ut som om de skal på trening, ridetur, fjelltur, jakt, spille tennis, surfe eller kjøre motorsykkel, uten å være i nærheten av å gjøre noen av delene, alt ettersom hva som har vært moderne.

Sist redigert av My : 02-05-16 kl 14:51.
Gammel 02-05-16, 14:27   #77
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine får gå i treningsbukser på skule men får ikkje gå i det om vi skal på "bytur", kino, middagsbesøk og lignande.

Gammel 02-05-16, 14:41   #78
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er verre med voksne i tights i matbutikken enn unger i joggebukse på skolen.

Gammel 02-05-16, 14:43   #79
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er verre med voksne i tights i matbutikken enn unger i joggebukse på skolen.

Eg gidd aldri dra heim og dusje/skifte etter trening/tur for å gå på butikken liksom.

Gammel 02-05-16, 14:58   #80
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg gidd aldri dra heim og dusje/skifte etter trening/tur for å gå på butikken liksom.

Ikke jeg heller. Så lenge en har klær på seg og ikke stinker så kan en gå i matbutikken syns jeg, veldig lite kleskode på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.