Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?
For meg er det uvant å skulle tenke at egne barn skal være mer pyntet i søskens konfirmasjon enn i andre konfirmasjoner vi er invitert i. Konfirmasjon er konfirmasjon og vi pynter oss. Når det er sagt, chinos, strøket skjorte og sløyfe/slips er innafor i min verden. Dongeribukse eller ny treningsbukse er ikke det. Dongeribukse er helt greit i bursdagselskaper, mens treningsbukser er til for å trene i.
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Jeg syns jo igrunnen det er en del av oppdragelsen å lære barna at det ikke er alle steder en kan gå i joggebukse, og at en skal være en hyggelig gjest selv om en ikke går i favorittklærne. Konfirmasjon er absolutt en av de anledningene.
Det er jeg helt enig i.
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Mens for to av mine, som alltid sparker fotball i alle friminutt, er joggebukse/treningsbukse det klart mest fornuftige å bruke på skolen. Chinos eller dongeri er liksom ikke det beste fotballtøyet, og hull blir det også, etter første sklitakling.
Kanskje fornuftig, men vi sier allikevel nei. Jeg har også barn som sparker fotball i friminuttene, men jeg synes allikevel treningsbuksa er til trening og at vanlige klær kan brukes på skolen. Det blir jo hull og flekker på treningsbuksene også, og siden en skoledag mest består i å være i et klasserom synes jeg det er greit å bruke noe annet der.