Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.
Dette samsvarer med det vi fikk til svar fra skole/kommune da denne debatten gikk vedr. leirskole på barneskolen.
Når det gjelder Polen-tur på ungdomsskolen derimot, var det INGEN foreldre som protesterte på foreldremøtet om klassetur. Flere forslag ble diskutert - og det ble overveldende flertall for Polen med pris i 7000-klassen.
Med dette som bakgrunn klarer jeg ikke se det store problemet med at hvert barn jobber inn dugnadspenger til sin egen faktura. Det som har overrasket meg mest, er hvor mange som ikke deltar i dugnadene fordi de heller vil betale hele beløpet for de håpefulle. I en slik setting hadde det opplevdes urettferdig om de som jobber mye med dugnader skal tjene inn til en fellespott.
At ingen protesterte gjør det ikke mer lovlig. Hvem er det egentlig som ønsker å være den ene som velter lasset hvis stemningen i en foreldregruppe er overveldende positiv? Det er nettopp det som er årsaken til at det ikke er lov å øremerke dugnadsmidler. Jeg synes det er rystende hvis skolen tillater den praksisen dere har lagt dere på (jeg tar det for gitt at de er informert hvis dette er en tur som skal skje i skoletiden).