Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor fornøyd hadde du blitt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-16, 18:16   #161
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det er egentlig ikke den hersens mikroen som er greia her. Det er mer følelsen av at han tyr til en ekstremt lettvint løsning.

Ja, jeg skjønte jo det da. Men likevel hadde jeg nok ikke tatt veldig på vei, eller blitt sur, bare tenkt at personen var veldig dårlig til å kjøpe gaver. Ikke lagt noen større betydning i det enn som så. Han har heldigvis andre kvaliteter.

Selv om jeg også mener at en gave bør være litt mer personlig enn som så. Også spørs det selvsagt også i hvilken grad denne tendensen gjenspeiler resten av forholdet og hverdagen. Om det er et sjeldent feilskjær, eller om det er slik det bruker å være.

Sist redigert av My : 07-04-16 kl 18:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 19:07   #162
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en gang et reisestrykejern til jul av en kjæreste. Jeg ble kjempeskuffet. Han ble lei seg da han skjønte at jeg ble det (ved at en venninne jeg hadde sutret til glapp det ut av seg ) og han forklarte at han hadde tenkt at siden jeg akkurat hadde begynt i ny jobb, av typen "drakt og skjorte" og med masse reising, så var det noe jeg ville ha bruk for. Så det var jo faktisk riktig omtenksomt og veldig, veldig rasjonelt (som han selv). Og da fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet. Der hadde jeg ingen grunn til å bli sur.

Dette var noe annet. Jeg syns ikke man er storforlangende om man ønsker at en partner skal ønske å glede deg når det er bursdagen din.

Gammel 07-04-16, 19:09   #163
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mannen hørte hva jeg ønsket meg, men var livredd for å gi "bestillingsgaver" så da fant han på noe som lignet. Sjeldent velykket. Vi er med årene blitt enig om at "bestillingsgaver" er bedre en kreativitet.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 19:15   #164
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg har ingen problemer med å skjønne at man blir mer skuffet over en gave fra kjæreste/partner som skriker "jeg orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" enn over å få en stygg vase fra tante Olga, men jeg reagerte likevel på at såpass mange skrev at de ville blitt forbanna og sinte. For meg er ikke sint + gavemottaker ord jeg pleier å bruke i samme setning. Skuffelse derimot, det kan jeg i noen tilfeller forstå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 19:21   #165
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var det jeg også reagerte på.

Gammel 07-04-16, 21:46   #166
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg fikk en gang et reisestrykejern til jul av en kjæreste. Jeg ble kjempeskuffet. Han ble lei seg da han skjønte at jeg ble det (ved at en venninne jeg hadde sutret til glapp det ut av seg ) og han forklarte at han hadde tenkt at siden jeg akkurat hadde begynt i ny jobb, av typen "drakt og skjorte" og med masse reising, så var det noe jeg ville ha bruk for. Så det var jo faktisk riktig omtenksomt og veldig, veldig rasjonelt (som han selv). Og da fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet. Der hadde jeg ingen grunn til å bli sur.

Dette var noe annet. Jeg syns ikke man er storforlangende om man ønsker at en partner skal ønske å glede deg når det er bursdagen din.

Enig! Jeg har fått gaver jeg ikke akkurat har blitt råbegeistret over, men der jeg ser at giver faktisk har hatt omtanke for meg når han/hun har handlet, det ser jeg på med helt andre briller. Micro til en som ikke ønsker seg det eller bruker det er bare kjipt.

Gammel 07-04-16, 22:59   #167
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Men se på denne herligheten da dere!

Til Bloppy
Fra Bloppy

Fordi jeg fortjener det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Trompet.jpg (65,5 KB, 114 visninger)
Gammel 07-04-16, 23:01   #168
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer med dagen!

Gammel 07-04-16, 23:04   #169
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, jeg har ingen problemer med å skjønne at man blir mer skuffet over en gave fra kjæreste/partner som skriker "jeg orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" enn over å få en stygg vase fra tante Olga, men jeg reagerte likevel på at såpass mange skrev at de ville blitt forbanna og sinte. For meg er ikke sint + gavemottaker ord jeg pleier å bruke i samme setning. Skuffelse derimot, det kan jeg i noen tilfeller forstå.

Og jeg tror ikke folk mener det så bokstavelig som det kan virke. Jeg kan ofte si "Jeg hadde blitt dritsur...", men i realiteten blir jeg veldig sjelden sur i det hele tatt. Det er vel en dårlig formulert måte å si at jeg hadde reagert på noe. Og noen ganger synes jeg det er lettere å si at jeg hadde blitt sur, enn å innrømme at jeg hadde blitt skuffet. For meg er skuffelse mye vanskeligere, mer personlig, og mer sårt.

Gammel 07-04-16, 23:17   #170
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med dagen!

Jeg er nok der at jeg godt kunne ha brukt gavepengene på mikro, jeg trenger ikke dyre gaver. Men jeg vil mye heller ha en bukett blomster eller tilsvarende som jeg ikke vet om og at vi så kjøper mikroen sammen enn at husholdningsgreier er gave.

Gammel 07-04-16, 23:21   #171
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Til Bloppy
Fra Bloppy

Fordi jeg fortjener det.

Lekker gave! Den får du glede av i mange mange år!

Gammel 07-04-16, 23:25   #172
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Til Bloppy
Fra Bloppy

Fordi jeg fortjener det.

Bloppy er skikkelig flink til å kjøpe gaver, altså!

Gammel 07-04-16, 23:30   #173
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Bloppy er skikkelig flink til å kjøpe gaver, altså!

Jeg vet! Testet den ut på spilletime med privatlærer i går, og på fellesøvelse i dag samt at jeg fikk en proff til å teste den for meg først.
Den er helt nydelig! Noe heeelt annet enn den jeg har lånt av skolekorpset for å si det sånn.
Jeg hadde ikke egen fra før, så det blir deilig å ha eget instrument.

Gammel 08-04-16, 07:31   #174
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bloppy kan dette med å kjøpe gaver, altså. Noen har litt å lære der.

Grattis!

Gammel 08-04-16, 07:40   #175
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Å, den følelsen av å spille på splitter nytt instrument! Kjempeflott gave, så flink du er, Bloppy!

Gammel 08-04-16, 08:34   #176
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer såå masse med ny trompet Skikkelig lekker sak!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 08:46   #177
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Lekkert! Gratulerer!

Gammel 08-04-16, 09:39   #178
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til Bloppy
Fra Bloppy

Fordi jeg fortjener det.

Se det ja! Det var bursdagsgaven sin det. Gratulerer med vel overstått.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 10:19   #179
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det var en mye bedre gave enn en micro! Grattis med overstått!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 10:36   #180
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hurra og gratulerer så mye med herligheten!! Det var gaven sin det! Kos deg med spillingen, et godt instrument har så mye å si!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.