Sv: Konfirmant 2017
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.
Først og fremst lokale.
Mange steder er det 4-5 års lister for komfirmasjonshelga.
Og når "hjemme" ikke er et alternativ så må man ha et sted å være.
Dernest har vi gjester som reiser langt, de vil gjerne ha en dato så tidlig som mulig.
Utover det er det ikke så mye stress.
Maten må jo planlegges i rimelig tid (litt lengre for oss som lager kjøttet selv) gjesteliste og invitasjoner bør jo ut så folk rekker å svare.
Skal konfirmanten ha bunad er heller ikke det noe som kan fikses på 14 dager.
Jeg har ingen problemer med å dra i land mat og fest med 50 gjester på sparket. Men konformasjonen til barna mine vil jeg at skal være så bra som mulig og det betyr at jeg må tenke på hvilken sekk poteter som skal brukes i konformasjonen i juni 2017, når vi pakker poteter i oktober 2016.
Jeg må planlegge såpass at vi har et dyr i passe alder og kvalitet som kan slaktes i rimlig tid til konformasjonen, dersom konfirmanten vil ha stek.
Om han vil ha bilde på invitasjonen så kan ikke jeg lage invitasjonene på natterstid 3 uker før konfirmasjonen- Og skal han ha blå roser så fikses ikke det på Rema, fredag før altså.
Når man begynner planleggingen handler vel litt om hvor man legger lista.
Lista vår ligger nok en god del høyere til en konfirmasjon, enn en bursdag.