|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Blir du påvirka av prisen på smågodt? | |||
| Eg handle aldri smågodt uansett |
|
43 | 23,12% |
| Eg kjøpe mindre når det er billig |
|
8 | 4,30% |
| Eg kjøpe den mengda eg likevel kjøpe |
|
77 | 41,40% |
| Eg kjøpe meir smågodt |
|
58 | 31,18% |
| Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg krysset av for at jeg ikke ble påvirket av prisen på smågodt, og det var sant - helt til i dag. Kommer fra butikken nå, og selv om vi alltid kjøper smågodt på fredager, så kjøpte jeg mer enn jeg pleier, omtrent dobbelt så mye som vanlig... Dog ganske beskjedent sammenlignet med en del andre voksne damer og menn. De minnet meg om Kielferga - jentungen min advarte lillebroren sin før vi dro på tur i vinterferien: "Pass deg når de åpner dørene til showet, de voksne på båten er rett og slett voldelige. Løper ned unger for å få seg en god plass." |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?
En hel pakke? Jeg syns de der er så kvalme at jeg knapt hadde klart et egg. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg kan glatt spise en sånn pakke selv jeg også. Jeg gjør det ikke så ofte da, men det er fordi jeg må dele med mannen.
|
|
|
#104 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ingen problemer med en pakke, kunne sikkert klart to. Nå må det sies at jeg hadde spist minimalt tidligere på dagen, så jeg var sulten. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Det funker faktisk omvendt på meg, jeg kommer garantert ikke til å kjøpe smågodt til helga. Masse folk rundt store paller med åpne godisbokser med gir meg avsmak, både med tanke på hygiene og grådighetskulturen.
|
|
|
#106 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Nå har jeg nettopp vært og handlet smågodt til turen i helga, på en spesialbutikk for godteri, hvor det var stille og rolig, ryddig og delikat, og utvalget var helt enormt. Disse var ikke med på noen priskrig. På ingen måte.
|
|
|
#107 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?På skolen jeg jobber er det "lov" med godteri, så lenge det ikke spises i timen. Har dog til gode å se at elevene spiser rent godteri i skoletiden (boller og sjokomelk får de kjøpt i kantina, så det spiser de selvsagt), men de siste dagene har jeg sett flere elever med store smågodtposer i gangene. De synes det er morsomt at de kan få så mye for en tier, og så er det litt kult med alt smågodtpratet i aviser og sosiale medier, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Eg får nesten assosiasjonar til då eg var lita og kjøpte colasmokkar for 5 kroner
|
|
|
|
#109 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg har kjøpt fire kilo appelsiner i dag, til 2,80 per kilo. Om jeg hadde hatt lyst på smågodt så hadde jeg ikke fått uansett, det var tomt. Jeg sa til kassamannen at e godt kunne spart litt som de kunne solgt til fullpris til oss som har lyst på litt snop på freddan.
|
|
|
#110 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Hva er vitsen med priskrig om jeg ikke skal kjøpe litt mer smågodt enn vanlig?
|
|
|
#111 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?1 kg twist, M og Kvikk Lunsj til 100,- og påskegodisen er i hus.
|
|
|
|
#112 |
|
Fortynnet
|
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg kjøpte noen jellybeans og lakrisfudge i dag, og skal "grave det ned i hagen" til påske. En familie sto og lot ungene grave nedi med hendene, så jeg tok fra uåpnede bokser. Hadde ALDRI kjøpt fra de andre boksene, æsj æsj. Utrolig at foreldre bare står og ser på sånt. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Jeg syns jeg så ganske mye som var billig i går når jeg sto i kø på rema. En del av det påskegodteriet som var billig, f.eks. sånne sjokoladeappelsiner til 12 kroner. Og den posen som heter freia påskevenner kostet noen og tjue kroner. Er vel typisk tilbud på sånne store pakker med mange kvikk lunsj oppi også. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Firkløver, størrelse diger, er på tilbud på Rema. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Hertuginne
|
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg var på Rema nå, for å kjøpe noe helt annet enn godteri, og der var det helt tomt for smågodt. Ikke en eneste bitteliten bit igjen av noe som helst, så selv om jeg hadde hatt lyst på smågodt så ble det ikke kjøpt. I stedet dro jeg der fra med gresk yoghurt og banan. Blir ikke helt det samme, altså.
|
|
|
#117 |
|
Textrovert
|
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Én ting er at folk går mann av huse, det skjer jo alltid når noe er på supertilbud, men hvorfor må alle og enhver uttale seg om farene med smågodt.
|
|
|
#118 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Jeg har vært på Meny, der kostet smågodt 9,90 så jeg kjøpte ikke noe.
|
|
|
|
#119 |
|
Curlingkone
|
Sv: Blir du påvirka av prisen på smågodt?Nei. Jeg påvirkes ikke.
|
![]() |
|
|