|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det er vel typisk da maten kommer på bordet (litt avhengig av fritidsaktiviteter). Og hvis det er jeg som har laget den, har jeg også pint den ikke-selvgående ungen gjennom leksene (den andre svosjer gjennom alt på mandag helt uoppfordret).
|
|
|
#142 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Mannen min jobber skift, så enten har han fri, jobbet natt (sover til 14.30), jobbet formiddag (ferdig 14.00) eller jobber ettermiddag (begynner 14.00 og jeg lager middag).
|
|
|
#143 |
|
Kakemonster
|
Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl.17:30?Enten sitter vi og spiser, eller så er vi ferdige. Lekser er gjort. Storesøster har trening fra 17 til 18 to dager i uka. Avhengig av logistikken spiser vi enten før eller etter.
Vel, mine barn er 3 og 7, så de må leveres og hentes i barnehage og på SFO, og det har vi ingen andre til å gjøre. Leksemengden i 1. klasse er ikke all verdens, så den kan glatt være unnagjort for hele uka på mandag. Vi togpendler begge to, og med få avganger som ikke alltid er i rute er det uaktuelt for den som skal hente å ta noe senere tog hjem enn det som er framme rett før klokka fire. Den som begynner på jobb sist leverer, den som slutter først henter. Jeg jobber kun på dagtid, men med varierende start- og sluttid. Mannen jobber turnus. Vi har ukemeny, og handler aldri på hjemveien.
|
|
|
|
#144 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl.17:30?Det er litt morsomt, dette med middagstider, hvor forskjellig det kan være. Vi har et vennepar i Sveits, med barn på alder med våre, som vi har vært mye på ferie sammen med blant annet. Vi er veldig like i ett og alt, interesser og preferanser i forhold til reisemål, opplevelser etc, og går utrolig godt sammen. Har noenlunde samme vaner når det gjelder det meste. Den eneste forskjellen som har noen praktisk betydning er dette med middager. Der har vi kommet til et slags kompromiss, som funker sånn noenlunde. Vi har middag sånn rundt kl 18, slik at vi tar en litt sen middag, og de tar en litt tidlig middag.
|
|
|
#145 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi har begge flexitid. Mannen har lengst reisevei og siden det er rift om pendlerparkeringsplassene drar han alltid tidlig på jobb, han er vel på jobb ca07. Så drar han hjem kl 15 og henter ungene i bhg ca 16. Jeg leverer stort sett alltid, rundt 07:50, så jobber jeg fra 8-15:45 og er hjemme til 16. Jeg har kort vei til jobb.
|
|
|
#146 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Etter å ha gitt begge ungene fjordlandsgrøt, og sendt avgårde yngste på fotball, la jeg meg på sofaen en stund. Det er typisk for nesten alle torsdagene. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?En typisk hverdagsettermiddag er vi kl 17:30 ferdig med både middag og lekser. (Har 2.klassing, så leksene går på under 30 min.) Så da ligger vi enten henslengt i sofaen, pappa'n og Lillebror leker på rommet eller ungene leker/tar livet av hverandre.
|
|
|
#148 |
|
Rockesøster
|
Jeg vet ikke i hvor stor grad det å begynne tidlig på jobb er familievennlig, det krever i alle fall at man har noen som fisker morgenlogistikken om man har små barn.
|
|
|
#149 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?En typisk hverdagsettermiddag kl 17.30 har jeg fortsatt mellom en halv og halvannen time igjen på kontoret. Poden har forhåpentligvis unnagjort leksene, hjulpet av mannen som har hjemmekontor. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Personlig pessimist
|
Mannen min jobber fra 6.30 til 15. Han er A-menneske (
|
|
|
|
#151 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?1730 er vi som regel akkurat ferdige med å spise middag (dvs. mannen er som regel ikke hjemme ennå, men resten av gjengen). Barna er stort sett ferdige med leksene på den tiden. Mye gjøres på leksehjelp, resten helst med en gang de kommer hjem. Vi har lite organiserte aktiviteter på ettermiddagene, og det som er begynner stort sett senere på kvelden. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Borte
|
Man rekker det om man er på jobb i 8 timer, har flexitid og det er relativt kort mellom hjem - skole og jobb. Hun som har tre dager med fritidssysler tar ansvar selv og hjelper der det trengs. Hun som må hjelpes med alt får bare lov til å ha en ting på fritiden.
|
|
|
#153 |
|
|
Mannen kan fiske det lille barnet. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Rockesøster
|
Haha, fnis.
|
|
|
#155 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det funker her fordi jeg kan ta morgenlogistikken alene med alle ungene og bikkja og det som ellers måtte fikses, og hvis han har stort trøkk på jobb starter han enda tidligere en periode til han får henta seg inn. Sånn får han også avspasert de fleste romjuler, påskedager, høst- og vinterferier, ulempen er at han stadig vekk bare ser halve filmer når vi skal ha kosetid etter ungenes leggetid da, selv om han også som regel har sovet en times tid samtidig som han la de yngste.
|
|
|
#156 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi er ferdige med middag og lekser og har en rolig stund som regel. Innimellom går barna på en aktivitet de må følges til, men som oftest går de lei etter noen ganger og slutter... dermed er vi mye hjemme. Helt greit i grunnen med min rygg. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg lurer forresten litt på hvilken situasjon som utløste dette spørsmålet.
|
|
|
#158 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Haha, jeg har fått kommentarer fra hjelpeapperatet rundt oss at jeg sender mailer på sære tidspunkt.
|
|
|
|
#159 |
|
|
Bare en bursdag som begynte 1730 på en hverdag, (og jeg synes det er flott med bursdager uansett og mener IKKE at man skal la være å arrangere i hverdager og HVER ENESTE DISCLAIMER I BOKA!), hvor moren som tok i mot kommenterte at vi var de første som leverte, og "det er kanskje litt vanskelig rett etter middagstid!", hvor jeg falt litt ut fordi jeg hadde stressa som bare pokkern for å rekke hjem fra jobb i tide for å få skysset av gårde gutten, og ikke engang hadde tenkt på middag. Og fikk litt "ooops, han burde kanskje ha spist ordentlig middag først? Jeg håper han har tatt seg en skive!"-panikk. |
|
|
|
![]() |
|
|