|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Dette må jo være supert å kombinere med saltlake døgnet før?
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Det blir langtidsstekt til neste besøk.
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?
Denne brukte jeg.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 25-12-15 kl 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Vi putter ribba i sous vide. Den blir helt fantastisk mør på den måten, men vi har slitt litt mer med å få svoren helt sprø. Vi har pleid å hjelpe litt til med skjærebrenner.
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Jeg stekte på 100 grader, og satte inn ribba når jeg dro på jobb tidlig julaften. Den ble perfekt til middag klokka 17. Jeg måtte dra på jobb halv sju, så derfor brukte jeg 100 grader og ikke 120 grader som i denne bloggen. http://hobbykokken.no/2014/12/20/juleribbe/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
I endring
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Ribbe i ovnen på 60 grader i kveld, i form med vann,løk og gulrøtter. Svor opp og folie over. Fjerne folie når en time av steketiden gjenstår, på med mer varme og vente på at svoren popper?
![]() |
#27 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Steker du den på rist da, eller i langpanna? Har du noen vann i langpanna og evnt. noe annet oppi vannet i langpanna? Vurderer sterkt å sette vekkerklokka på 7 i morgen tidlig for å sette ribba i ovnen siden vi skal ha gjester kl. 16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
I endring
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Jeg trenger seriøst hjelp. Ribba har nå ligget nede i kraften under folie siden kl 23 i går kveld, skal jeg nå løfte den opp på rist og fjerne folie?
![]() |
#30 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Jeg bruker hverken rist eller folie over den. Ligger rett i langpanna med svoren opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Mother of Dragons
|
Ja det bør du gjøre. Bare ha kraften i bånn fortsatt.
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Legg den på en frokosttallerken som ligger oppned og om det blir dumper og dolper i ribba så legg under folie klemt til en ball. Ribba skal være så flat som mulig, eller være litt høyere på midten sånn at fettet renner av.
![]() |
#34 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Kan jo skrive her og siden det allerede er en tråd. Ribba har ligget under folie i kraft siden i går, og den er jo knapt lunken?! Hva gjør jeg nå? Leggen den på rist og steker den på høyere temperatur? Det er fire timer igjen til middag.
![]() |
#35 |
Står på egne ben
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Jeg har hatt min i ovnen siden kl. 7.30 i dag morges på 120 grader. Måtte skru ned til 100 grader for en time siden og legge litt folie litt løst på toppen siden den begynte å bli litt brun noen steder på toppen. Men nå er jeg spent på resultatet når jeg skrur opp tempratuen etterpå og setter ribba inn igjen siste 20-30 minuttene den skal inn da. Det krymper mye i alle fall. Hadde langpanna full av ribbe når den sattes inn og nå har den vel krympet til halvparten. Har to ved siden av hverandre, så da synes jo det ekstra godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Står på egne ben
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Takket være FP så har jeg laget den mest fantastiske ribba i hele verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() Sv: Steke ribbe over natten?Unnskyld at jeg ikke har svart, Elisabet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nettopp, når jeg har snudd ribba ned i vann før, så har fettet blitt kokt og ligget som et eget lag. Kokt fett er motbydelig synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|