Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-15, 12:19   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg må spørre dere om noe, teller barna deres antall og verdi av julegavene? Nå er mine såpass små så det er bare de to eldste det er relevant for, men de har aldri telt antallet og foreløpig aldri snakket om verdi heller.
Grunnen til at jeg spør er fordi en venninne fortalte meg at fordi det ene barnet trenger ny mobiltelefon og derfor får julegave til 3000 kr i år må de kjøpe gaver for akkurat samme verdi til den yngste siden han ellers vil legge merke til at hans gaver er mindre verdt. Er det bare jeg som reagerer på dette?

Nei, det gjør de ikke. Eldste vet nok at de ikke får likt, men han har aldri gjort noe nummer av det. Og i så tilfelle så hadde vi forklart ham hvorfor det blir sånn noen ganger. Jeg hadde aldri kjøpt mer for å jevne ut. I år får minsten en sykkel til 3000 kr, og eldstemanns gave koster betydelig mindre. I fjor var det omvendt. Det er nok også en tendens til at minsten får flere, billigere gaver, mens eldste får færre og dyrere.

Gammel 19-12-15, 13:09   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes vel ikke det nødvendigvis er så rart om man legger merke til store forskjeller i gavene.
Min har nok aldri tenkt på sum nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 15:54   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Er det en åpenbar forskjell er det nok ikke rart at det legges merke til nei, men jeg synes det er litt underlig hvis fokus på julaften er å telle at man har fått minst like mange gaver som søsknene og at de er verdt nøyaktig like mye og at "urettferdig"-kortet blir trukket så raskt. Da hadde jeg tenkt som forelder at min jobb her ikke er å sørge for at alt blir prikk likt til enhver tid, men heller å lære dem å forstå hvorfor det er ulikt og at det over tid jevner seg ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.