|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015
Nei, det gjør de ikke. Eldste vet nok at de ikke får likt, men han har aldri gjort noe nummer av det. Og i så tilfelle så hadde vi forklart ham hvorfor det blir sånn noen ganger. Jeg hadde aldri kjøpt mer for å jevne ut. I år får minsten en sykkel til 3000 kr, og eldstemanns gave koster betydelig mindre. I fjor var det omvendt. Det er nok også en tendens til at minsten får flere, billigere gaver, mens eldste får færre og dyrere.
![]() |
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015Er det en åpenbar forskjell er det nok ikke rart at det legges merke til nei, men jeg synes det er litt underlig hvis fokus på julaften er å telle at man har fått minst like mange gaver som søsknene og at de er verdt nøyaktig like mye og at "urettferdig"-kortet blir trukket så raskt. Da hadde jeg tenkt som forelder at min jobb her ikke er å sørge for at alt blir prikk likt til enhver tid, men heller å lære dem å forstå hvorfor det er ulikt og at det over tid jevner seg ut.
![]() |
|
|