Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-15, 21:34   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

- Vaskehjelp og vasker ikke rund vask.
- Baker kun for kosens skyld og ikke fordi jeg må.
- Takker nei til ting jeg føler som stress.
- Julegaver kjøpes ila året. (Selvfølgelig noe i desember også). Skåret ned på antall gaver.
- Pynter til jul i starten av desember.
- Kun kalendergaver på lørdager til ungene - ellers Flaxlodd og sjokoladekalender.
- Senker skulderene og tenker det viktigste er at vi skal ha overskudd og tid til hverandre. Det høres sikkert helt dust ut, men mine minner fra barndomsjulen er en mor som vasket rundvask, pusset og gnikket på alt, sitte pent i sofaen for å ikke skrukke duken. Lyden av støvsuger som overdøvet alt det koselige som gikk på tv'n. Jeg foretrekker som voksen å ligge på sofaen å se julefilmer o.l. med ungene. En mor som omtrent svimte av på julaften fordi hun er utslitt og har kort lunte skaper ikke god julestemning. Ungene har også fått ta del i alt jeg gjør av juleforberedelser - vi gjør det sammen. Jeg fikk ikke komme i nærheten av kakene, for de skulle være pene - jeg prioriterer smaken fremfor utseende - det gjør ikke noe om krumkaken er litt mer stekt enn en annen. Jeg har også en mann som tar veldig sin del av jobben. Han er god på å kjøpe julegaver - det skal han ha.

MeD ungdommer i hus er det minimalt med juleavslutninger. Jeg har mine julebord og lunsjer, men jeg har skåret kraftig ned på antallet.

Sist redigert av Fløyel : 19-12-15 kl 13:09.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.