Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden
Opprinnelig lagt inn av Apple, her.
Har sett i flere tråder at folk nevner at dette er viktig for å få minst mulig stress og at man slett ikke må alt. Mulig det er svart på i andre tråder, men har ikke lest det, så spør: HVA prioriterer dere bort?
Jeg prioriterer planlegging og det tidlig. Sånn at alt av gaver er innkjøpt før adventstida kommer. Jeg sørger også for at alt som skal være til jul som kan lages og fryses lages tidlig. Eksempelvis hadde min datter som oppgave å bake to store porsjoner rundstykker til jul, da hun hadde Operasjon Dagsverkdag hjemme i slutten av oktober.
Jeg vasker ikke ekstra til jul i det hele tatt. Vaskehjelpen kommer som vanlig på tirsdag og etter at vi har pyntet på onsdag må vi nok feie over med støvsugeren.
Det som blir prioritert i desember er å stille opp på ungenes avslutninger og forestillinger og baking og konfektlaging. Vi har alle våre favorittsorter og med litt puslespillplanlegging får vi til å lage alle sortene vi vil ha og vi får til å gjøre så mye som mulig av det sammen.
Det vi ikke har prioritert i år er å dra på Putti Plutti Pott eller andre sånne juleforestillinger eller julekonserter. Sånt er hyggelig nok, bevares, men da begynner det å tettes veldig til i kalenderen.
Jeg har dog prioritert å synge selv på to konserter, fordi det gir meg noe.