Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Når man ikke har æ, ø og å på tastaturet - hva syns du er lettest å lese?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Hva syns du er mest lettlest?
æ som a (eventuelt ae), å som a, ø som o 39 52,00%
æ som ae, å som aa, ø som oe 29 38,67%
Spiller ikke noen rolle eller bryr meg ikke. 7 9,33%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-07, 09:40   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man ikke har æ, æ og å på tastaturet - hva syns du er lettest å lese?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Tja. Jeg syns ikke det. Hvis du bruker Windows er det veldig enkelt å sette å bytte mellom forskjellige tastaturoppsett (Det er lett i de Linux-variantene jeg bruker også, og jeg regner med at det er lett på Mac, men der har jeg ikke prøvd).

Jeg bruker f.eks tastaturer med norske tegn på (siden jeg bor og jobber i Norge), men jeg har alltid amerikansk tastaturoppsett som standard (sikkert fordi jeg er sprø). Jeg har hurtigtaster for å bytte mellom amerikansk og norsk oppsett ved behov. Det er ikke noe problem i det hele tatt.

Hvis noen er interessert i en oppskrift for Windows kan jeg sikkert poste en.

Ben "æøå';[" Murphy

Du maa lese og ta med hele innlegget mitt hvis du quoter. I det aktuelle avsnittet skrev jeg:

Sitat:

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har de bokstavene men at jeg skriver touch. Det er da rimelig kjelkete aa bytte mellom norsk og tysk tastatur eller aa dra inn norske bokstaver paa andre maater. Da maa man jo begynne aa se paa tastaturet i stedet for aa skrive touch.

Det er fordi jeg skriver touch at det er kjelkete aa bytte. Ikke selve byttingen.

Naar man skriver touch, ser man jo ikke paa tastaturet, og da er det vanskelig aa bytte mellom to ulike tastaturer. Det er jo ikke bare ae, ö og aa som staar paa andre plasser, men et par andre bokstaver + et par tegn ogsaa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.