|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#581 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015
![]() |
#582 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har fått mer og mer sans for rosiner i bakst, men de må være lagt i bløt en god stund før slik at de ikke blir tørre eller brente. Eller som min datter sier: "Mamma, jeg liker ditt julebrød best. For der smaker jeg ikke rosinene." |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg er ikke noen fan av hverken bløte eller brente rosiner, det er vel det som er problemet siden rosiner i bakst blir enten det ene eller det andre. Da jeg var liten pleide Pappa å ha rosiner i risgrøten. Jeg likte det da, mens jeg nå ikke klarer tanken engang. Jeg liker rosiner i seg selv da.
![]() |
#584 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2015Da har jeg endelig bestilt julekort. Alt for sent ute i forhold til hva jeg hadde tenkt, men da er jeg også ferdig med det meste. Mangler bare bittelitt baking.
![]() |
![]() |
#585 |
Medlem siden: Mar 2008
Stryking utgår i kveld, er for trøtt rett og slett.
![]() |
#586 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2015Ikveld har det juleavslutning på skolen og min var Lucia
![]() |
#587 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Juletråden 2015Ungene har øvd og øvd og øvd, de gleder seg noe veldig til juleavslutning for barnehagen ikveld. I år er de de eldste i barnehagen, altså sammen med de andre 5åringene, og har ekstra mange oppgaver de gleder seg til å vise; Julespill hvor Snuppa har rolle som Maria, sanger, danser og det hele.....Og hva skjer? Snuppa har spydd i hele natt!?! Jeg er sååå lei meg på hennes vegne, og egentlig på egne også siden jeg hadde gledet meg så til at vi alle fire kunne gå å kose oss ekstra sammen. Det er stor greie dette med leid lokale, "ekte" scene, felles kakebord etterpå, søsken, foreldre og besteforeldre er velkomne og i det hele tatt. Og ikke ble det søvn på meg heller så når jeg er så trøtt får jeg liksom iallfall ikke gjort noe av juleforberedelser jeg hadde tenkt - ja, for til alt hell er dette eneste fridagen denne uka, har jobbehelg i sikte. Egentlig ganske tragikomisk dette.
![]() |
#588 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015Den første av to julekonserter er sunget og i dag er det juleavslutning for minstemann. Så begynner kakebakingen for alvor! Også var det de julekortene da ...
![]() |
#589 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2015Så kjipt Acino.
![]() |
#590 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2015I morgen reiser jeg til mamma, der jeg møter begge søstrene mine som også er tilreisende (mamma har bursdag søndag, derfor møtes vi der i helga). Så nå har jeg stått på som en helt de siste dagene, for å få ferdig gavene til søstrene mine, mennene deres, barna deres (to hver), mamma, hennes mann + bursdagsgave til mamma. Nå er jeg så godt som i mål. Mangler en siste ting til mamma, som jeg ikke fikk kjøpt i går fordi butikken var stengt, så det får jeg fikset i løpet av dagen i dag eller i morgen før jeg reiser. Jeg vet hva jeg skal ha. Også mannen til mamma mangler jeg gave til, han som "ikke skal ha noe". Han får noe spiselig, trolig en spekepølse fra boden nede på senteret, det fikses også senere i dag, eller i morgen før jeg drar. Veldig greit å bli ferdig med disse gavene, det er jo egentlig mesteparten av det jeg kjøper, utenom til mine egne. I helga skal vi bare kose oss. Fredag kveld skal vi ha rakfisk, sesongens første for meg, og jeg har gledet meg i lange tider.
![]() |
#591 |
passe nerd
Takk, takk. Hun kaster fortsatt opp og jeg går rundt som en zombie å ordner og fikser alt annet enn noe med jul; vaskemaskina og dusjen og klor og mere klor. Det er dessverre full pakke denne juleavslutningen så første post der er luciatog, så når hun går glipp av dette går hun liksom glipp av....alt. Eller, det skal være julefrokost i barnehagen neste uke. Mannen ringte nå å foreslo han kunne ta henne med på julelunsj på jobben sin lillejulaften, det er tradisjon for at det er greit å ta med barn på dette. Så får hun noe litt eget å glede seg til hun også selv om det slettes ikke er det samme.
![]() |
#592 |
passe nerd
![]() Sv: Juletråden 2015Lille My høres ut til å ha ting på stell og du Nenne er jo også igang. Det blir jul uansett er jeg over på i år.
![]() |
#593 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres litt ut som hos oss..
![]() |
#594 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har absolutt ikke ting på stell, kun gaver som skal overrekkes i helga. Har ikke bakt en eneste ting (men har faktisk blandet en pepperkakedeig som står i kjøleskapet), har ikke vasket en eneste krok av huset, eller handlet inn så mye som en eneste julepølse ... Men skal nok komme i mål i år også, jeg gjør som regel det.
![]() |
#595 |
heimføing
|
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg har brukt nesten hele november til å flytte ut av forrige leilighet og nå er jeg sånn noenlunde ferdig med å flytte inn i den nye. Ihvertfall såpass at jeg har fått ut pappeskene av stua og fått opp bilder og lamper og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2015Da har vi vært på teater og sett Tonje Glimmerdal. Beskrivelsen vekket ikke interesse for meg og jeg forventet et stort gjesp, men det var faktisk underholdende og morsomt. Selv lillesøster satt stille og fulgte med.
![]() |
#597 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juletråden 2015Her var det mye sykdom. Minste her hadde også omgangssjuke i helga så gulv og bad skinner. Aldri så galt osv. Neste uke, DA skal jeg handle og sende gaver og kort og sånn. Ordner seg. Vi skal kun bake pepperkaker og det tar vi siste helgen tenker jeg.
![]() |
#598 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2015Da er vi ferdig med avslutninger før jul, rakk både 2. trinn og karategradering i dag.
![]() |
#599 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2015Ikke verst millact. Her er det bare morgendagen igjen. Det begynner med Luciafrokost i barnehagen og på kvelden er det julefest for taekwondo. Da er det både middag (praktisk, da trenger vi ikke stresse med å få spist før vi drar, men jeg må riktignok lage klart vårt bidrag til buffeten), kaker, underholdning, loddtrekning og besøk av julenissen.
![]() |
#600 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2015Her er ikke skolefesten før torsdag i neste uke, så vi har en del igjen. Både taekwondogradering, taekwondoavslutning og svømmekonkurranse før denne skolefesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|