Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-15, 18:24   #561
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har fått sendt avgårde gavene som må sendes i nå i ettermiddag, godt å ha det gjort. Er ikke helt ferdig med de andre, men ingen hast.

Nå skal jeg straks bake krumkaker.

Gammel 07-12-15, 23:59   #562
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har lagd julekort siste dagene. Søndag var alle fire i sving en liten stund. Skulle få gjort mer idag som å faktisk skrive de og få sendt litt pakker. Istedet inntok omgangssyke huset; En stykk gutt som oppfører seg utmerket frisk for så å kaste opp med få sekunders varsel....kortversjonen er at det blir mye vask og styr av slikt. :P Og nei, dessverre ikke særlig mye av den vasken jeg helst burde gjort.

Gammel 08-12-15, 12:03   #563
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sykdom her også, ikke omgangssyke denne gangen heldigvis, men det bremser planene en smule. Håpet er at minste er frisk i morgen så jeg kan benytte fridagen til litt julegavehandling, spørsmålet er om jeg er frisk... Ikke panikk ennå, men hadde vært greit å bli ferdig med det som skal sendes sånn litt før sendefristen.

Gammel 08-12-15, 12:13   #564
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring til alle syke!

Gammel 08-12-15, 13:55   #565
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har innført ny tradisjon i år: venninne-julebord. Det gikk av stabelen på lørdag og var utrolig vellykket. Jeg har aldri hatt så bra jobb-julebord, så trengte noe annet.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 13:56   #566
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Har innført ny tradisjon i år: venninne-julebord. Det gikk av stabelen på lørdag og var utrolig vellykket. Jeg har aldri hatt så bra jobb-julebord, så trengte noe annet.

Så flott! Hva serverte du?

Gammel 08-12-15, 14:47   #567
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reist fra unger og mann og hus og juleforberedelser for å synge julekonsert og drikke Champagne.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 14:55   #568
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fått sendt avgårde pakke som skal nordover,har to esker til som skal sendes.
Julekort ble sendt i dag.
Hjemme med sykt barn her også (diare)

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 15:00   #569
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

God bedring til de som er syke.

Her var det sykdom forrige uke, så jeg satser på at alle holder seg friske til jul.

Gammel 09-12-15, 02:31   #570
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her er det også sykdom igjen. Feber på begge podene.
Men jeg har fått bakt et par kakesorter og er i rute. Har til og med fått bestilt kort og kalender. (DET er jeg sent ute med i år!)

Gammel 09-12-15, 09:31   #571
Cumulus

Cumulus sin avatar

Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så flott! Hva serverte du?

Sashimi, lakseruller, kjøttboller og kalvestek, med salat, poteter, ovnsbakte grønnsaker og varm saus. Brownieskake til dessert.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 17:26   #572
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt som skal sendes er ute av huset.

Nå er det bare å vente på lønning,så siste rest av gaver kan bli kjøpt.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 17:28   #573
millact

millact sin avatar

Standard

Fått ferdig endel julekort etter middag i dag. Resten tas i kveld etter grøtfest, baking til karatefest og stryking av skjorte til skolefest.....

Gammel 09-12-15, 19:53   #574
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag har det vært juleavslutning på skolen. De sang og danset så fint, alle kakene forsvant på et blunk og vi vant to gaver under loddtrekningen.

I morgen er det familiejulefest for jobben til mannen. Firmaet har leid et helt teater og vi får servert pølser og godteposer før vi skal se Tonje Glimmerdal.

Og i dag innviet jeg julebaksten med å lage pepperkakedeig. Får se om jeg baker ut i morgen. Jeg har uimotståelig lyst på julekake (med sukat og ikke en eneste ekkel rosin) så det er mulig jeg baker det først.

Gammel 09-12-15, 20:17   #575
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har pyntet treet i kveld! :i rute:

Gammel 09-12-15, 20:49   #576
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har fått inn treet, men pynter det først til helga (pynter gjerne 13. desember om det passer sånn).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:51   #577
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har uimotståelig lyst på julekake (med sukat og ikke en eneste ekkel rosin) så det er mulig jeg baker det først.

Du skriver feil, ja, og blander litt om på det der med sukat og rosiner?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:57   #578
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har plutselig begynt å strikke, så nå tenker jeg at alle skal få grytelapper til jul.

Gammel 09-12-15, 21:37   #579
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Du skriver feil, ja, og blander litt om på det der med sukat og rosiner?

Å nei. Jeg vet sukat er sånn elsk/hat, men jeg elsker det. Rosiner har derimot ingenting i bakst å gjøre.

Gammel 09-12-15, 21:38   #580
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har plutselig begynt å strikke, så nå tenker jeg at alle skal få grytelapper til jul.

Så koselig. Jeg fikk dilla på å strikke luer i høst, lette fram fine mønstre på Ravelry og fikk brukt opp en del av garnlageret mitt. Resultatet ble førjulsgaver til alle nevøer og nieser.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.