Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-15, 12:31   #541
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har en tradisjon med å sette ut mat til nissen før vi legger oss lille julaften (litt av julekakene vi har bakt, nøtter, klementiner og kaffe) og om morgenen kan man se at nissen har vært.

Stilig måte å takke på, han er fiffig, den nissen.

Vi setter alltid ut rester etter grøt- og spekematlaget vi har på lillejulaften, både til nissen og til det snille hustrollet vårt som bor under en stein i hagen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 11:03   #542
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjalp litt å få opp adventstjerne og sette frem julehusene. Dessverre forsov vi oss i dag, så det ble ikke noen hyggelig, samlet åpning av kalenderen. Jeg sto i dusjen, Høvdingen på kjøkkenet, og Hiawata alene i stua. Jaja, vi overlever vel.

Ikke har jeg fått hengt opp hele kalenderen heller, men har fått dekket de 7 første dagene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-15, 11:05   #543
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det kalenderåpning på ettermiddagen. Det fungerer mye bedre for oss, for vi står opp over et spenn på 3,5 time.

Gammel 01-12-15, 11:10   #544
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Desember er den måneden barna kler på seg raskest. Det var stor stas med julekalender i morges.

Gammel 01-12-15, 11:33   #545
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Heldigvis lego- kalender for første gang her. De har alltid valgt pakkekalender tidligere. Har pyntet endel. Her kommer all pynt frem 1. Advent, bortsett fra treet. Det kommer vel frem om 1-2 uker.

Ellers har jeg utrolig nok kjøpt en gave til hver av ungene og i tillegg bestilt på nett til mine foreldre, bror og et par unger i familien. Det er tidlig, til meg å være! Skal kjøpe til 4 unger til, pluss et par store tantebarn. Så er det bare mann og unger igjen.

Gammel 01-12-15, 14:16   #546
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Desember er den måneden barna kler på seg raskest. Det var stor stas med julekalender i morges.

Her og! Eldste som er grusomt trøtt om morgenen og normalt ikke er oppe før 0740 hadde satt vekkerklokken på til 0630 i dag. Hun var oppe før broren, blid og fornøyd.

Gammel 01-12-15, 14:46   #547
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja, ang trøtte unger, kan jeg skrive under på at de var kjappe i morges.
Min ene pode nekter normalt sett å stå opp om morgenen, og det er et sant mareritt... i dag holdt det at jeg sa "Gutter? Jeg syns dere skal komme å se..." *poff* så var de ute av senga og i klærne og våkne som bare det. Håper dette holder hele desember.

Gammel 03-12-15, 21:42   #548
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå går det tregt her altså. Fikk sendt noen gaver i går, og i dag har vi vært på juleavslutning for 5. trinn.

Gammel 04-12-15, 12:21   #549
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da er storebrors bursdag vel overstått så nå er det bare julefølelsen igjen.

Julekortene ble sendt i går og alle julegaver som skal sendes også. Neste uke begynner jeg julebaksten. Jeg koser meg med julekalenderen min og nyter den daglige sjokoladebiten. Barna er så langt fornøyde med min hjemmelagede. Et par av pakkene var så tunge at teipen ikke holdt så jeg måtte fram med limpistolen for å feste snorene, men da holdt de. Jeg vet at i morgen får de juleDVDer i kalenderen så da skal vi kose oss med en av dem til lørdagsgodtet.

Gammel 04-12-15, 12:44   #550
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått sendt avgårde noen pakker med min mor i dag, ellers er ikke noe sendt ennå. Ikke så mye kjøpt heller, strengt tatt. Jeg prøvde å lage fotokalender i går, men vi har visst litt få bilder fra i år som ikke er mobilbilder, og de ble ikke godkjent. Jaja, prøver i helgen. I dag har jeg kjøpt Karsten og Petras vidunderlige jul på dvd, så i morgen blir det sofakos på hele familien. Jeg og storesøster så den på kino i fjor, den falt i smak da, så satser på at den funker nå og.

Gammel 04-12-15, 14:08   #551
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Alle gaver er kjøpt, det er ikke mange, to av de ventes med posten. Første pepperkake deig er lagd. En svibel står på bordet med lilla lys ved siden av. Og adventsstjernen er på plass. Det er alt.

Gammel 04-12-15, 14:18   #552
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle gaver som skal sendes er pakket inn, nå er det bare å få kjøpt esker til de og sendt de avgårde.
Julekortene har vi begynt å dele ut, de som skal sendes tar mannen med seg å jobb på mandag.
I kveld får vi ett vennepar på middag og ribbe står på menyen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-15, 14:24   #553
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Mangler 9 julegaver, 5 av de er jeg helt blank på, kjenner at det er det som stresser mest!

Kalender og julekort blir bestilt i kveld, huset er julepyntet, må bare flytte litt rundt på ting etterhvert som jeg får vasket litt. Det blir ikke vasket tak og vegger rundt hos oss i år, så det blir bare vanlig helgevask nærmere jul.

Har planer om å lage litt julegodis og bake brød og rundtstykker, ellers blir det ikke noen stor julebakst. Jeg har ikke tenkt å stresse meg ihjel før jul, det viktigste er at alle gaver er kjøpt og levert, alle julekort er sendt ut, at det er sånn noenlunde rent og ryddig, at vi har god mat og drikke, og at vi har tid til å kose oss sammen!

Juleaften blir feiret hos oss, med mann, barn, mine foreldre og min bror, så det må handles inn litt av hvert, men det blir nok ikke før siste eller nest siste uke før jul!

Gammel 04-12-15, 14:49   #554
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ribba er innkjøpt(ja, pinnekjøtt kaller vel mange det for da), pappa tar med lefse, "gombe" og sylteflesk, julekort er enda ikke påtenkt, luciaklær og penklær til ungene er i boks, julepresangene.....Det nærmer seg iallfall!

Herr Tulle holder det gående. I går hadde han tegnet ansikter på alle klementinene og bananene - og lagt ifra seg klementinskall ved døra, han hadde altså spist klementin uten å hive søpla ettre seg, tenke seg til!
I natt har han hatt billøp, han har nesten vært litt kreativ; Brukt en bit av ett ark, svart tusj, to grillsypd i tre, tape og to tomme doruller for å lage mål og så hadde han stillt opp duplo og andre lekefigurer som publikum. Flere biler, små og store, var med i løpet - både med og uten passasjerer. I morgen tror jeg han skal øh, jeg ,mener, det vet jeg jo ikke!!

Gammel 04-12-15, 14:52   #555
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Herr Tulle holder det gående. I går hadde han tegnet ansikter på alle klementinene og bananene - og lagt ifra seg klementinskall ved døra, han hadde altså spist klementin uten å hive søpla ettre seg, tenke seg til!
I natt har han hatt billøp, han har nesten vært litt kreativ; Brukt en bit av ett ark, svart tusj, to grillsypd i tre, tape og to tomme doruller for å lage mål og så hadde han stillt opp duplo og andre lekefigurer som publikum. Flere biler, små og store, var med i løpet - både med og uten passasjerer. I morgen tror jeg han skal øh, jeg ,mener, det vet jeg jo ikke!!

Så herlig.

Gammel 04-12-15, 14:53   #556
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Fordelen med å ha handlet julegaver i god tid er at man ikke blir veldig stressa når minste får feber og man vet at det går vannkopper i barnehagen.
I kveld blir det Karsten og Petra feirer jul her også.

Gammel 05-12-15, 10:07   #557
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Alle gavene eer i hus, hentet de siste på posten i går.
Nå må vi bare få levert de dit de skal.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 10:44   #558
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De fleste gaver er i hus, vel noen ligger i skapet på jobben min av naturlige årsaker.

Kjøkkenet er rundvasket, og ja, jeg er en av de som feirer jul i skuffer og skap.

Ellers er vi nå klare for det 3. julebordet på like mange helger. Heldigvis ble julebordet neste helg avlyst.

Så alt i alt, alt er på stell. Vi skal bare igjennom noen bursdagsfeiringer for Jonas først, så er det jul!

Gammel 05-12-15, 19:25   #559
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakt pepperkaker idag, glutenfrie. Gikk bra det.
Kalendergavene har blitt godt mottatt, så det har vært koselige morgener.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 21:26   #560
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Kjøkkenet er rundvasket, og ja, jeg er en av de som feirer jul i skuffer og skap.

Jeg rundvasker faktisk stua akurat nå, sånn på en lørdagskveld liksom. Ikke bare fordi det nærmer seg jul, men også fordi det virkelig trengs. Skal bli godt å få det ordentlig rent.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.