|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Heller å sette inn ekstra mannskap som naboer, foreldre, besteforeldre eller barnevakten under bursdagen for ro og orden, enn å risikere at de samme barna står utenfor. Ihvertfall i barneskolen.
|
|
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?
Ja, det medfører jo at folk ikke gjør som skolen sier, de fleste inviterer på fritiden og velger fritt uten å tenke på inkludering i skolesammenheng. Så det er ikke spesielt smart.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vi har det litt slik her fra 5. klasse også selv om vi har klasser. De definerer seg litt som basetrinn. I noen fag er de femdelt (på tvers av trinnet) og i andre fag har de tredeling og så har de også klassen i noen fag. De forholder seg til mange i løpet av en skoleuke. Skolen har bedt om at man forholder seg til klassen når det gjelder bursdager, men mange har jo venner i de andre også pga baseopplegget.
|
|
|
#64 |
|
maler
|
Sånn var det på den skolen mine store gikk på, der hadde de klasser og så hadde de noe felles. Da var klassen det man forholdt seg til mhp bursdager og det var veldig greit. At man da inviterte noen ekstra fra den andre klassen var fortsatt håndterbart. Jeg ser at for min del er det ikke håndterbart slik skolen har lagt opp til, så jeg kommer til å invitere nabobarn og de han leker med istedenfor. Det er like mange jenter som gutter også.
|
|
|
#65 |
|
Her har de fleste av jentene håndtert det slik at de inviterer hele trinnet, også i år (de går nå i 5.). Det blir ikke aktuelt her, men jeg presser på for at vi inviterer alle jentene i klassen i alle fall og noen til. Vi har tilgang på karateklubbens lokaler for en grei pris, så tror det blir pizza der og så film på passe stor skjerm. Det burde kunne fungere. Men det kommende bursdagsbarnet har mest lyst på en liten bursdag hjemme.
|
|
|
#66 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?I minsten sin klasse er de 26 barn og 14 av de er gutter+ at han har bedt minst en fra en annen klasse. Det er en svært livat gjeng så etter hver bursdag sier vi at dette er den siste med alle guttene.
Sist redigert av GinaK : 29-11-15 kl 11:03. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Samme som her, det.
|
|
|
#68 |
|
Søt og rar
|
Jeg må innrømme at det synes jeg er helt sinnsykt.
|
|
|
#70 |
|
Kidding, right?
|
Men altså.... :hjertebank: : pustermednesen:
|
|
|
|
#71 |
|
Eklektisk
|
I sånne tilfeller syns jeg det er greit å ikke inkludere. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Da dropper man fellesbursdagen for det barnet. Så lenge de fleste kjører "gruppebursdager", så tenker jeg at det er greit. Vår eldste sønn hadde det ikke bare enkelt på barneskolen, og jeg pustet lettet ut både når vi sluttet med bursdag for alle guttene (10 år), og når han sluttet på barneskolen. Hadde jeg hatt mer vett hadde jeg kuttet ut bursdagene enda tidligere. Det er en av de tingene jeg angrer på at jeg ikke gjorde, at jeg ikke satte sønnen min foran idealismen før han ble ti år. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Ingen skal trenge å invitere plageånder i bursdag.
|
|
|
#74 |
|
Halloen!
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Det er greit å vite om denne diskusjonen handler om å inkludere andre enn de man liker best eller om den handler om å tvinge barn til å invitere barn som mobber og plager dem. Jeg tror ingen mener at et skjørt barn som blir mobbet på skolen skal tvinges til å invitere de som plager han/hun i bursdagen sin. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Når vi opplevde ekskludering så var det ikke av/med mobbere, det var de kule gutta som inviterte de kule gutta. Skikkelig stilig at det var de tre med minoritetsbakgrunn som ikke ble invitert, f.eks.
|
|
|
#76 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Denne diskusjonen blir fryktelig fort en kamp fra skyttergravene. Jeg ser INGEN som ikke har sagt at det må være greit å lage en mindre en tilstelning for de barna som ikke tåler/orker/klarer å ha en hel klasse på besøk? Særlig hvis det å inkludere alle innebærer å måtte invitere mobbere og plageånder.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 29-11-15 kl 15:30. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
#78 |
|
Mother of Dragons
|
Selvfølgelig er det jo ikke sånn at bursdagsbarn som heller vil avlyse enn å ha fellesbursdag skulle måtte ha det.
|
|
|
#79 |
|
Borte
|
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Veslas naturlige gruppe telte 27 stk i år. Det ble på Peppes og det finnes ingen som helst tvil om at det er i overkant økonomisk og på andre måter for veldig mange. Lillesøsters naturlige gruppe teller 23. De har en stor klasse med tre grupper som også leker mye på tvers. Siden jeg ikke tør å ha ansvar for 23 seksåringer samtidig endte vi med å invitere bare gruppen. Det skapte en haug med dilemmaer, men sånn måtte det bli.
|
|
|
#80 |
|
Halloen!
Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?Vår største naturlige gruppe var på 23 et år. Da må man bare samarbeide med andre, noe annet går ikke, både av plasshensyn og av øk. hensyn. Å feire bowlingbursdag eller kinobursdag og betale for 23 stk, er i overkant stiv pris for en barnebursdag for oss, og det tror jeg det er for mange andre også. Vi har brukt facebook til å avtale bursdager i god tid. "Hvem vil feire sammen med xxx i å?", liksom. Enkelt og greit! |
|
|
|
![]() |
|
|