Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du til advent?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-15, 21:23   #41
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynter du til advent?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker lilla, men vil ha hvite adventslys likevel. Det har egentlig med at de hvite kubbelysene er finest, og særlig de til Rema, som brenner ned uten å renne.

Enig-jeg liker også de hvite hos Rema.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 21:23   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke.
Jeg er tydeligvis så lite trendy at jeg ikke engang klarer å disse de som er trendy.

Jeg er trendy innimellom når jeg slumper til å treffe riktig. Men da vet jeg det som regel ikke selv.

Gammel 22-11-15, 21:30   #43
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er u-trendy!
Jeg pynter med utelys og en del julepynt til 1.søndag i advent eller 1.desember. Svibler er det også nok av.
(Har 5 allerede.)

Gammel 22-11-15, 21:35   #44
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og selvfølgelig stjerne med lys og 7-armet i vinduer. Adventsstaken på stuebordet med lilla lys.

Gammel 22-11-15, 21:37   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg pynter med lilla. Det er fordi det var tradisjon da jeg var barn og fordi jeg er veldig glad i lilla.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 21:53   #46
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har stjerner og lys i vinduer og krans med lys på døren og lys i trærne. Det er så deilig med ekstra lys, alltid trist å ta det ned igjen i januar. Så har vi en eller to adventsstaker, og vanligvis begynner vi med noe av julepynten også bare fordi det er kos. Julekortsnoren og adventskalenderne kommer også opp. Vi pynter alt utenom treet i god tid før julaften som regel, treet pynter vi som regel lille julaften etter vi begynte å feire hjemme hos oss selv. Litt lilla, litt hvitt, litt rødt og grønt. :ikketrendy:

Gammel 22-11-15, 22:04   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg henger opp en drøss med adventsstjerner, det er det jeg liker best med julen og som jeg synes er mest trist med å ta ned når julen er over, alle lysene.

Vi skal selge huset og må ta bilder før jul, jeg jobber iherdig med å få fotograf denne uka så det ikke blir forsinkelser på adventspyntingen.
Adventstjerner på bilder i prospekt/annonse langt uti januar er det greit å unngå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 22:31   #48
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Pynter du til advent?

Vi gjør forresten som Polyanna. Lilla til advent, bytter til rødt til jul. Og når jeg sier all in så mener vi all in altså. Selv sengetøyet blir lilla i advent og rødt til jul. Det skulle da bare mangle!

Ååå som jeg gleder meg!!

Gammel 22-11-15, 22:37   #49
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Pynter du til advent?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi gjør forresten som Polyanna. Lilla til advent, bytter til rødt til jul. Og når jeg sier all in så mener vi all in altså. Selv sengetøyet blir lilla i advent og rødt til jul. Det skulle da bare mangle!

Ååå som jeg gleder meg!!

Jepp, sånn.

Jeg er vokst opp med adventspynt og vil gjerne ha det sjøl. Ingen julepynt før 23. desember - fra første søndag i advent er det adventsstake med lilla lys (jeg har lært at man skal skifte til hvite på julaften, så gjør det), lilla puter, lilla løpere/duker, adventsstjerne, bytter all pynten på lysfatene mine til adventspynt. Lilla telysglass, et lite glass med litt kongerøkelse og en hvit engel, tror jeg det er. Lilla sengetøy, rødt fra lille julaften.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.