|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pynter du til advent?Og med hva? Er advent bare en stake i vinduet og lilla lys eller begynner julepyntingen din allerede første søndag i advent? Og hva med krans på døren og lys ute - venter du til lille julaften? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Pynter du til advent?Ja, jeg pynter til advent og er nøye med å skille advent fra jul. Sist redigert av 007 : 22-11-15 kl 18:33. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Pynter du til advent?For meg er det bare lysestaker til jeg får frem julepynt. Jeg synes jeg er skikkelig flink når jeg fikser adventslys.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Pynter du til advent?I advent pynter vi med litt lys ute, stjerne i vinduet, krans på døren og adventsstake. Ellers er det ikke noe pynt før lille julaften.
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Pynter du til advent?To adventsstaker med levende lys til, lilla løpere med sølv i, og sånne staker til vindua. Syns sjølv eg har verdens nydeligste og stiligste adventspynt. Går i lilla, kvitt og sølv.
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg henger opp en drøss med adventsstjerner, det er det jeg liker best med julen og som jeg synes er mest trist med å ta ned når julen er over, alle lysene.
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Pynter du til advent?Til advent finner jeg frem adventsstake , stjerner og staker i vinduer og lys ute. Jeg tror jeg kjøper noe blomst også. Trenger noe fint inne nå uavhengig av advent. Jeg venter stort sett til jul med julepynt. Men noen fine ting som ikke er så røde og nissene finner jeg frem utover i desember. De er for fire er til å vente helt til jul. Treet kommer opp 22. gjerne før lille julaften.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Pynter du til advent?Pynter med adventstake, utebelysning og innebelysning, i tillegg til noe pynt i sølv, hvitt og lilla til 1. søndag i advent (utebelysningen kommer gjerne på etterslep da det er mannens jobb og han ikke tar det så hytt). I tillegg kommer girlanderen i trappa opp til 2. etg opp i starten da vi bruker å henge julekortene vi får der. Og så varierer det når julegardinene tas frem. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Pynter du til advent?Jeg har ikke adventspynt, men har opp litt julepynt tidlig i desember. Julegardiner, duker, litt lys og krans på døren blir det iallefall. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pynter du til advent?Jeg pynter huset til jul når advent starter. Men julepynten vår er nok ikke utpreget julete, vi har ikke en eneste nisse. Egen adventspynt har jeg ikke, sett bort i fra advents-kubbelysene. Så alt utenom juletreet kommer opp.
|
|
|
|
#15 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Pynter du til advent?Nei. Finner fram julepynten i begynnelsen av desember.
|
|
|
#16 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Pynter du til advent?Ei stjerne og adventstaker, bare.
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Pynter du til advent?Stjerne og lys på bordet, dekor på trappa som ikke hører julen til, resten lillejuleaften.
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Pynter du til advent?Kjøkkenet får julegardiner første søndag i advent evt. 1. desember og da kjøper jeg julestjerner og hvite azaleaer også til kjøkkenvinduet.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Ja her pynter vi til advent men bruker ikke så mye lilla. Stjernene i vinduene kommer opp og adventslys og noen duker. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pynter du til advent?Begynner å snikinnføre jul med advent. Først med stjerne og 7-arma stake.
|
![]() |
|
|