Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 17:51   #201
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg må bare kommentere dette, siden du ikke er en av dem jeg er mest irritert på nå...

Hvorfor gjør du deg så dum? Hvorfor later du som om du ikke forstår hva både Mildrid, jeg og flere prøver å si? Det er godt mulig du har valgt å gå med hijab selv (du har giftet deg med en muslimsk mann, har du ikke?) fordi du er stolt av være muslim, som en kjærlighetserklæring til mannen og hans familie, for at dere skal ha noe felles, (på mange måter det samme som norske kvinner som tar mannens etternavn) og det er greit. I denne diskusjonen er det, slik jeg ser det, uinteressant at det kommer en kvinnelig muslim inn og sier at hun har valgt å gå med hijab selv.
Jeg, og sikkert flere med meg, ønsker å vite hva du mener om egen inngang i festlokalet til kvinner under id-bønnen? Hva din mann mener om dette? Ville du valgt å gå inn en egen inngang i Grieghallen, Nabbe, eller ville du helst gått inn den vanlige inngangen? Jeg ønsker å vite hva du mener om at småjenter får en hijab på hodet før de har sjanse til å bestemme noe som helst selv. Jeg ønsker å vite om du synes det er greit at muslimske jenter ikke kan ha gymnastikk med gutter?
Det er uinteressant å vite om du tar avstand fra terroren i Paris, (selvsagt gjør du det, de fleste oppegående mennesker, muslim eller ikke, gjør det,) eller om du har valgt ditt eget hodeplagg, jeg ønsker å vite dine tanker rundt de utrolig mange tingene som jeg ikke kan skjønne annet enn må få deg, som muslimsk kvinne til å følge deg mindreverdig, enten du nå bor i Norge eller i Irak.

Jeg går gjerne inn min egen inngang, siden det nå er to inganger, og jeg skal opp trappen nærmest den inngangen alikevel, til kvinnenes bønneområde, siden mennenes bønneområde ligger opp den andre trappen, og det var en skjerm imellom som gjorde at man ikke kom igjennom.

(jeg er en av de som alltid kommer tidlig og rigger til etc siden jeg er leder for kvinnestyret, så jeg gikk gjennom herreområdet flere ganger, snakket med imamene, og gikk til og med ut kvinneinngangen sammen med den ene imamen da jeg skulle gå, så høytidelig tok folk det...)

Min hijab er om man kan kalle det det, en kjærlighetserklæring til Gud, og kun det. Hijab handler for meg, om mitt forhold til Gud, og ikke stort mye annet enn det. Min muslimskfødte eksmann ville ikke at jeg skulle bruke det, og jeg brukte det på trass og ikke på grunn av han, de syv årene vi var gift. Jeg brukte det ikke da vi giftet oss ett par år etter at jeg ble muslim, men begynte etter ett års tid. Min nåværende ektemann hadde nok muligens ikke likt det om jeg sluttet med hijab, men han aksepterte at jeg sluttet med niqab en gang i verden, så jeg tror nok at han hadde vært ok med det også. Familien hans hadde vel ropt Halleluja av glede og løftet hendene og takket Jesus om jeg slutta med hijab, de er Jehovas Vitner.

Ellers har jeg ikke så mye formeninger om ting og tang egentlig, jeg synes det må være opp til hver enkelt familie å gjøre som de vil. Mine jenter og min sønn, har blandet gym og svømming, men kler seg deretter, sønnen min svømmer med shorts som dekker til og med knærne feks.

Gammel 15-11-15, 17:53   #202
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå passer det fint å lese Jonas Hassan Khemiris kronikk etter bombeattentatet i Stockholm i 2010.

Tenker litt på den, mens jeg forbereder barna mine på trakasering ute på gaten framover, og at de atter en gang, vil bli konfrontert på grunn av sin tro. De er jo vant til det, det er jo ikke det, men for hun minste, er det like skremmende hver gang jeg blir skreket til på gaten, og det hender at hun begynner å gråte om kveldene.

Gammel 15-11-15, 20:50   #203
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten avsporing (), men hvorfor er det så ille å få røde prikker?
Vi har grønne og vi har røde. Jeg sender vel mest ut grønne, men jeg tenker at å gi noen en rød prikk, er et tegn på at man er uenig, på samme måte som at den grønne er fordi man er enig/synes vedkommende sa eller gjorde noe bra. Eller? Når prikker blir kommentert og diskutert tenker jeg forøvrig alltid på Sitron

Ellers. Jeg synes terror er vanskelig å forstå, og jeg synes det kan være vanskelig å diskutere. Men jeg synes det er bra at vi gjør det, både her og ellers i sosiale media. Men det er jo sånn at dette også er tema som gjør at det tas personlig, og da kan det bli høy temperatur. Men håper det likevel betyr at vi ikke trenger bli ufine med hverandre. At man ser ting ulikt, tolker ting ulikt og har ulike oppfatninger er jo det fine i diskusjoner.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:04   #204
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabbe, jeg forsøker ikke å hevde at ingen går med hijab frivillig. Jeg mener fremdeles at hijab er kvinneundertrykkende - om pålegget kommer fra en gud eller ikke. For å illustrere med et temmelig idiotisk eksempel:

Om muslimer, menn som kvinner, gikk med håret tildekket fordi alt hår man mistet måtte samles opp og brennes ved solnedgang for å glede Allah, ja da hadde jeg kanskje fnis litt, men tenkt at det ikke gjør verden noe.

Men en gud som mener at kvinner, og også små barn langt under kjønnsmoden alder, skal dekke seg til mens menn slipper, det er for meg en gud med et rimelig problematisk kvinnesyn.

Det et altså ikke det at man dekker til håret som er mitt ankepunkt, det er bakgrunnen for at man gjør det. Og det faktum at det kun er kvinner som må dekke seg til.

Så om du gjør det frivillig eller ikke spiller egentlig liten rolle for meg. Men det at du gjør det frivillig er med å legitimere at små jenter, uten snøring på hva de egentlig vil, også må dekke seg til.

Jeg fatter bare ikke at mannfolk skal få vandre rundt I shorts og singlet med kona to skritt bak, dekket fra topp til tå i svart.

Jeg klarer ikke å forklare det til ungene mine når de spør. Fordi jeg ikke fatter og begriper det.

Gammel 15-11-15, 21:12   #205
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er sagt hadde jeg tre muslimske søstre som barnevakt I usa. Indisk opprinnelse. To av dem var ikke særlig praktiserende, men yngste søsteren valgte å gå med hijab - et relativt uvanlig syn der vi bodde. Så ja, jeg er fullstendig klar over at noen velger hijab ut av egen fri vilje og ikke fordi de har presset på seg. Denne jenta valgte også å la foreldrene finne ektemann til henne. Jeg synes fremdeles at denne delen av islam er problematisk og noe jeg håper forsvinner.

Jeg er fryktelig sterk motstander av at kvinner skal dekke seg til når menn ikke må.

Gammel 15-11-15, 21:44   #206
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg går gjerne inn min egen inngang, siden det nå er to inganger, og jeg skal opp trappen nærmest den inngangen alikevel, til kvinnenes bønneområde, siden mennenes bønneområde ligger opp den andre trappen, og det var en skjerm imellom som gjorde at man ikke kom igjennom.

(jeg er en av de som alltid kommer tidlig og rigger til etc siden jeg er leder for kvinnestyret, så jeg gikk gjennom herreområdet flere ganger, snakket med imamene, og gikk til og med ut kvinneinngangen sammen med den ene imamen da jeg skulle gå, så høytidelig tok folk det...)

Min hijab er om man kan kalle det det, en kjærlighetserklæring til Gud, og kun det. Hijab handler for meg, om mitt forhold til Gud, og ikke stort mye annet enn det. Min muslimskfødte eksmann ville ikke at jeg skulle bruke det, og jeg brukte det på trass og ikke på grunn av han, de syv årene vi var gift. Jeg brukte det ikke da vi giftet oss ett par år etter at jeg ble muslim, men begynte etter ett års tid. Min nåværende ektemann hadde nok muligens ikke likt det om jeg sluttet med hijab, men han aksepterte at jeg sluttet med niqab en gang i verden, så jeg tror nok at han hadde vært ok med det også. Familien hans hadde vel ropt Halleluja av glede og løftet hendene og takket Jesus om jeg slutta med hijab, de er Jehovas Vitner.

Ellers har jeg ikke så mye formeninger om ting og tang egentlig, jeg synes det må være opp til hver enkelt familie å gjøre som de vil. Mine jenter og min sønn, har blandet gym og svømming, men kler seg deretter, sønnen min svømmer med shorts som dekker til og med knærne feks.

Jeg synes det er litt spesielt å ikke ha en formening om hvordan tildekking fungerer for andre her og i andre land, særlig når du har en sterk formening om hvorfor du selv gjør det. Og er det ikke problematisk i 2015 at kvinner og menn, små gutter og jenter må være adskilt? Hvorfor kan ikke menn og kvinner be sammen til den samme guden? Fordi det var naturlig i et helt annet samfunn for tusenvis av år siden?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:09   #207
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden ble rimelig ekkel.

Og så lurer jeg på hvordan verden i dag hadde sett ut om det var muslimer som koloniserte det kristne Europa, muslimer som hadde ført korstog, muslimsk Sovjet som invaderte et kristent Afghanistan, muslimsk USA som invaderte et kristent Irak, kristne som hadde blitt kastet i fengsel i eget land av en muslimsk okkupasjonsmakt, og så videre. Man skal ikke se bort i fra at det hadde blitt en og annen mer ekstremt ytterliggående kristenfundamentalistisk sekt som fremmet terrorisme, med bibelen i hånd.

Man kan ikke fullstendig droppe det historiske og politiske perspektivet når man ser på hvordan terror unnskyldt av religion arter seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:27   #208
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jammen da er det jo ok med IS da, siden historien viser at vi bare har oss selv å takke for at de eksisterer.

Jeg legger meg paddeflat og lover at fra nå av skal jeg ha forståelse for at visse fraksjoner som praktiserer islam forfekter et undertrykkende kvinnesyn, og heller konsentrere meg om å irritere meg over rosa jenteleker og arrangering av damens aften rundt omkring. De virkelig viktige sakene mht likestilming mellom kjønnene. For man må for guds skyld ikke stille spørsmål ved kvinnesynet i Islam - kan jo ikke ha på meg at jeg bidrar til å gjøre tråder på FB ekle.

Men ja, diskusjonen burde nok ligget i en egen tråd og ikke denne. Jeg mener debatten om kvinnesynet i islam er viktig, og en som man burde kunne tas uten å bli beskyldt for å ha brune holdninger eller ikke like muslimer.

Gammel 15-11-15, 22:28   #209
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:31   #210
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jammen da er det jo ok med IS da, siden historien viser at vi bare har oss selv å takke for at de eksisterer.

Jeg legger meg paddeflat og lover at fra nå av skal jeg ha forståelse for at visse fraksjoner som praktiserer islam forfekter et undertrykkende kvinnesyn, og heller konsentrere meg om å irritere meg over rosa jenteleker og arrangering av damens aften rundt omkring. De virkelig viktige sakene mht likestilming mellom kjønnene. For man må for guds skyld ikke stille spørsmål ved kvinnesynet i Islam - kan jo ikke ha på meg at jeg bidrar til å gjøre tråder på FB ekle.

Men ja, diskusjonen burde nok ligget i en egen tråd og ikke denne. Jeg mener debatten om kvinnesynet i islam er viktig, og en som man burde kunne tas uten å bli beskyldt for å ha brune holdninger eller ikke like muslimer.

Hjelpes.

Dette sprøytet gidder jeg ikke bruke tid på.

Gammel 15-11-15, 22:32   #211
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Man bør visst ikke stille spørsmål ved religion. Det er ekkelt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-11-15, 22:32   #212
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hjelpes.

Dette sprøytet gidder jeg ikke bruke tid på.

....som beviser mitt poeng om at man ikke kan diskutere dette uten å bli beskyldt for det ene eller det andre.

Gammel 15-11-15, 22:35   #213
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid

....som beviser mitt poeng om at man ikke kan diskutere dette uten å bli beskyldt for det ene eller det andre.

Jeg kan gjerne beskylde deg for polarisering. Gratulerer. Du gjør akkurat som IS vil.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:36   #214
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og så oppdaget jeg at Polyanna og jeg har linket til samme artikkel. Det beviser vel bare hvor subjektivt man forstår tekster. Min umiddelbare reaksjon var å tenke "nettopp, dette handler ikke om verdensreligionen islam, men om en sekterisk, "originalteksttro" tolkning av islam". Slik man også ser at den del ekstremvarianter av kristendommen og jødedommen opererer med.

Snodig, jeg syns dette avsnittet var ganske tydelig:

Sitat:

The reality is that the Islamic State is Islamic. Very Islamic. Yes, it has attracted psychopaths and adventure seekers, drawn largely from the disaffected populations of the Middle East and Europe. But the religion preached by its most ardent followers derives from coherent and even learned interpretations of Islam.

Virtually every major decision and law promulgated by the Islamic State adheres to what it calls, in its press and pronouncements, and on its billboards, license plates, stationery, and coins, “the Prophetic methodology,” which means following the prophecy and example of Muhammad, in punctilious detail. Muslims can reject the Islamic State; nearly all do. But pretending that it isn’t actually a religious, millenarian group, with theology that must be understood to be combatted, has already led the United States to underestimate it and back foolish schemes to counter it. We’ll need to get acquainted with the Islamic State’s intellectual genealogy if we are to react in a way that will not strengthen it, but instead help it self-immolate in its own excessive zeal.

Det betyr selvsagt ikke at noen har noe frikort til å røre sammen hijabbruk og terror, noe jeg syns er en helt absurd samrøre. Men det er viktig i forhold til hvordan vi møter og bekjemper IS, strategisk og taktisk.

Å avvise denne terrorhandlingen som noe begått av frustrerte onde gærninger er like galt som å avfeie ABB som frustrert, ond gærning, uten å ta inn over seg ideologien han bygget teoriene sine og hatet sitt på, og grumsehavet han sugde næring fra.

Ellers: jeg har meninger om hijab og kvinneinnganger og gymnekt jeg også, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å se sammenhengen mellom det og terror.

Gammel 15-11-15, 22:36   #215
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet. (Det var mitt bidrag).

Gammel 15-11-15, 22:37   #216
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kan gjerne beskylde deg for polarisering. Gratulerer. Du gjør akkurat som IS vil.

Hvem sikter du til?

Gammel 15-11-15, 22:37   #217
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvem sikter du til?

Glemte å quote. Den var til Milfrid. Redigerer nå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:39   #218
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ikke aner jeg hva som gjør at man ikke kan diskutere islam på en ok måte. Jeg synes det er trist. Og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Det handler for pokker ikke om å hate muslimer eller forby islam. Men det virker som om det ikke er noen mellomting. Enten forsvarer man alt islam er og står for, eller så vil man forby islam og kaste ut alle muslimer. Vel, jeg er ikke der. Jeg er bare skeptisk til kvinnesynet generelt og de konservative kreftene spesielt. På samme måte som jeg er det til kristne konservative som er interessert mot homofili, og om plutselig KKK begynte å vokse seg sterke og ta over landområder.

Gjør det meg ekkel, so be it.

Gammel 15-11-15, 22:40   #219
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg ser ingen som lenker hijab til terror her, avsporinger kan skje i denne tråden som i andre.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-11-15, 22:41   #220
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I løpet av de ti(?) årene jeg har vært på FP, har jeg aldri noensinne opplevd en diskusjon som har sjokkert meg så mye som denne. Jeg er faktisk helt himmelfallen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.