|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Paris - hva skjer?
Jeg går gjerne inn min egen inngang, siden det nå er to inganger, og jeg skal opp trappen nærmest den inngangen alikevel, til kvinnenes bønneområde, siden mennenes bønneområde ligger opp den andre trappen, og det var en skjerm imellom som gjorde at man ikke kom igjennom.
|
|
|
#202 |
|
Skrekkøgle
|
Tenker litt på den, mens jeg forbereder barna mine på trakasering ute på gaten framover, og at de atter en gang, vil bli konfrontert på grunn av sin tro. De er jo vant til det, det er jo ikke det, men for hun minste, er det like skremmende hver gang jeg blir skreket til på gaten, og det hender at hun begynner å gråte om kveldene.
|
|
|
#203 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Paris - hva skjer?En liten avsporing (
|
|
|
#204 |
|
Shake it out!
|
Sv: Paris - hva skjer?Nabbe, jeg forsøker ikke å hevde at ingen går med hijab frivillig. Jeg mener fremdeles at hijab er kvinneundertrykkende - om pålegget kommer fra en gud eller ikke. For å illustrere med et temmelig idiotisk eksempel:
|
|
|
#205 |
|
Shake it out!
|
Sv: Paris - hva skjer?Når det er sagt hadde jeg tre muslimske søstre som barnevakt I usa. Indisk opprinnelse. To av dem var ikke særlig praktiserende, men yngste søsteren valgte å gå med hijab - et relativt uvanlig syn der vi bodde. Så ja, jeg er fullstendig klar over at noen velger hijab ut av egen fri vilje og ikke fordi de har presset på seg. Denne jenta valgte også å la foreldrene finne ektemann til henne. Jeg synes fremdeles at denne delen av islam er problematisk og noe jeg håper forsvinner.
|
|
|
#206 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er litt spesielt å ikke ha en formening om hvordan tildekking fungerer for andre her og i andre land, særlig når du har en sterk formening om hvorfor du selv gjør det. Og er det ikke problematisk i 2015 at kvinner og menn, små gutter og jenter må være adskilt? Hvorfor kan ikke menn og kvinner be sammen til den samme guden? Fordi det var naturlig i et helt annet samfunn for tusenvis av år siden?
|
|
|
#207 |
|
|
Sv: Paris - hva skjer?Denne tråden ble rimelig ekkel. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Shake it out!
|
Sv: Paris - hva skjer?Jammen da er det jo ok med IS da, siden historien viser at vi bare har oss selv å takke for at de eksisterer.
|
|
|
#209 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Paris - hva skjer?What? |
|
|
|
|
|
#210 |
|
|
Hjelpes. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Nek er allrighte dyr
Man bør visst ikke stille spørsmål ved religion. Det er ekkelt.
|
|
|
#212 |
|
Shake it out!
|
....som beviser mitt poeng om at man ikke kan diskutere dette uten å bli beskyldt for det ene eller det andre.
|
|
|
#213 |
|
kamerat
|
Jeg kan gjerne beskylde deg for polarisering. Gratulerer. Du gjør akkurat som IS vil.
|
|
|
#214 |
|
Yes, we can!!
|
Snodig, jeg syns dette avsnittet var ganske tydelig:
Det betyr selvsagt ikke at noen har noe frikort til å røre sammen hijabbruk og terror, noe jeg syns er en helt absurd samrøre. Men det er viktig i forhold til hvordan vi møter og bekjemper IS, strategisk og taktisk.
|
|
|
#215 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Paris - hva skjer?Herlighet. (Det var mitt bidrag).
|
|
|
|
#217 |
|
kamerat
|
Glemte å quote. Den var til Milfrid. Redigerer nå.
|
|
|
#218 |
|
Shake it out!
|
Sv: Paris - hva skjer?Ikke aner jeg hva som gjør at man ikke kan diskutere islam på en ok måte. Jeg synes det er trist. Og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Det handler for pokker ikke om å hate muslimer eller forby islam. Men det virker som om det ikke er noen mellomting. Enten forsvarer man alt islam er og står for, eller så vil man forby islam og kaste ut alle muslimer. Vel, jeg er ikke der. Jeg er bare skeptisk til kvinnesynet generelt og de konservative kreftene spesielt. På samme måte som jeg er det til kristne konservative som er interessert mot homofili, og om plutselig KKK begynte å vokse seg sterke og ta over landområder.
|
|
|
#219 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Paris - hva skjer?Jeg ser ingen som lenker hijab til terror her, avsporinger kan skje i denne tråden som i andre.
|
|
|
#220 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Paris - hva skjer?I løpet av de ti(?) årene jeg har vært på FP, har jeg aldri noensinne opplevd en diskusjon som har sjokkert meg så mye som denne. Jeg er faktisk helt himmelfallen. |
|
|
|
![]() |
|
|