Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-15, 02:41   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Jeg er tvilsom. Jeg opplever ikke at noen klarer å snu, i min 12-årige forumkarriere. Dessverre. Jeg orker ikke. Men det betyr ikke at jeg ikke uttaler meg muntlig i lunsjen og på andre steder.

Gammel 14-11-15, 02:45   #62
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er tvilsom. Jeg opplever ikke at noen klarer å snu, i min 12-årige forumkarriere. Dessverre. Jeg orker ikke. Men det betyr ikke at jeg ikke uttaler meg muntlig i lunsjen og på andre steder.

Kanskje klarer vi ikke å snu, men når du får sitte å "meske" deg i kommentarfelt der de aller fleste er enige med deg, da eskalerer hatet. Man trigger hverandre opp, man ser at "alle" er enige. Hat avles av hat.

Det er i hvert fall min motivasjon til å aldri slutte å ta til motmæle mot netthat, mot fremmedhat, mot sjåvinisme ja mot generell urett.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 02:57   #63
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg er jo ikke uenig i det... *sukk*

Gammel 14-11-15, 04:54   #64
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt fryktelig flink til å slette folk fra face nå. Orker ikke alt det rasistiske mølet de tyter ut av seg og ikke ønsker jeg å være venn med dem heller.

Gråter med Frankrike nå. Over 140 døde.

Gammel 14-11-15, 08:59   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir som alltid helt uten ord når slike store, voldsomme hathendelser skjer.
Så vondt å lese oppdaterte tall.
Jeg gruer meg til FB-feeden fylles med mer hat, for jeg vet det kommer.

Gammel 14-11-15, 09:05   #66
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en uvirkelig morgen.

Sist redigert av Blondie : 14-11-15 kl 09:57.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:09   #67
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Kanskje klarer vi ikke å snu, men når du får sitte å "meske" deg i kommentarfelt der de aller fleste er enige med deg, da eskalerer hatet. Man trigger hverandre opp, man ser at "alle" er enige. Hat avles av hat.

Det er i hvert fall min motivasjon til å aldri slutte å ta til motmæle mot netthat, mot fremmedhat, mot sjåvinisme ja mot generell urett.

De som leser kommentarfeltet er like viktige som de som skriver. Det er dem jeg fokuserer på når jeg svarer sånne steder.

Og jeg har sett folk som har endret mening. Ikke i samme diskusjon, men noen uker senere i en tilsvarende diskusjon.

Gammel 14-11-15, 09:10   #68
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Fy f. 126 mennesker. Det gjør vondt!

Og jeg blir redd. Rett og slett. Akkurat det kommer til å gå over, men dette føles ganske nært.
Mistral, går der bra med deg?

Gammel 14-11-15, 09:11   #69
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har det begynt, ja - sitat fra kommentarer til statusen til en bekjent av meg: "vi må svare med og henrette alle asylsøkere som kommer,skyte de ned for fote."

Sist redigert av Inagh : 14-11-15 kl 10:05.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:12   #70
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hæ, Inagh?! Sånn defriender du?

Gammel 14-11-15, 09:14   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

IS er ikke muslimske for fem øre. De er en gjeng skurker av verste sort. At de kaller seg islamsk har ingen ting med saken å gjøre. De er bare terrorister, ikke religiøse. Hva motivene deres enn er, så har de i alle fall ingenting med religion å gjøre.

Det som skjedde i natt var helt ufattelig grusomt, og jeg føler med Frankrike og ofrene!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:18   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hæ, Inagh?! Sånn defriender du?

Han ligger tynt an nå, ja.

Gammel 14-11-15, 09:23   #73
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Kanskje har vi egentlig litt godt av å føle på litt av den redselen mange av flyktningene har kjent på daglig. Dette er forferdelig, men likevel er det jo bare peanuts i forhold til det som har skjedd i midtøsten i flere tiår eller i Syria de siste årene. Og hvorfor klarer vi ikke å oppvise det samme engasjementet når terroren skjer i Libanon, Irak eller Syria? Det er uskyldige, tilfeldige ofre det også. Noens kjære... Hvor mange av dere følte like mye etter angrepene i Beirut for et par dager siden?

Jeg blir totalt maktesløs over "den vestlige verdens" selvgode arroganse. Og nei, jeg sletter ikke venner med rasistiske uttalelser på Facebook, jeg forteller dem hva jeg synes om meningene deres og hvilket ansvar de tar på seg når de sprer sitt trangsynte hat. Å slette de er for feigt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:27   #74
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er bare, bare trist. Jeg har ikke ord.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:29   #75
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Arrogant og feig der, altså. Det blir feil uansett, skjønner jeg.

Gammel 14-11-15, 09:31   #76
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er så trist! Syke mennesker!

Gammel 14-11-15, 09:33   #77
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har enorm medfølelse for alle de som må leve under is' skrekkregime, som lever under terroren deres hver dag. Det samme føler Frankrike, det er jo derfor de bidrar i konflikten i Syria.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:35   #78
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Nettopp, Kanina.

Gammel 14-11-15, 09:53   #79
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

IS er ikke muslimske for fem øre. De er en gjeng skurker av verste sort. At de kaller seg islamsk har ingen ting med saken å gjøre. De er bare terrorister, ikke religiøse. Hva motivene deres enn er, så har de i alle fall ingenting med religion å gjøre.

Det som skjedde i natt var helt ufattelig grusomt, og jeg føler med Frankrike og ofrene!

Det samme tenker jeg. Dette handler ikke om religion, det handler om galskap og maktbehov skjult bak en forvrengt versjon av en religion. Religion, også kristendom, har i alle år blitt brukt som skalkeskjul for grusomme handlinger, og vi må stå sammen, alle vi som hater terror og terrorhandlinger. Stå sammen for å forhindre at unge mennesker rekruteres til denne ondskapen i ren frustrasjon over egen situasjon. Hat avler hat, vold avler vold.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 09:58   #80
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var grusomt å våkne til.

Heldigvis er Facebooken min fylt av sorg og støtte til Paris og franskmenn. Man må ikke la terroristene vinne ved å spre frykt og angst.

Men jeg blir jo både kvalm og redd. Og det skremmer meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.