Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave til eget barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-15, 14:29   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn

Jeg vet ikke hva vi kommer til å gi, eller ikke gi. Det er noen år igjen, da. Han kommer nok enten til å ikke konfirmere seg, eller konfirmere seg i HEF, tenker jeg. Bunad ser jeg ikke for meg at han ønsker seg, lappen er ikke fullt så aktuelt i byen og vi sparer allerede i fond til ham. Om han ikke endrer seg nevneverdig vil jeg tro at en tur til comicon i San Diego kan være en aktuell gave. I og for seg en tur vi ville tatt nesten uansett, men det gjør jo ikke noe.

Selskap har jeg ikke tenkt over, men det blir nok en low key hippie-affære, kanskje med mat fra vår lokale indiske restaurant og hjemmelagede kaker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 14:50   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det holder jo ikke med en konf. bibel. Man må ha en med skinnbind og navnet sitt i gull. Glemte jeg helt å understreke. En bibel er en bruksgjenstand, det er helt innenfor å ha et par stykker.

Nåh, det er nok forskjellig fra hjem til hjem. Ingen som bruker bibel til noe her, hvertfall.

Foreløpig har to av to konfirmanter valgt HEF også, så det har ikke vært noe tema. Forrige gang hadde vi selskap hjemme, det kom såvisst ikke på 20.000.

Gammel 22-09-15, 17:29   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet ikke hva vi kommer til å gi, eller ikke gi. Det er noen år igjen, da. Han kommer nok enten til å ikke konfirmere seg, eller konfirmere seg i HEF, tenker jeg. Bunad ser jeg ikke for meg at han ønsker seg, lappen er ikke fullt så aktuelt i byen og vi sparer allerede i fond til ham. Om han ikke endrer seg nevneverdig vil jeg tro at en tur til comicon i San Diego kan være en aktuell gave. I og for seg en tur vi ville tatt nesten uansett, men det gjør jo ikke noe.

Selskap har jeg ikke tenkt over, men det blir nok en low key hippie-affære, kanskje med mat fra vår lokale indiske restaurant og hjemmelagede kaker.

Her tenker jeg at en slik tur (tilsvarende) vil komme i stedet for selskap, hvis de velger å ikke konfirmere seg, eller velger å bare følge konfirmasjonsundervisningen uten å ha selskap. Som en alternativ feiring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.