Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-15, 17:15   #40
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hyggelige naboer - hva gjør man med det?

Jeg har blitt godt kjent med en familie fra et afrikansk land.

Barna er jevngamle og de kjører ikke bil. Vi gav beskjed om at gutten selvsagt kunne sitte på med oss til fotballkamper og selskap, men at det var deres ansvar å ringe å spørre hver gang. (Ikke alltid han kan).

I tillegg vet jeg de synes det er fantastisk å ha noen å ringe til å spørre hva vanskelige ord betyr. Når de skulle på fotballcup så er det faktisk ikke alle som vet hva sovepose er (å ja soveteppet skal vi ta med).
Badehette? (Å ja badehatten, vi kan ikke svømme i bare håret), hva betyr toalettsaker?

De er trygge på oss og vet vi hjelper dem med informasjon. Hun baker og kommer med mat til oss.
De tør prøve seg på norsk, det er viktig for de fleste og kanskje det beste du kan hjelpe utenlandske med: norskøving og informasjon om ting som for oss nordmenn er selvsagt.

Jeg synes også det blir rart å invitere de hjem pga vanskelig å føre lange samtaler pga språk. Men vi inviterte dem og et par andre naboer på grilling i hagen.

I tillegg har de sagt at det å ha et kjent ansikt å stå ved siden av på fotballkamper er fantastisk. De føler litt tilhørighet, har noen å hilse på og føler det er lettere å hilse på andre foreldre.

Jeg tror ikke du skal tenke på å gi så mye materielle ting og mat osv tilbake. Kanskje en blomst på bursdagen, evt finn ut når de feirer ting og stikk innom i døren med en kake!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.