Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har barn(et)a dine sunt kosthold?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 16:52   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barn(et)a dine sunt kosthold?

Jeg er ganske fornøyd, men det er jo alltids rom for forbedringer. Nå har det vært litt unntakstilstand en stund pga at jeg har vært mye kvalm og har hatt litt spesielle lyster. Hvis jeg får lyst på tomatsuppe og egg nytter det ikke med noe annet.

I perioder er vi flinke til å bake grovbrød selv, andre ganger blir det sjeldnere. Men bakeren her selger gode og temmelig grove brød til 20 kr, de metter mye bedre enn andre kjøpebrød. Vi bruker mye kylling og en del fisk og skalldyr, alltid med grønnsaker til. I helgene skeier vi ut, da blir det gjerne pizza, meksikansk eller kinesisk, og vi tar gjerne en tur på kafé. Da er det lov med både latte og muffins. På sommeren griller vi alt mulig, nå går det mer i grønnsakssupper og varme retter. Vi bruker som regel vann til middag, fredag og lørdag får hun eplejuice om hun ønsker det. Hun går faktisk og finner seg vann selv mellom måltider.

Slik jeg ser det er det beste med kostholdet vårt at det er veldig variert. Snuppa på fire spiser alt fra tradisjonell mat som kjøttkaker og lapskaus til sushi, rakfisk og froskelår. Hun er glad i grønnsaker og frukt, og tar tran hver dag. Rosenkål og asparges er ikke populært, men det hender hun smaker en liten bit. Plutselig en dag liker hun det kanskje. Jeg stresser uansett ikke med det siden hun spiser såpass variert.

Det vi burde bli flinkere til er å lage saus selv, det blir for mye toro på det punktet.

Sist redigert av Bokormen : 09-10-06 kl 16:54. Årsak: Måtte føye til litt.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.