Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 15:26   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det holder liksom ikke å bare skrive bra dersom man ikke klarer å si det samme man skriver i en annen setting enn skriving.

Det spørs hva du mener med å si at det ikke "holder". Hvis man har en jobb som stort sett går ut på å skrive, så holder det helt fint å greie å formulere seg skriftlig, selv om man f.eks. skulle ha ekstrem sosial angst eller talefeil eller andre grunner til at man ikke greier å argumentere like godt muntlig som skriftlig. Nå er jeg selv fint i stand til å argumentere muntlig også (selv om jeg nok generelt gjør meg bedre skriftlig), men selv om jeg ikke hadde vært det, ville jeg kunne gjøre jobben min like bra, siden jobben min egentlig bare går ut på å formulere ting skriftlig.

(Eller kanskje du mente at du ikke synes det holder, rent personlig, når du skal vurdere hvor mye du liker eller respekterer noen. Det blir i så fall selvsagt noe annet.)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ofte (og det gjelder også her på dette forumet) så føler jeg at mange tror at det er nok at man er flink til å skrive, for da blir man uansett alltid oppfattet seriøst, korrekt og man blir selvsagt med en gang bedømt som intelligent, skoleflink osv. Det tror jeg ikke alltid er tilfelle nemlig.

Nei, det er jeg enig med deg i. Det er nok av eksempler på folk som formulerer seg godt og korrekt, men har sørgelig lite innsikt å bidra med, både her og i verden generelt.

Men i et skriftlig forum vil man (naturlig nok) alltid få noen gratispoeng ved å formulere seg godt skriftlig - så det vi vel kan si, er at om man er flink til å skrive, vil man (i utgangspunktet) bli oppfattet som mer seriøs, korrekt etc. enn man ville blitt dersom man ikke hadde vært flink til å skrive.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.