Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er vold?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 23:49   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er vold?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nettopp på grunn av det du sier her, var det jo superviktig at du laget denne tråden. Den har jo nyansert en hel masse ting, og jeg har blitt sjokkert over hvor mange det var ( alt over null sjokkerte)som automatisk kjøpte morens historie og ikke reflekterte mer over at hennes historie var et partsinnlegg og at hun har en masse å tape på å bagatellisere dette. Blant annet hennes egen oppfatning av seg selv som en mor som ikke bruker vold.

Men Pøbelsara - hvorfor i all verden er det helt usansynlig for deg at det kan stemme at dette er en mor som ikke utøver vold? Det kom ingenting annet fram en håndkleepisoden og det har vi jo sett papirene på. Hva er greia med at hvis man åpner for at det av og til er sant at noen har blitt urettmesiig mistenkt (det skjer én av ti ganger, altså) så er man en sånn en som "kjøper historier" og ikke ser barnas perspektiv? Jeg får alltid piggene ute av "vi er offer for Barnevernet"-historier, men jeg vet med hodet mitt at noen er faktisk det.

Jeg har alltid vært opptatt av barnevern og at vi må styrke barnevernet og bli flinkere til å melde ved mistanke. Det er et langt større problem at for få melder enn at noen enkelte ganger bli uskyldig mistenkt. Likevel kunne det ikke falle meg inn å ikke anerkjenne at enkelte foreldre som framstiller som uskyldig mistenkt faktisk ER uskyldig mistenkt. For det er jo et faktum, det viser statistikken. Og hvorfor skulle ikke denne moren kunne være blant disse?

For meg er det selvsagt at jeg ikke kan si noe sikkert om denne dame verken den ene eller andre veien. Jeg vet jo nær sagt ingenting om henne.

Sist redigert av Pebbles : 03-06-15 kl 23:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.