Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 14:03   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Med et par unntak har de forholdsvis små neser, men ellers synes jeg ikke de er så like, jeg, altså. Jeg klarer bare ikke se det. Øynene er jo vidt forskjellige, og hår og munner likeså.

Synes du ikke ansiktsproporsjonsforholdene i disse animerte ansiktene er ekstremt like ifht både de mannlige figurene og RL? Virkelig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:06   #22
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Med et par unntak har de forholdsvis små neser, men ellers synes jeg ikke de er så like, jeg, altså. Jeg klarer bare ikke se det. Øynene er jo vidt forskjellige, og hår og munner likeså.

Men de er jo likevel utrolig mye likere enn gutta, og ikke minst er alle "pene" - hvor er de normale/"stygge" jentene?

Gammel 19-05-15, 14:07   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes du ikke ansiktsproporsjonsforholdene i disse animerte ansiktene er ekstremt like ifht både de mannlige figurene og RL? Virkelig?

Ansiktsformen er stort sett rund, ja - men jeg har nok ikke så godt blikk for ansiktsproporsjonsforhold. (Og ingen kjennskap til Disney-filmer etter 70-tallet, så jeg har ingen forutsetning for å vite om denne bildesamlingen er uttømmende eller valgt ut med vrangbriller - eller om de mannlige karakterene kanskje stammer fra helt andre filmer. Så nei, jeg klarer ikke å hisse meg veldig opp.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:08   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.

Bluen: ikke sant, innenfor sin stil er de forskjellige.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:08   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Men de er jo likevel utrolig mye likere enn gutta, og ikke minst er alle "pene" - hvor er de normale/"stygge" jentene?

Ikke enig i det med "penheten" heller, men nå skal jeg gi meg.

Gammel 19-05-15, 14:08   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håret varierer, ja. Men alle damene har små, runde eller hjerteformede ansikter (sjekk variasjonen i ansiktsformen på mennene!) med bittesmå neser og bittesmå haker, og så å si alle har bittesmå munner som er vesentlig mindre enn øyet - stort sett alle har jo enorme øyne. Mennene har lange haker, brede haker, runde haker, spisse haker eller nesten ikke hake. Noen har store munner, noen små. Nesene er store eller brede eller lange eller spisse eller runde eller små og nette.

Gammel 19-05-15, 14:11   #27
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Den nyeste Disney/Pixar-filmen følger ikke denne stilen, da. Se bildene av menneskene (ikke de inni hodene), de ser da helt normalt tegnefilmaktige ut uten manga-tilsnitt. Hallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.

http://www.imdb.com/title/tt2096673/

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:13   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Den nyeste Disney/Pixar-filmen følger ikke denne stilen, da. Se bildene av menneskene (ikke de inni hodene), de ser da helt normalt tegnefilmaktige ut uten manga-tilsnitt. Hallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.

http://www.imdb.com/title/tt2096673/

Jeg synes det er mest synd at de ser på det som et krav at de kvinnelige figurene er nødt til å være pene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:13   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blå, grønne og hun med blått hår er damene fra den siste Pixarfilmen, samt han røde og han lille av guttene. MYE større variasjon i utseende på guttene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:15   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

jeg har ingen forutsetning for å vite om denne bildesamlingen er uttømmende eller valgt ut med vrangbriller - eller om de mannlige karakterene kanskje stammer fra helt andre filmer.

Måtte søke meg fram til den ene filmen jeg helt vagt kjenner til, og sannelig er ikke mennene også ganske lik hverandre her, med stor hake. Frozen:

En må nesten se karakterene i hver enkelt film opp mot hverandre om dette skal gi mening - i mitt hode, da. (Se du svarer for en annen film nå, Tally.)

Gammel 19-05-15, 14:16   #31
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanina: Får du frem poenget ditt?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:18   #32
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De blå, grønne og hun med blått hår er damene fra den siste Pixarfilmen, samt han røde og han lille av guttene. MYE større variasjon i utseende på guttene.

De gutta der er jo mer dyr enn mennesker, da.

Gammel 19-05-15, 14:19   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er vel forskjellen at den ene har "prinseutseende" og de anerkjent pene trekkene, mens de for han andre viser hans litt mer tarvelige bakgrunn med å gi ham potetnese.

Gammel 19-05-15, 14:20   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor hake ja. Og vidt forskjellige neser. Damene har kliss lik nese, ansiktsform, hake og munn. Og de hadde like øyne før Elsa falt i glamourgryta. Her kan det jo riktignok unnskyldes med at de er søsken, men at de var Rapunzels ukjente søskenpar visste jeg ikke.

Gammel 19-05-15, 14:23   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

De gutta der er jo mer dyr enn mennesker, da.

Ja, og den ene dama er tydeligvis tingeling. Uansett; de tillater de hankjønnene mye større variasjon i utseende enn damene. Og alle de tre hunkjønnene er da relativt søte, det kan man ikke akkurat kalle de to gutta.

Gammel 19-05-15, 14:29   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De mannlige heltene har ofte stor og markert hake, ser jeg. Buzz-Lightyearhaka. Stor hale med kløft.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:35   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

De mannlige heltene har ofte stor og markert hake, ser jeg. Buzz-Lightyearhaka. Stor hale med kløft.

Jeg skal gi deg hale med kløft, skal jeg! Og forholdsvis lang nese, til og med!

Gammel 19-05-15, 14:40   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg er da ikke enig i at hun fra Modig og Elsa ligner noe særlig? Ja, de har små neser, liksom?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:42   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Tiana har jo til og med nesebor! Ikke neserygg, da. Det får være grenser.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:42   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men jeg er da ikke enig i at hun fra Modig og Elsa ligner noe særlig? Ja, de har små neser, liksom?

Ai, ai, Candy, da, det er jo den lille nesa som er det springende punktet!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.