|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut
Synes du ikke ansiktsproporsjonsforholdene i disse animerte ansiktene er ekstremt like ifht både de mannlige figurene og RL? Virkelig? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men de er jo likevel utrolig mye likere enn gutta, og ikke minst er alle "pene" - hvor er de normale/"stygge" jentene?
|
|
|
#23 |
|
intro
|
Ansiktsformen er stort sett rund, ja - men jeg har nok ikke så godt blikk for ansiktsproporsjonsforhold. (Og ingen kjennskap til Disney-filmer etter 70-tallet, så jeg har ingen forutsetning for å vite om denne bildesamlingen er uttømmende eller valgt ut med vrangbriller - eller om de mannlige karakterene kanskje stammer fra helt andre filmer. Så nei, jeg klarer ikke å hisse meg veldig opp.)
|
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utHallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Ikke enig i det med "penheten" heller, men nå skal jeg gi meg.
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Håret varierer, ja. Men alle damene har små, runde eller hjerteformede ansikter (sjekk variasjonen i ansiktsformen på mennene!) med bittesmå neser og bittesmå haker, og så å si alle har bittesmå munner som er vesentlig mindre enn øyet - stort sett alle har jo enorme øyne. Mennene har lange haker, brede haker, runde haker, spisse haker eller nesten ikke hake. Noen har store munner, noen små. Nesene er store eller brede eller lange eller spisse eller runde eller små og nette.
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utDen nyeste Disney/Pixar-filmen følger ikke denne stilen, da. Se bildene av menneskene (ikke de inni hodene), de ser da helt normalt tegnefilmaktige ut uten manga-tilsnitt. Hallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.
|
|
|
#28 |
|
|
Jeg synes det er mest synd at de ser på det som et krav at de kvinnelige figurene er nødt til å være pene. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utDe blå, grønne og hun med blått hår er damene fra den siste Pixarfilmen, samt han røde og han lille av guttene. MYE større variasjon i utseende på guttene.
|
|
|
#30 |
|
intro
|
Måtte søke meg fram til den ene filmen jeg helt vagt kjenner til, og sannelig er ikke mennene også ganske lik hverandre her, med stor hake. Frozen:
|
|
|
|
#32 |
|
intro
|
De gutta der er jo mer dyr enn mennesker, da.
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utHer er vel forskjellen at den ene har "prinseutseende" og de anerkjent pene trekkene, mens de for han andre viser hans litt mer tarvelige bakgrunn med å gi ham potetnese.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utStor hake ja. Og vidt forskjellige neser. Damene har kliss lik nese, ansiktsform, hake og munn. Og de hadde like øyne før Elsa falt i glamourgryta. Her kan det jo riktignok unnskyldes med at de er søsken, men at de var Rapunzels ukjente søskenpar visste jeg ikke.
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Ja, og den ene dama er tydeligvis tingeling. Uansett; de tillater de hankjønnene mye større variasjon i utseende enn damene. Og alle de tre hunkjønnene er da relativt søte, det kan man ikke akkurat kalle de to gutta.
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utDe mannlige heltene har ofte stor og markert hake, ser jeg. Buzz-Lightyearhaka. Stor hale med kløft.
|
|
|
#37 |
|
intro
|
|
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utMen jeg er da ikke enig i at hun fra Modig og Elsa ligner noe særlig?
|
|
|
#39 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utOg Tiana har jo til og med nesebor!
|
|
|
#40 |
|
intro
|
Ai, ai, Candy, da, det er jo den lille nesa som er det springende punktet!
|
|
![]() |
|
|