|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Båtflyktninger i MiddelhavetDette er så grusomt at jeg nesten ikke klarer å lese om det.
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båtflyktninger i Middelhavet
![]() |
#3 |
|
Nei, nå er det jo slik at å få de på land må være førsteprioritet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Ikke sant. Det blir så meningsløst å svare på et slikt nødskrik med at vi ikke kan ta i mot alle. Det er jo åpenbart, men nå er det snakk om krisehjelp. Når vi tidligere, med dårligere råd og mindre ressurser har greid å ta i mot folk i krise, så greier vi det jammen meg også nå. Vi kan godt snakke om hva hver enkelt av oss kan tenke oss å gi opp av goder, men det er jo også en ganske meningsløs øvelse. Vi må stemme på partier som ikke gir enorme skatteletter til de aller rikeste av oss, vi må tvinge fram en utenrikspolitikk som ikke bare dreier seg om memememe og hva vi skal få ut av verden, men som tar det ansvaret vi har som ett av verdens aller, aller rikeste land. Vesten har i aller høyeste grad et enort ansvar for at denne krisen i det hele tatt har oppstått. Og akkurat nå må vi tvinge regjeringen til å innse at de MÅ ta det ansvaret. Om de sympatiserer mer med de avskyelige menneskene i kommentarfeltene må vi fortelle dem at det gjør ikke vi andre, majoriteten.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Håndteringen etter de kommer i land må det jobbes knallhardt med parallellt nå tror jeg. Landene som tar i mot har for mye rett og slett og da må vi også stå klar til å ta i mot og da ikke bare et lite selektert utvalg, men ganske mange mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|