Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-15, 15:39   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg lurer på om jeg bør fortelle hva jeg skal servere når jeg ber folk til middag. Jeg fant ut at de jeg serverte bacalao til egentlig ikke likte det så godt, sånn generelt. Bruker dere å si på forhånd hva som blir servert? Jeg kommer til å gjøre det fra nå av. Men kommer folk til å tilstå at de ikke liker så godt det man lager?

Jeg pleier alltid å si på forhånd hva jeg planlegger å servere, både for evt. allergier/intoleranser (jeg tror enda ikke jeg har hatt vegetar/vegan på besøk hjemme) og slik at folk gjerne kan si fra hva de ikke er så stor fan av.
Det er ikke så lenge siden jeg inviterte familien på middag og skulle servere taco, og jeg fikk da til svar fra den eldre tanten at hun valgte å avstå siden hun ikke liker taco.
Jeg endret da menyen til noe jeg vet at hun liker.

For egen del syes jeg det er veldig greit å vite på forhånd, da kan jeg si fra om ting jeg ikke tåler (som ikke er å logiske å tenke seg til ut fra min allergi) og slipper at dette blir et samtaleemne eller fokus på under måltidet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.