Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Det er mulig jeg ikke klarer se helt for meg hva som er greia, men jeg kjenner jeg kunne blitt sur i en setting med mange barn etc hvor noen diskret spedde på med egen mat. Særlig i settinger med barn synes jeg det gir dårlige signaler at noen har spesielle matbehov som ikke blir forklart og uttalt direkte fordi det signaliserer for barna at de godt kan få velge egen mat hvis de vil. Mye lettere om man bare kan forklare barna direkte og åpent hav det er.
Men nå har jeg kanskje misforstått hvordan det hele går for seg.
Spiser ikke offentlig om jeg må opp noen hakk i blodsukkeret. Det er en gang hvert jubelår jeg må smugspise. Ikke så ofte jeg drar på fellesturer med felles innkjøp.
Og smugspise..da feks drar jeg opp noen kjeks fra veska og byr rundt.
Utrolig vanskelig å skrive her inne siden det er så mange som tillegger meg scenarioer som ikke vil oppstå.
Jeg er en helt normal person som har fått tilbakemelding på at jeg er eier av sosiale antenner.
Mine barn spiser kjøtt. De er fullstendig klar over at mora er veggis. De problematiserer det aldri. Spiren spiser helst bare kjøtt...
For oss har det aldri vært noe som på død og liv skal overanalyseres og noe vi må forklare hvorfor. Mamma spiser ikke kjøtt. Punktum. Fullstendig uproblematisk.
Sist redigert av Trulte : 30-03-15 kl 14:04.
|