|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien? | |||
| Vi har fullstendig felles økonomi |
|
85 | 42,71% |
| Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk |
|
18 | 9,05% |
| Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk |
|
78 | 39,20% |
| Vi har fullstendig separat økonomi |
|
18 | 9,05% |
| Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#302 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiNei, og særlig når det er lydløst og det lyser opp. Veldig lett at blikket går dit da helt ubevisst, og det er utrolig hva man kan få med seg på få sekunder før man innser at det ikke var noe man skulle fått med seg. Sist redigert av LaBanga : 17-03-15 kl 22:57. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Det er jo kjempeenkelt å sørge for at innholdet ikke syns. Så hvorfor ikke gjøre det? Av hensyn til avsender mener jeg. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Fordi jeg synes det er veldig praktisk å ikke måtte låse opp telefonen for å se meldingen, f.eks. i bilen eller i et møte eller på kinoen. Og fordi jeg ikke mener jeg har noe spesielt ansvar overfor avsender.
|
|
|
#306 |
|
maler
|
Nei.
|
|
|
#307 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiOk, så det er altså viktigere å kunne lese meldinger hvor som helst og med hvem som helst til stede, enn å flørte med partneren? |
|
|
|
|
|
#308 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#309 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#310 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiSynes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
can-jur
|
Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.
|
|
|
|
#312 |
|
fri
|
Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Bedreviter
|
Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?" |
|
|
|
|
|
#314 |
|
maler
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiDet hender vi sender "glad i deg" og den typen ting, men det tåler vi at hvem som helst ser.
|
|
|
#315 |
|
can-jur
|
Say what????
|
|
|
|
#316 |
|
etterpåklokest
|
Mannen min topper denne med "Jeg tar med melk og brød." |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiVi sender hjerter og kyss og jeg elsker deg og sånt hver eneste dag til hverandre. |
|
|
|
|
|
#318 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg får langtfra bare meldinger om å kjøpe melk og brød, uten at det betyr full Conradi. Jeg tenker at sjansen for at telefonen min blir stjålet for eksternt liten - jeg har alltid kontroll på hvor den er. Ingen av oss er særlig interessante for Se og Hør heller, så jeg anser risikoen ved å en sjelden gang bevege seg bittelitt bort fra melk og brød-meldinger som helt minimal. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg fikk ganske hete kjærlighetsbrev fra han når han var i militæret i 1990 |
|
|
|
![]() |
|
|