Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fraråder folk å ha felles økonomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien?
Vi har fullstendig felles økonomi 85 42,71%
Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk 18 9,05%
Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk 78 39,20%
Vi har fullstendig separat økonomi 18 9,05%
Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-15, 20:43   #301
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi

Jeg prøver virkelig også å ikke se på andres meldinger, men hvis de dukker opp i synsfeltet 30 cm fra meg er det ikke alltid jeg klarer å unngå å se hva som står der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 22:01   #302
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og særlig når det er lydløst og det lyser opp. Veldig lett at blikket går dit da helt ubevisst, og det er utrolig hva man kan få med seg på få sekunder før man innser at det ikke var noe man skulle fått med seg.

Så å skru av forhåndsvisning av meldinger er en lur ting har jeg innsett. Holder lenge for meg å se hvem jeg har fått melding fra.

Sist redigert av LaBanga : 17-03-15 kl 22:57.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 12:53   #303
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

(...) Så å skru av forhåndsvisning av meldinger er en lur ting har jeg innsett. Holder lenge for meg å se hvem jeg har fått melding fra.

Det er jo kjempeenkelt å sørge for at innholdet ikke syns. Så hvorfor ikke gjøre det? Av hensyn til avsender mener jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 15:23   #304
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er jo kjempeenkelt å sørge for at innholdet ikke syns. Så hvorfor ikke gjøre det? Av hensyn til avsender mener jeg.

Fordi jeg synes det er veldig praktisk å ikke måtte låse opp telefonen for å se meldingen, f.eks. i bilen eller i et møte eller på kinoen. Og fordi jeg ikke mener jeg har noe spesielt ansvar overfor avsender.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 23:44   #305
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jo jeg litt off ekteskap og parforhold da, men er det ikke vanlig å sende litt private/juicy meldinger ektefeller imellom, som man ikke ønsker at alle ser?

Gammel 18-03-15, 23:57   #306
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jo jeg litt off ekteskap og parforhold da, men er det ikke vanlig å sende litt private/juicy meldinger ektefeller imellom, som man ikke ønsker at alle ser?

Nei. Fordi de popper opp på låst skjerm hvorsomhelst.

Gammel 18-03-15, 23:58   #307
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Ok, så det er altså viktigere å kunne lese meldinger hvor som helst og med hvem som helst til stede, enn å flørte med partneren?
Det ER utolig enkelt å slå av forhåndsvisningen altså.

Gammel 19-03-15, 00:01   #308
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke når barn, svigermor, tanter og nabounger har tilgang til telefonen nei

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 00:02   #309
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, så det er altså viktigere å kunne lese meldinger hvor som helst og med hvem som helst til stede, enn å flørte med partneren?
Det ER utolig enkelt å slå av forhåndsvisningen altså.

Det er virkelig det dummeste så langt altså.
Jeg tenker det går fint å flørte på andre måter enn via sms.
Tenk, folk hadde både sex og moro før telefonen ble oppfunnet.

Gammel 19-03-15, 00:08   #310
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Synes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger.

Gammel 19-03-15, 00:34   #311
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Synes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger.

Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.

Gammel 19-03-15, 00:37   #312
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.

Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full.

Gammel 19-03-15, 00:48   #313
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 00:50   #314
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender vi sender "glad i deg" og den typen ting, men det tåler vi at hvem som helst ser. Det er jo ikke noe kleinere enn sånne meldinger med fullt av hjerter og litt for intimt innhold.

Gammel 19-03-15, 00:52   #315
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full.

Say what????

Gammel 19-03-15, 07:46   #316
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?"

Mannen min topper denne med "Jeg tar med melk og brød."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:05   #317
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sender hjerter og kyss og jeg elsker deg og sånt hver eneste dag til hverandre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:11   #318
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får langtfra bare meldinger om å kjøpe melk og brød, uten at det betyr full Conradi. Jeg tenker at sjansen for at telefonen min blir stjålet for eksternt liten - jeg har alltid kontroll på hvor den er. Ingen av oss er særlig interessante for Se og Hør heller, så jeg anser risikoen ved å en sjelden gang bevege seg bittelitt bort fra melk og brød-meldinger som helt minimal.

Men nå møttes jo vi etter at mobiltelefonen var oppfunnet, så det der med å ha sex og moro uten den vet vi jo ikke noe om.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:23   #319
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Mannen min topper denne med "Jeg tar med melk og brød."

You lucky girl, you.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:27   #320
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ganske hete kjærlighetsbrev fra han når han var i militæret i 1990

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.